• 0

Voorraadbeheer & Koppeling Kassasysteem - Kringloop

Dag Allemaal,

 

Hierbij mijn eerste post. Ik ben in voorbereiding voor het openen van een Kringloopwinkel als Stichting, en ben mij momenteel aan het oriënteren op een voorraadbeheersysteem/Kassasysteem.

Als ik kijk naar de grote namen als Noppes en Rataplan, zie ik dat alles met Barcode gelabeld is. Ik neem aan dat wanneer dit product gelabeld/geprijsd wordt, het direct in de voorraad wordt opgenomen? En bij verkoop, het er weer uit gaat?

 

Of dit zo is of niet bij hen, ik ben op zoek naar een dergelijk systeem.. Heeft iemand tips/ervaringen hiermee? En betaalbaar?

 

Bedankt voor jullie tijd.

 

Jeffrey Kruijswijk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik verwacht niet dat die kringloop winkels elk artikel geregistreerd hebben en apart in een voorraad beheersysteem hebben. als ze al met barcodes werken lijkt me dat dat aan de barcode enkel een prijs gekoppeld is zodat de juiste prijs bij Kassa aangeslagen wordt.

Waarom wil je alle producten apart in een voorraad beheersysteem registreren?

 

Meeste kringloopwinkels werken enkel met een simpel stickertje in verschillende kleuren dat prijs aangeeft of een stickertje met prijs zelf.

verder gebruiken diverse kringloopwinkels die ik ken (we zijn hier dol op kringloopwinkels) nog een vermelding van welke week/jaar het in de winkel gezet is zodat ze producten die erg lang blijven staan kunnen herkennen en die eventueel kunnen afvoeren omdat blijkbaar geen interesse in is en niet oneindig in de winkel blijft staan.

Link naar reactie
  • 0

als je een nieuw product een barcode toewijst en labelt zal je deze wel moeten inboeken middels een ontvangst. Bij verkoop wordt deze automatisch van de voorraad afgeboekt.

(en verschijnt deze dan ook weer in je besteladvies, maar dat lijkt me bij kringloop niet zo relevant).

 

uiteraard is dat extra werk, maar dat levert je ook veel voordeel wat betreft ouderdomsanalyse, verkoopstatistieken, en als er een koppeling is naar je boekhouding tijdwinst.

je moet dan afwegen wat je belangrijk vindt en daar je keuze op baseren.

 

Ik gebruik Aspos, maar dat is niet heel specifiek voor jouw type winkel.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.