• 0

Ervaringen met Invorderingsbedrijf / Incassocenter

Besten,


Vorig jaar heb ik Incassocenter ingeschakeld voor een grote factuur die niet werd betaald. Ik ging af op 'No cure, no pay'. Mij werd geadviseerd een serviceovereenkomst aan te gaan: ik zou het risico afdekken op bijkomende kosten, en de kans op succes zou groter zijn. In de spanning rond mijn financiële ongemak met mijn niet-betalende klant (het ging om rond de 10k), ging ik akkoord. Ik voldeed de bijna €800,-. Na veel onduidelijke communicatie met Incassocenter (ik had met wel 5 contactpersonen te maken, die allemaal tegenstrijdige dingen beweerden) werd destijds mijn factuur eindelijk betaald, en mijn dossier gesloten. Dat ging niet zomaar: ik had een boze mail gestuurd over alle onduidelijkheid, en werd eerst nog even telefonisch uitgescholden door een medewerker. Heel gezellig allemaal.


Nu, een jaar later, ontvang ik zonder enige aankondiging een nieuwe factuur: omdat ik niet uiterlijk 3 maanden voor het verstrijken van het jaar per aangetekende brief mijn contract heb opgezegd, word ik automatisch verlengd. Kennelijk ben ik ooit met die voorwaarden, waar ik overigens nooit voor heb getekend, akkoord gegaan. Ik mag dus weer bijna €800,- betalen voor een dienst die ik niet wil en niet nodig heb. Ik probeer nu al geruime tijd om mijn situatie uit te leggen, en te verzoeken de factuur te doen vervallen, maar ik word steeds verkeerd begrepen en er worden bizarre aannames gedaan over wat ik wel of niet tegen een collega zou hebben gezegd. Het komt er nu op neer dat een dienst die je inschakelt omdat je een wanbetalende klant hebt, jou zelf op dubieuze wijze op kosten jaagt. Je zult als bedrijf zo je geld willen verdienen. Ik heb er geen woorden voor.

 

Mijn vraag: mag ik gehouden worden aan voorwaarden waar ik ooit met een kort mailtje kennelijk akkoord op heb gegeven, maar die nooit afzonderlijk onder mijn aandacht zijn gebracht? Kortom: staat IC in zijn recht door mij volgens de kleine lettertjes opnieuw een servicecontract af te troggelen? De voorwaarden zijn met enig zoeken wel op de site te vinden, maar ik ben er dus nooit afzonderlijk op gewezen.


Dank voor alle hulp!

Paul van Vliet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, Benthum zei:

Jouw kwalificatie is wellicht te voorbarig.

 

Volgens mij mag je blij zijn met 8 minuten 1Vandaag en kon iedereen zelf redelijk goed vaststellen hoe betrouwbaar die meneer Lemmens was.

 

Al hadden ze hem wel kunnen vragen waarom IVB zich zo druk maakt over negatieve reviews van mensen die volgens IVB geen klant zijn, maar niet over positieve reviews van de gebroeders Bijnens uit België (verwant via de zus van meneer Lemmens) en de gebroeders Konings uit Nederland (familie van meneer Konings). Ook de business in Rusland en China was interessant geweest. Hoe komt IVB aan positieve reviews uit zulke verre landen?

 

Mijn kwalificatie slaat alleen op het gemopper op 1Vandaag. Suggestie was die energie te benutten voor vervolgacties. 😏

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

TwaBla: Op een wonderlijke wijze delen we de conclusies over de kwaliteit van het 1Vandaag programma.

Wat niet wegneemt dat de energie ook  en vooral gestoken moet worden in de nodige actie. Dat zijn we ook eens.

Dat gaat gebeuren.

 

Fijn dat je het Zwartboek goed gelezen hebt en daar nu uit citeert.

Dat is weer een aansporing voor anderen het Zwartboek  te gaan lezen. Ook daar verschillen we niet van mening.

Mocht het Zwartboek op deze site niet te openen zijn, dan is die benaderbaar via FTM in het artikel van Jan Hein Strop. Klik dan op de link 'Zwartboek' in zijn artikel.

 

aangepast door Benthum
Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, Benthum zei:

Het NVI kan dan wel stoer doen maar doet niks. Een zelfregulerend instituut met de armen gekruist over elkaar. De vingers van Jan Franssen van het NVI in die houding wijzen  naar anderen. Hij vindt  het vooral schandelig. Neem voortaan een bureau wat aangesloten is bij het NVI. Wat een mooie onbetaalde  reclame. 

