• 0

aub, wat moet ik doen? geld witwassen door mijn vrouw, een criminele kapster

Beste leden,

 

Ik heb a.u.b hulp nodig, voordat ik aangifte ga doen bij de fiod.

 

Ik ben getrouwd in gemeenschappelijke goederen met een vrouw die sinds minimaal 1 jaar bezig is met geld witwassen.

Ik bracht haar hier vanuit het buitenland, betaalde duizenden euro's voor haar verblijfsvergunning,

betaalde voor haar de kapster opleiding, hielp haar om hier tot een geslaagde kapster te groeien,

 

Maar nu begint de ellende. Ik werk de hele tijd in fabrieken.

Zij begon als thuiskapster, sinds vorig jaar heeft ze haar kapsalon.

Tot vorig jaar was haar zakelijke rekening op beide ons namen. Dus ik had een beetje toezicht op er wat erin werd gestort, hoewel ik veel vermoedens had dat ze veel meer verdient, het zwarte geld naar familie opstuurt.

Maar vanaf vorig jaar in septmber 2017 toen ze haar winkel opende, gooide ze me eruit, ik mocht niet meer medeigenaar van haar zakelijke rekening zijn. Plotseling begon ze 13 uur per dag te werken, 7 dagen per week.

Ik moest zeer vaak op mijn dochter passen. Ze ging uit eten in restaurants, kocht veeeel kleren,

en tegen me zei ze steeds: ik hoef aan je niks te vertellen hoeveel ik verdien.

Ik zei , 7 jaar betaal ik alle rekeningen, jij betaalt niks, en nu doe je dit.

Maar ik zei, als je gepakt wordt door de belasting dienst ben ik ook er slachtoffer van.

Ze zei bewijs het maar dat ik steel??

Ik begon met bewijzen te verzamelen.

Ik heb in haar tas 2 keer grote bedragen in cash gezien,

alleen ik ben zo dom geweest dat ik geen foto's maakte.

Ze heeft haar broer hier en zij is alleen voor hem 1000 euro kwijt om hem te onderhouden,

zij probeert nu de iND op te lichten om voor hem een verblijfsvergunning te regelen.

Ze stuurt maandelijks geld naar doodarme familie in het buitenland,

Nu dat ik haar met een scheiding bedreig, zegt ze de helft van dit huis is van mij.

 

ze geeft circa 2300 omzet per maadn terwijls naar mijn schatting haar echte omzet is 10-12 duizend per maand,

 

3 dagen geleden ben ik naar boekhouder gegaan en hem alles verteld.

 

Ik zit nu in WV. Ik moet voor mijn 2 jongens ook zorgen, ik had ze met mijn voirge vrouw.

ze stierf vorig jaar, alleen deze criminele vrouw heeft ze weggestuurd, mijn lieve jongens

wonen nu tijdelijk bij OMA en stiefvader.

 

Ik huil nu dat ik dit bericht schrijf.

Ik wil belasting bellen maar ben bang dat ze me ook medeverantwoordelijk houden.

Ik heb geen enkele rode cent van haar zaak verdient, integenedeel 7 jaar betaal ik bijna alle

vaste lasten en zij geniet van haar zwarte geld die ze naar het buitenland stuurt.

Straks heb ik geen huis meer, die wordt verkocht, zij gaat weg met een bloeiende zaak

en het allerergste? ze is aan het witwassen.

 

Wie kan me aub zeggen?

Nogamaals, al 1 jaar heb ik GEEN toegang tot haar zakelijke rekening, ze heeft me eruit gegooid,

bovendien kan makkelijk bewezen worden dat ze tot laat in de avond gewerkt, en elke dag, in het weekend ook.

 

Als ik naar de belasting ga, ben ik ook medeverantwoordelijk??

 

De zaak stond altijd op haar naam, en zij weigerde me informatie te geven over haar omzet, en alles.

