• 0

Wettelijke geldigheid digitale overeenkomst (app formulier)

We hebben hier een kleine discussie over de wettelijke geldigheid van een huurovereenkomst die nu op papier staat, maar in de toekomst vervangen moet worden door een app. Dit gebeurt al bij veel verhuurders, nou mag dat nooit een argument zijn om te zeggen dat het dus mag. Er zijn een paar mensen overtuigd dat het op papier MOET. Volgens mij is dat niet zo. Wat is hier het geval? Kan ik als autoverhuurder papierloos gaan werken door de huurovereenkomsten te vervangen door een app waarin dezelfde stappen worden doorlopen, maar digitaal wordt ondertekend op een telefoon/iPad.

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Een overeenkomst is in Nederland in principe vormvrij. Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig, alleen wat lastiger te bewijzen. Ik verhuur zelf dj's & drive-in-shows en werk al jaren niet meer met papieren overeenkomsten; ik stuur klanten een PDF contract per e-mail en vraag hen een mailtje terug te sturen voor akkoord.

 

Er zijn wel een paar overeenkomsten die een handtekening vereisen, maar daar vallen autoverhuurders niet onder voor zover ik weet. Uiteraard moet je er wel voor zorgen dat ondubbelzinnig duidelijk wordt dat de persoon in kwestie inderdaad akkoord is gegaan, en dat dat akkoord ook daadwerkelijk van die persoon afkomstig is (bron: wikipedia en Erasmus Universiteit). Een "gewone" handtekening heeft wel nog steeds de sterkste bewijskracht (zie ook het document van Erasmus) maar die kun je natuurlijk ook op een tablet ofzo laten zetten. Doen de bezorgers hier ook altijd.

 

Misschien wel even checken bij je verzekeraar wat zij eisen.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.