 

Tja, ze moeten dat toch een of andere "expert" te voorschijn halen en dat is dan de branchevereniging, waar dit bureau uiteraard geen lid van is. Je ziet dat wel vaker in de journalistiek natuurlijk: iets over een of andere malfide autoverkoper oid, en dan commentaar van de Bovag waar die toko niet bij aangesloten is. Feitelijk zouden ze dat beter kunnen weglaten. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De NVI-woordvoerder spreekt over een incassoregister wat kennelijk aanstaande wet- of regelgeving is. Een of andere "expert" op beeld op het Binnenhof, dat is vast niet het geval!?

 

Ik zou als netto-betaler mijn geld terugeisen bij dit ncnp-bureau en dat gaan ze ongetwijfeld financieel niet trekken.

 

Bravo voor die dame die vertelt over haar gewonnen rechtszaak namens een cliënt.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit wordt bedoeld door NVI:

 

Incassoregister tegen misstanden bij incasso

Nieuwsbericht Rijksoverheid | 08-02-2019 | 15:30

Het kabinet pakt de misstanden in de incassomarkt aan en geeft hiermee uitvoering aan een afspraak uit het regeerakkoord. Er komt een incassoregister waar incassobureaus verplicht ingeschreven moeten zijn. Voor het uitoefenen van incassowerkzaamheden komen er eisen en de naleving hiervan wordt gecontroleerd door een systeem van toezicht en handhaving. Dit om te voorkomen dat kwetsbare schuldenaren geconfronteerd worden met onjuiste incassopraktijken en om de kwaliteit en de dienstverlening van de gereguleerde incassosector te verhogen.

De aanpak van misstanden in de incassomarkt is onderdeel van de Brede Schuldenaanpak van het kabinet. Minister Dekker voor Rechtsbescherming kondigt mede namens minister Hoekstra van Financiën, staatssecretaris Van Ark van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken en Klimaat in een brief aan de Tweede Kamer een wetsvoorstel aan over aanpak van misstanden in de private buitengerechtelijke incassomarkt. Ook staat daarin welke maatregelen al onmiddellijk worden genomen.

Minister Dekker: “De misstanden in de incassomarkt moeten worden aangepakt. Als je schulden maakt moet je die natuurlijk betalen. Maar het innen van schulden moet wel op een verantwoorde manier gebeuren. Ook moeten incassobureaus zorgvuldige en begrijpelijke taal gebruiken zodat mensen weten wat hun rechten en plichten zijn.” Alleen als aan eisen van kwaliteit en professionaliteit wordt voldaan kunnen partijen zich inschrijven in het incassoregister en deze inschrijving wordt een verplichting om actief te zijn in de incassomarkt. Dit geldt zowel voor incassobureaus die uit naam van een schuldeiser vorderingen innen als voor partijen die bedrijfsmatig vorderingen kopen om deze vervolgens zelf te innen. Voor de inrichting van een incassoregister en de bijbehorende handhaving en toezicht wordt een wetsvoorstel voorbereid en zoveel mogelijk gelijktijdig wordt de feitelijke implementatie voorbereid zodat inwerkingtreding medio 2021 mogelijk is.

Het minimumbedrag van € 40 voor de vergoeding van incassokosten blijft gehandhaafd waarbij echter een stapeling van de incassokosten bij meerdere opeisbare vorderingen wordt aangepakt. Dit kan bijvoorbeeld door een verplichting tot het samenvoegen van alle openstaande termijnen voor de berekening van incassokosten of door het maximeren van een bedrag per consument per periode. Hiervoor is een aanpassing van het BW noodzakelijk die gelijktijdig zal worden ingezet met de overige maatregelen die misstanden in de incassomarkt moeten tegengaan.

De komende maanden wordt in overleg met de toezichthouders een helder en toegankelijk meldpunt voor misstanden in de incassomarkt ingericht. Bij dit loket kunnen schuldenaren, en personen en organisaties die schuldenaren ondersteunen bij de aanpak van hun schulden, terecht met klachten voor de bestaande toezichthouders. Ook komen er afspraken met schuldeisers over het inzetten van bonafide incassobureaus.