 

Jongens ik zit niet te wachten op nieuwe ellenden de belasting, maar deze criminele vrouw moet ook

aangehouden worden, ze verricht grote schade aan de nederlandse staat, maar aan mij en mijn lieve kinderen ook

 

graag jullie professionele advies

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Schulden binnen de gemeenschap van goederen

De goederen worden gezamenlijk bezit, maar ook de meeste schulden worden gezamenlijk bezit. Sterker nog: zelfs wanneer de schulden géén gezamenlijk bezit worden, kunnen toch de goederen uit de gemeenschap van goederen in beslag worden genomen en worden verkocht. Dit zijn immers óók de goederen van degene met de schuld.

 

Wel kan de andere echtgenoot dan eigen goederen van zijn partner aanwijzen waar allereerst beslag op kan worden gelegd voordat er eventueel beslag op goederen uit de gemeenschap van goederen wordt gelegd. Enkel de eigen goederen die de andere echtgenoot bezit, kunnen niet in beslag worden genomen.

 

Opheffing van de gemeenschap van goederen

Een speciale vorm van ontbinding van de gemeenschap van goederen is de opheffing van de gemeenschap van goederen. Dit is mogelijk wanneer de ene echtgenoot de gemeenschap van goederen (en dus ook zijn partner) benadeelt door zijn gedrag.

 

Opheffing van de gemeenschap van goederen kan worden verzocht bij de rechter door een van de echtgenoten wanneer de andere echtgenoot op lichtvaardige wijze schulden maakt, goederen verspilt, handelingen verricht die ingaan tegen de rechten van de eerstgenoemde echtgenoot op de gemeenschap van goederen én wanneer hij weigert inlichtingen te geven over de stand van de bezittingen en de schulden van de gemeenschap van goederen.

 

De echtgenoot die opheffing van de gemeenschap van goederen verzoekt kan ervoor zorgen dat de andere echtgenoot geen goederen meer kan verkopen of kopen of anderszins de gemeenschap van goederen kan benadelen. Om dit te bereiken kan hij conservatoir beslag leggen.

 

Bron: Wet & Recht

http://www.wetrecht.nl/gemeenschap-van-goederen

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Beste...

 

Ja, ze maakt deze omzet van 10-12.000 per maand via de kapsalon, als kapster dus.

( de omzet kan ook groter zijn, dat weet ik niet)

 

De grote bedragen stuurt ze cash, telkens als ze gaat naar haar geboorte land.

Via Western Union stuurt ze wel kleine bedragen, circa 2000 of 3000 per jaar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Cosara,

 

Mijn situatie is anders denk ik.

Nogmaals: ze heeft een eenmanszaak op haar eigen naam,

In het eerste jaar nvan haar werk als thuiskapster na mijn pushen mocht ik mede-eigenaar van haar zakelijke rekening zijn, Ik wou haar gewoon een beetje controleren,

 

maar sinds vorig jaar september, ze gooide me van haar rekening eruit.

Sindsdien gaat het totaal mis, want opeens ging ze 13 uur per dag werken, 7 dagen per week,

en later kwam ik grote bedragen van cash money in haar tas, vlak voordat ze met vakantie ging naar haar geboorteland.

 

En mijn vraag is: als ze door de belasting gepakt word, moet ik ook voor haar boete opdraaien?

 

( ik ga zelf naar de belasting toe) Ik ben al naar haar boekhouder gegaan.

Maar ik vertrouw hem niet echt, want vlak na mijn gesprek met hem, hij heeft al ons correspondentie op de whastsap verwijderd. Dat is zeer verdacht.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Cosara,

 

Mijn situatie is anders denk ik.

Nogmaals: ze heeft een eenmanszaak op haar eigen naam ...

Dat maakt in uw situatie helaas geen verschil.

Eenmanszaak + gemeenschap van goederen = gedeelde schulden.

 

En mijn vraag is: als ze door de belasting gepakt word, moet ik ook voor haar boete opdraaien?
Als zij dat niet kan betalen, dan komen zij het bij u ophalen. Het antwoord is dus ... Ja.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

als ik zelf naar de belasting ga,

moet ik nogsteeds voor haar boete betalen?

zij steelt de Nederlandse staat,

 

dus nogmaals: Als ik zelf naar de belasting ga, is het weer dezelfde?

Dat zou ik niet normaal vinden.

