Ga naar inhoud

verrekening extra acquisitie-/voorbereidingsuren

Aanbevolen berichten

Dag allen, de vraag is als volgt: Ik ben ontwerper en werk samen met een andere ontwerper (te noemen NL), we doen samen klussen in oa. China.

Nu hebben we een goede Chinese partner gevonden en daar gaan we mee in zee. Mijn NL ontwerper is, ter voorbereiding en acquisitie, vaker naar China gereisd en heeft er daardoor ook wat meer tijd inzitten. Nu de zaken ook financieel wat duidelijker worden wil hij graag een afrekening (soort goodwill) maken.

We zijn het er over eens dat hij de daadwerkelijk gemaakte kosten (tickets, verblijf etc) kan declareren maar hoe gaan we om met de extra tijd die hij eraan heeft besteedt? Is daar een formule/percentage deling winst oid voor? Hoe kun je daarmee omgaan?

Ik wil het graag afkaarten zodat we vanaf 0-punt verder kunnen. Hoor graag jullie ervaringen!

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ontwerper en werk samen met een andere ontwerper (te noemen NL), we doen samen klussen (...)

Maar wat betekent dat dan precies:

Huur jij hem in bij het uitvoeren van 'klussen'?

Of huurt hij jou in?

Of gaan jullie als VOF de markt op?

Dat is nogal fundamenteel voor de rest van het verhaal namelijk.

Nu hebben we een goede Chinese partner gevonden en daar gaan we mee in zee.

Een 'partner'? Om samen mee te werken dan, neem ik aan. Als partner in een (soort) VOF? Of bedoel je als klant...

We zijn het er over eens dat hij de daadwerkelijk gemaakte kosten (tickets, verblijf etc) kan declareren (...)

Declareren aan wie:

Aan jou? Of aan de VOF? Of aan "de Chinees"?

(...) maar hoe gaan we om met de extra tijd die hij eraan heeft besteedt?

Als er een VOF is, dan spreek je dat normaal gesproken van tevoren af in de winstverdeling.

(Anders kan je dat per opdracht afspreken, als het om losse opdrachten gaat.)

Is daar een formule/percentage deling winst oid voor?

Ja, inderdaad. Zoals al aangegeven: handjeklap!

"What, me worry?"

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké