• 0

"Betalen voor" - Factuur

Beste Higherlever-leden,

 

Elke maand ontvangen wij een factuur voor onze huur, daar in staat betalen voor: 1-"Daar op volgende Maand". Wij hebben ingesteld bij de bank deze eind van de maand te betalen, nu krijgen wij van onze huurder te horen dat wij structureel te laat betalen. Wie moet er rekening mee houden met de tijd die de bank er over doet om de betaling te verwerken, de wij of de verhuurder?

 

Hij dreigt nu met aanmaningskosten als wij in de toekomst niet op tijd betalen.

 

Daarnaast stuurt hij de factuur pas rond de 25 of later van eind van de maand, waardoor ik de factuur pas 5/6 dagen van te voren krijg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je hier al eens over gepraat met de verhuurder. Aangeven dat je de factuur dan eerder wil ontvangen enzo

Dat helpt niet als je structureel de betalingsopdracht te laat bij de bank indient.

 

Banken hebben onderling soms meerdere dagen nodig om de betaling te verwerken, zeker als daar een weekend tussen zit.

 

https://financieel.infonu.nl/geld/167892-betalingsverkeer-in-nederland-hoe-werkt-dit-nou-precies.html

 

Wie moet er rekening mee houden met de tijd die de bank er over doet om de betaling te verwerken, de wij of de verhuurder?
Degene die moet betalen ... de huurder in dit geval.

 

Ik zou willen adviseren om de betaling ruim (1 week) voor de deadline te betalen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Andere (=zelfde) bank gebruiken voor de uitgaande betaling of een betaallink op de e-mail vragen? Of eerder betalen (inplannen) met het gehuurde plus de betreffende termijn als betaalkenmerk zolang je niet over een factuurnummer beschikt?

 

Heeft deze verhuurder ook andere (zakelijke) huurders? Het is een beetje niet meer van deze tijd om hier nog problemen mee te hebben.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Hij dreigt nu met aanmaningskosten als wij in de toekomst niet op tijd betalen.

 

Daarnaast stuurt hij de factuur pas rond de 25 of later van eind van de maand, waardoor ik de factuur pas 5/6 dagen van te voren krijg.

 

Jingjing ff serieus, waarom zou je je tijd verspillen aan spijkers op laag water zoeken.

Van beide kanten is hier wel sprake van enig kleinzerig gedrag.

Aanmaningskosten voor 2 dagen te laat is niet eens mogelijk maar principieel je vaste overschrijving op de laatste dag zetten is ook redelijk kinderachtig suf.

 

Wees de wijste van de tweee

Zet die vaste overschrijving gewoon 2 of 3 dagen eerder in je bank dan betaal je netjes op tijd.

 

De factuur heb je alleen nodig voor je boekhouding en dan nog alleen als het om met BTW belaste verhuur huur gaat. dus wat maakt het uit of je die 5 dagen vooruit krijgt of een maand..

 

Je betalingsverplichting van de huur vloeit voort uit het huurcontract en niet uit het wel of niet (op tijd) ontvangen van een factuur.

 

.

 

Link naar reactie
  • 0

Je betalingsverplichting van de huur vloeit voort uit het huurcontract en niet uit het wel of niet (op tijd) ontvangen van een factuur.

De huurovereenkomst en facturatie dienen wel met elkaar overeen te komen.

 

Jurisprudentie: ECLI:NL:GHARN:2004:AQ8951

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Jingjing, vervelend natuurlijk als je niet op een normale manier met je verhuurder kunt overleggen. Ik lees juist ook jouw eerdere topic terug.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Machtigingen of incasso's kunnen teruggedraaid (gestorneerd) worden, toch? Daar is verhuurder vast niet voor te porren...

 

...aanmaningskosten zijn niet aan de orde, hooguit wettelijke rente, maar dat is peanuts.

 

Kun je wat in het vervolg met onze reacties en adviezen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wij betalen al bijna twee jaar op deze manier, en het is echt niet zo dat ik niet een week eerder wil betalen, maar meer op de manier waarop het gezegd word en gelijk een "dreigement" met aanmaningskosten. Daarom wil ik weten wat zijn mijn rechten en plichten, en welke rechten en plichten heeft de verhuurder.

 

Bedankt voor alle reactie. Dit is niet de eerste vraag over mijn recht als huurder en ik denk met deze verhuurder ook niet mijn laatste vraag.

Link naar reactie
  • 0
  • 0
Dit is niet de eerste vraag over mijn recht als huurder...

Vrijwel iedereen hier wijst je ook op jouw plicht als huurder van tijdige huurbetaling.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Word het niet eens hoog tijd om met de verhuurder een kop koffie te gaan drinken en de nodige zaken face to face door te spreken? Wellicht komen jullie dan tot de gewenste oplossingen.

... dan wel de nodige verwijten en rancune opzij zetten, want dat lijkt het onderliggende probleem te zijn.

 

Je verstand is als een parachute, het werkt alleen als het open staat.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Machtigingen of incasso's kunnen teruggedraaid (gestorneerd) worden, toch? Daar is verhuurder vast niet voor te porren...

 

 

Er is toch geen sprake van onwil bij betalen, dus zal er ook geen sprake zijn van storneren. Alleen wordt de verantwoordelijkheid voor tijdige betaling bij de verhuurder gelegd. En deels bij de huurder die zorg moet dragen voor voldoende saldo.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Beste Higherlever-leden,

 

Elke maand ontvangen wij een factuur voor onze huur, daar in staat betalen voor: 1-"Daar op volgende Maand". Wij hebben ingesteld bij de bank deze eind van de maand te betalen, nu krijgen wij van onze huurder te horen dat wij structureel te laat betalen. Wie moet er rekening mee houden met de tijd die de bank er over doet om de betaling te verwerken, de wij of de verhuurder?

Het is jouw verantwoordelijkheid dat de betaling op tijd ontvangen is. Het is overigens niet de tekst op de factuur die bepaalt wanneer er betaald moet zijn, maar de (inhoud van de) overeenkomst.

Daarnaast stuurt hij de factuur pas rond de 25 of later van eind van de maand, waardoor ik de factuur pas 5/6 dagen van te voren krijg.

Ja, en? Op het moment dat je de huurovereenkomst sloot wist je toch al wat je ging betalen en wanneer? Dan hou je daar toch rekening mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.