Op verzoek van de Kamer wordt onderzocht welke problemen schuldenaren ervaren bij het innen van opgekochte vorderingen (dus niet door de oorspronkelijke schuldeiser), naar de economische waarde van dergelijke opgekochte vorderingen en naar mogelijke ongewenste gedragseffecten van het beperken van de mogelijkheid vorderingen te verhandelen. Dit onderzoek wordt zo mogelijk nog voor de zomer afgerond en hierover wordt de Kamer dan geïnformeerd.

Meld aan moderator

Link naar reactie
  • 0

Nou ook nog mopperen op het NVI???

 

Twee weken geleden was het een onzichtbaar groepje met een zwartboek en een smaadzaak aan de gezamenlijke broek, nou krijg je een enorme oppepper door een zeer degelijk onderzoek van FTM en ruim 8 minuten (de helft) van een volledige 1Vandaag-uitzending waarin een gedupeerde ondernemer, de onderzoeksjournalist, een branche-woordvoerder en het weerwoord van de boze wolf zelf aan bod komen. 

 

En dan is het nog niet goed genoeg?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Highio zei:

Bravo voor die dame die vertelt over haar gewonnen rechtszaak namens een cliënt.

 

11 uur geleden, Highio zei:

 

Dank! We zijn ontzettend blij met de media aandacht en de uitspraken die gedaan zijn door oa de NVI.

Dit helpt onze zaak om in een stroomversnelling te komen. Hier hebben we 5 jr om gevochten. 

 

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, TwaBla zei:

Nou ook nog mopperen op het NVI???

Meer Hollandser kan het niet ...

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
45 minuten geleden, Cosara zei:

Meer Hollandser kan het niet ...


Dat FTM artikel is niet zomaar uit de lucht komen vallen, zoals nu verondersteld wordt.

Er is gewacht met publicatie tot na de uitspraak van de rechtbank. Dat FTM een zeer gedegen stuk heeft geschreven, staat niet ter discussie.

Daar zit mede vijf jaar werk in van anderen.

We weten allemaal dat media aandacht snel wegebt als er geen verdere actie wordt ondernomen resp.gevolg aan de publiciteit wordt gegeven.

Geconstateerd is dat NVI ons niet gaat helpen.

Wat is de toegevoegde waarde van kwalificerende opmerkingen als " Meer Hollandser kan het niet..." of "zinloos gesputter vanaf de zijlijn"

in het licht van de suggestie de energie te benutten voor vervolgacties?  Wat doen die adviseurs dan zelf vanuit hun zijlijn?

Deze discussie kan daarmee wel beëindigd worden.

 

 

 

aangepast door Benthum
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
22 minuten geleden, Benthum zei:

Wat doen die adviseurs dan zelf vanuit hun zijlijn?

Vooraf de kleine lettertjes goed lezen ... zoals op de allereerste pagina al is geadviseerd.

Het is en blijft een cliché, maar voorkomen is beter (en goedkoper) dan genezen.

 

Veel te veel consumenten én ondernemers zetten hun handtekening onder een contract zonder dat zij eigenlijk goed weten waarmee zij akkoord zijn gaan. Bij gebrek aan kennis van zaken, is het aan te bevelen om vooraf naar een adviseur te gaan en niet achteraf als het kwaad al is geschiedt.

 

Mopperen op jezelf; doe jij dat ook?

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
25 minuten geleden, Cosara zei:

Vooraf de kleine lettertjes goed lezen ... zoals op de allereerste pagina al is geadviseerd.

Mopperen op jezelf; doe jij dat ook?

Gedupeerden zijn kennelijk allemaal domme mensen want die moeten vooraf beter lezen.

En voor de rest leg je als " adviseur" alles terug bij de ander. Nuttige Hollandse suggesties?

Laat maar.

Dit is mijn laatste reactie hierop om de energie op relevante zaken in dezen te gaan richten.

 

 

 

aangepast door Benthum
Link naar reactie
  • 0

Ik ken helemaal NIEMAND die altijd de kleine lettertjes leest bij elke overeenkomst. Blijven roepen dat het een gevalletje eigen schuld is slaat helemaal nergens op en is ook HL onwaardig. Voor elk contract een jurist raadplegen is ondoenlijk, bovendien zijn er niet zo veel juristen die dat aan zouden kunnen. Helemaal eens dus dat "adviseur" zo een heel hol begrip wordt. Iemand die bestolen is in Amsterdam het advies geven om niet meer naar Amsterdam te gaan is van eenzelfde niveau.

