• 0

Factuurvereiste levering naar EU land, terwijl factuur naar niet-EU land moet

Ik loop tegen een vraag aan met betrekking tot factuurvereisten.

 

Een klant heeft een opdracht van een Zwitsers bedrijf gekregen om het product van de klant (voor marketing doeleinden, niet doorverkoop) te leveren naar landen binnen de EU, maar soms ook daarbuiten. De factuur hiervoor wordt steeds naar het hoofdkantoor in Zwitserland gestuurd.

Aangezien Zwitserland niet onder de EU valt, is er dan wel sprake van een ICL lening (als goederen binnen EU blijven)?

Ik heb nu begrepen dat de factuur de goederen volgt. Maar betekent dat het Zwitserse bedrijf zich dan ook in dat andere land moet registreren?

 

Wat kan de klant dan het best op de factuur zetten met betrekking tot de reden van toepassen 0%-tarief? Is 'ship to LAND' voldoende? Of moet er nog een referentie naar een regeling worden benoemd?

 

De goederen komen oorspronkelijk uit Duitsland. Soms worden de goederen niet vanuit Nederland, maar direct uit Duitsland naar de andere landen gestuurd. Ook hier lijkt mij dat het 0%-tarief kan worden toegepast, zowel binnen als buiten EU (al is er technisch misschien geen sprake meer van levering)? Wat zijn hier specifiek de factuurvereisten qua tarief?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.