• 0

Mag je een hbo stagiaire opleiden in jebedrijf als je zelf mbo ben afgestudeerd?

Hallo,

 

Hoop dat ik de juiste categorie heb aangeklikt. Maar..

Ik had een vraag betreft duaal studeren. Ikzelf wil SPH studeren en heb een leuk en goed bedrijf gevonden. Met veel ervaring. Alleen is het een eenmanszaak en heeft hij als hoogste studie MBO 4 genoten. Kan ik daar dan werken en leren op HBO niveau?

 

Hopelijk weet iemand het antwoord.

 

Groetjes!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alleen is het een eenmanszaak en heeft hij als hoogste studie MBO 4 genoten. Kan ik daar dan werken en leren op HBO niveau?

 

 

Wat is precies je vraag? Wil je weten of je stage daar wordt geaccepteerd door je opleiding als een geldige stage? Dan is bovenstaand antwoord (of navragen bij je opleiding) het goede antwoord.

 

Wil je weten of je er echt veel kan leren? Dat kun je op basis van deze summiere gegevens niet zeggen. Wel kan ik zeggen dat je kennis op veel manieren kan krijgen. Opleiding is daar maar 1 van de opties. Praktijk is minstens zo belangrijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle antwoorden!

 

Mijn vraag is of ik een hbo opleiding kan doen bij een leerbedrijf waarbij de eigenaar MBO opgeleid is. ( wel al meer dan 30 jr ervaring dus ik leer er genoeg!)

Het leerbedrijf heeft nog Nooit eerder stagiaires gehad, en vroeg mij dat af of dat überhaupt wel mogelijk is als ik een hoger niveau ga studeren.

 

Maar ik ga het navragen bij opleidingen!

 

 

Link naar reactie
  • 0
Mijn vraag is of ik een hbo opleiding kan doen bij een leerbedrijf waarbij de eigenaar MBO opgeleid is. (wel al meer dan 30 jr ervaring dus ik leer er genoeg!)
Dat mag. Klinkt zelfs erg goed. Zorg zelf dat je werk op HBO-niveau toevoegt. Stage dient om praktijkervaring op te doen. Het mag dus, tenzij je opleiding ernstige bezwaren heeft.

 

Ondernemend leren is het beste. Volgende vraag is een echte ondernemersvraag, afgesproken? ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Denk niet dat ze de CV van de stagebegeleider gaan napluizen, maar weet wel dat sommige opleidingen eisen stellen aan de omvang van het stagebedrijf.

Bij mijn eigen studie moest het bedrijf minimaal 5 werknemers hebben.

 

Kun je navragen bij de organisatie die het bedrijf heeft erkend als stage bedrijf, je kunt het ook nakijken bij de kwalificaties waarvoor het bedrijf stage mag verlenen.

 

De hogescholen bepalen doorgaans zelf wat ze wel en niet goedkeuren.

Een "erkend leerbedrijf" stickertje is bij HBO niet nodig.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.