 

Helemaal met Benthum eens dat je optimaal van het momentum gebruik moet maken. Je moet het daarbij niet hebben van het NVI want die willen maar al te graag reclame maken voor het NVI. 

 

Er zal eerder druk moeten komen op het OM deze zaak te onderzoeken en dat kan door meer aangiften en het bundelen van zaken waar mensen hun te veel betaalde geld waarbij overduidelijk sprake was van het verzaken van de zorgplicht (of gewoon keiharde oplichting als dat bewezen kan worden) terug vorderen. IVB zal dan niet lang meer bestaan en dan zullen de bestuurders aangesproken moeten worden in privé. Ik hoop ook dat er ex medewerkers op staan en zich melden bij FTM en (anoniem) willen verklaren.

 

Link naar reactie
  • 0
37 minuten geleden, Cosara zei:

Vooraf de kleine lettertjes goed lezen ... zoals op de allereerste pagina al is geadviseerd.

Het is en blijft een cliché, maar voorkomen is beter (en goedkoper) dan genezen.

 

Veel te veel consumenten én ondernemers zetten hun handtekening onder een contract zonder dat zij eigenlijk goed weten waarmee zij akkoord zijn gaan. Bij gebrek aan kennis van zaken, is het aan te bevelen om vooraf naar een adviseur te gaan en niet achteraf als het kwaad al is geschiedt.

 

Mopperen op jezelf; doe jij dat ook?

 

Over die kleine lettertjes: art 9.3 van de AV van het Invorderingsbedrijf zegt dat het IVB 15% commissie mag vragen als je de opdracht intrekt. IVB stelt dat dit heel gebruikelijk is in de markt maar dat is onzin. Die bepaling is gebruikelijk voor het minnelijke traject (als je de werkzaamheden van het incassobureau doorkruist), niet voor het gerechtelijke traject. Klanten van IVB betalen al voor de gehele procedure, als ze willen stoppen zou daar geen straf op mogen staan - dat is op zijn minst onredelijk.

 

Maar ik vind de werking van 9.3 in verband met de no cure no pay-belofte werkelijk misleidend. Als de debiteur niet betaalt en je wilt niet verder naar het gerechtelijke traject ga je ook betalen bij het IVB. Welnu: als je  voorhoudt dat het no cure no pay is maar dat is het niet, dan ga je een grens over. Dan ben je stelselmatig aan het misleiden. 

 

Dit is niet lastig aan te tonen, vanwege de schaal waarop het gebeurt. Wie kent mooie voorbeelden hiervan?   

Journalist van Follow The Money.

Link naar reactie
  • 0

 

47 minuten geleden, Benthum zei:

Gedupeerden zijn kennelijk allemaal domme mensen want die moeten vooraf beter lezen.

Uw woorden ... 

 

U zult het waarschijnlijk niet willen geloven, maar er zit verschil tussen dom en gemakzuchtig of goedgelovig.

 

... en dus blijft het bij mopperen - zeg maar gerust klagen - op een ander.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
4 uur geleden, Benthum zei:

Geconstateerd is dat NVI ons niet gaat helpen.

 

Nog niet zo lang geleden werden klachten over IVB verwijderd van of afgesloten op vrijwel alle openbare fora in Nederland, niet alleen omdat IVB bezwaar maakte tegen kritiek maar ook omdat een aantal gedupeerden of betrokkenen zo fanatiek was dat de kritiek oncontroleerbaar werd. Toen was er één plek over waar nog wel ruimte gecreëerd kon worden: HL.

 

Sindsdien is dit topic open.

 

Dat topic wordt echter intensief begeleid, om te voorkomen dat het hier ook ontspoort - net zoals bij de Consumentenbond, Kassa en Tros Radar. Daar mag u op mopperen en op al die anderen die uw probleem ook niet oplossen, maar zo houdt u uiteindelijk geen enkele medestander over. Vandaar de herhaalde suggestie om vooruit te kijken. Aangevuld met de tip om blame the victim-reacties te negeren.

 

Bestaat er al een kernachtige versie van het zwartboek dat kan die voor een handhavingsverzoek bij het ACM?

 

Is er al door verschillende gedupeerden bij verschillende politierayons geprobeerd aangifte te doen, en weten de betrokkenen of het ergens opgepakt wordt?

