• 0

Registreren als zakelijke klant of particulier?

Ik heb recentelijk een eigen bedrijf gestart, en om dit een beetje professioneel over te laten komen leek een eigen e-mailadres en domeinnaam wel zo handig. Bij one.com kan ik me registreren als particulier of als zakelijke klant. Als zakelijke klant moet je natuurlijk je btw-nummer etc. invullen.

 

Nu vraag ik me af, wat heeft het voor consequenties als ik me als zakelijke klant inschrijf? Ik begrijp dat ik als particulier waarschijnlijk geen btw terug kan vragen, maar zijn er nog andere verschillen? Misschien is dit heel obvious, maar ik kon er niks duidelijk over vinden.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lees eerst zelf de algemene voorwaarden eens door

 

https://www.one.com/nl/algemene-voorwaarden

 

one.com heeft redelijk goed leesbare voorwaarden waarbij ze zelfs zakelijk en particulier direct naast elkaar presenteren. Je kunt dus per artikel meteen het verschil zien tussen een particuliere klant en een zakelijke klant.

 

verder kun je natuurlijk ook gewoon de klantenservice bellen of mailen om verdere informatie te vragen over de verschillen of beperkingen. bijv of de pakketten die je wilt afnemen beschikbaar zijn voor zowel zakelijke als particuliere klanten.

 

Zolang je een eenmanszaak start maakt het niet zoveel uit voor de btw of je een particulier of zakelijk abonnement afsluit. Voor een eenmanszaak is zowel een factuur op naam van de eenmanszaak als op jou naam geschikt om btw terug te vragen, op voorwaarde dat one.com de btw ook uitgesplitst vermeld bij particuliere klanten, dat is namelijk niet verplicht en sommige bedrijven kiezen er voor de duidelijkheid voor alleen de totaal prijs te vermelden zonder btw specificatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.