 

 

 

[Mod edit: overmatig hoofdlettergebruik hersteld]

Link naar reactie
  • 0

Waarom concentreren op aangifte? Waarom niet concentreren op een scheiding zonder al te veel kleerscheuren? Wat dacht je dat er na de aangifte gebeurd? Wil je getrouwd blijven? Want bij een scheiding gaat ze er straks alsnog met jouw halve huis vandoor. Zeker als ze geen geld meer heeft na die aangifte. Wellicht kun je de huidige aanwijzingen gebruiken om de scheiding zonder gemeenschap van goederen te laten verlopen (zoals al aangegeven door Nedzhibe). Na aangifte lijkt me dit niet meer mogelijk of in ieder geval moeilijker (hoewel ik geen jurist ben).

Link naar reactie
  • 0

ze brengt grote bedragen cash naar haar familie... ze brengt ze zelf met haar tas.

Dat is belastingontduiking, ze geeft zwart geld weg. Witwassen wordt het pas als ze het geld daarmee zelf weer benut zonder dat bewezen kan worden dat de herkomst illegaal of zwart was

 

Kappers worden soms misbruikt om crimineel geld wit te wassen: maar dat doen ze dan juist door er wel belasting over te betalen: ze geven dan omzet op die ze niet zelf gerealiseerd hebben, maar uit criminele activiteiten afkomstig is.

 

Vraag je dus af: heeft ze echt zo veel omzet en ontduikt ze de belasting, of komt dat geld uit hele andere bronnen (crimineel geld), of heeft ze overal leningen afgesloten?

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, ze maakt deze omzet van 10-12.000 per maand via de kapsalon, als kapster dus.

( de omzet kan ook groter zijn, dat weet ik niet)

 

Hoe kom je aan dat bedrag?

 

en later kwam ik grote bedragen van cash money in haar tas, vlak voordat ze met vakantie ging naar haar geboorteland.

 

Kan het ook zijn dat ze ook contanten voor anderen vervoert?

Link naar reactie
  • 1

U heeft een uitkering en uw vrouw verdient goed geld met haar eigen kapperszaak. Dat deelt ze met familie en vrienden. U hebt weleens een tas vol geld gezien, en nou vreest u dat er iets niet pluis is en beschuldigt u uw vrouw van diverse zaken die moeilijk te bewijzen zijn.

 

Misschien werkt ze inderdaad keihard, betalen haar klanten overwegend cash (10.000/12.000 per maand is wel erg veel) en geeft ze een groot deel niet op aan de belasting. Dan is het zwart. En het blijft zwart als ze tassenvol naar het buitenland brengt.

 

U had samen een zakelijke rekening en nou heeft uw vrouw eenzijdig uw toegang tot de rekening ontzegd. Volgens mij kan dat niet bij een gezamenlijke rekening. Misschien heeft ze een nieuwe rekening geopend. Maar daar heb je niets aan als je cash verzamelt om naar het buitenland te brengen.

 

Het huwelijk loop op z'n laatste benen en u wil de band met uw zonen herstellen. Tijd voor een echtscheiding!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij Cosara e.a.

De eenmanszaak valt onder de gemeenschap van goederen.

Als je in gemeenschap van goederen bent gehuwd vallen alle bezittingen en schulden van jullie samen onder de gemeenschap.

Scheiden en afstand doen van de gemeenschap lijkt idd het beste advies.

 

Let op: Je kunt alleen afstand doen van schulden die door haar - zonder dat je hebt meegetekend - zijn aangegaan. Het gezamenlijk huis valt dus dan nog steeds onder de gemeenschap. Als er een flinke overwaarde op het huis zit, heeft ze alsnog recht op de helft. En wellicht wordt je ook nog alimentatieplichtig (hoewel dat met haar goedlopende kapperszaak niet zo voor de hand ligt, misschien moet ze wel alimentatie aan jou gaan betalen.)

 

Of de afstand ook geldt voor belastingschulden die zijn ontstaan tijdens de huwelijkse periode vraag ik me af omdat jullie fiscale partners zijn. Maar wellicht kan iemand hier op het forum daar het antwoord op geven.

 

Iig is dit een behoorlijke complexe situatie en ik zou je aanraden hierover juridisch advies in te winnen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.