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
10 minuten geleden, TwaBla zei:

omdat een aantal gedupeerden of betrokkenen zo fanatiek was dat de kritiek oncontroleerbaar werd. Toen was er één plek over waar nog wel ruimte gecreëerd kon worden: HL.

 

2 uur geleden, Cosara zei:

U zult het waarschijnlijk niet willen geloven, maar er zit verschil tussen dom en gemakzuchtig of goedgelovig.

... en dus blijft het bij mopperen - zeg maar gerust klagen - op een ander.

 

Dit is echt mijn laatste reactie op dit gedoe.

 

Om toch nog iets te zeggen over de aanhoudende stroom kwalificaties van dit moment: fanatieke, oncontroleerbare kritiek?

Waardoor negatieve reviews zijn weggehaald?  Wat een onzin. Sommige sites waren gevoelig voor de bedreiging van IVB.  Andere niet.

Er zijn meerdere sites die reviews hebben laten staan, ondanks aanwijzing of bedreiging van IVB. HL wordt daarvoor geprezen, maar is daarin niet uniek.

Er zijn ook sites die negatieve reviews weer teruggeplaatst hebben. Of het topic hebben heropend...

 

En nee, voorlopig worden er geen acties op dit platform gedeeld, zoals al eerder gemeld.

Dat komt op het geëigende moment. Zoals tot nu toe gebruikelijk.

Het staat u vrij om zelf ook actie te ondernemen natuurlijk.

 

Dat mensen dom zijn die de Algemene Voorwaarden niet hebben gelezen, heb ik inderdaad verkeerd begrepen.

Ze zijn gemakzuchtig of goedgelovig. En mogen ook niet klagen? Dat maakt het verschil.

 

Zullen we deze discussie nu beëindigen. De toegevoegde waarde is minimaal voor andere lezers op dit platform. Als het u beter uitkomt krijgt u helemaal gelijk want dat is kennelijk uw streven. Dat kunt u verdere kwalificaties achterwege laten.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, JamesD zei:

Ik ken helemaal NIEMAND die altijd de kleine lettertjes leest bij elke overeenkomst.

Dat gaat dan vroeg of laat voor problemen zorgen ...

... zoiets als een verzekeringspolis doornemen op het moment dat er schade is ontstaan.

 

3 uur geleden, JamesD zei:

Blijven roepen dat het een gevalletje eigen schuld is slaat helemaal nergens op en is ook HL onwaardig.

Ondernemers die de voorwaarden niet lezen ...

... een "HigherLevel" krijgt zo wel een nieuwe betekenis.

 

3 uur geleden, JamesD zei:

Voor elk contract een jurist raadplegen is ondoenlijk, bovendien zijn er niet zo veel juristen die dat aan zouden kunnen. 

Over de top ...

... de moeite nemen om de voorwaarden aandachtig door te lezen volstaat in de meeste gevallen.

 

3 uur geleden, JamesD zei:

Iemand die bestolen is in Amsterdam het advies geven om niet meer naar Amsterdam te gaan is van eenzelfde niveau. 

Hyperbolisatie ...

... een (schijnbaar) niet werkend elektrisch apparaat terug naar de winkel brengen omdat de handleiding niet wordt gelezen is ook van hetzelfde niveau.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Benthum zei:

Dit is echt mijn laatste reactie op dit gedoe.

De hele discussie in één woord samengevat ... gedoe.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
26 minuten geleden, Benthum zei:

Zullen we deze discussie nu beëindigen.

Je doet het zelf. Je gaat mopperen op 1Vandaag en NVI, en dan komt er iemand langs die tegenwerpt dat je de kleine lettertjes moet lezen, en dan ga je daar weer uitgebreid tegenin....

 

...en dan ontspoort je topic. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
25 minuten geleden, R.I.P. - Benm zei:

 

Dat terugplaatsen en her-openen komt wellicht door de gerechtelijk uitspraak waaruit ook blijkt dat die reviews gewoon mogen.

Al voor de uitspraak is door verschillende sites het topic Invorderingsbedrijf/Incassocenter heropend. Niet alle bedreigde gedupeerden hebben het aangedurft hun review terug te plaatsen nadat ze door Invorderingsbedrijf zijn bedreigd met een schadeclaim van € 25.000,- conform hun Algemene Voorwaarden. Trustpilot heeft reviews teruggeplaatst nadat gedupeerden gegevens over hun dossier hadden verstrekt. In eerste instantie verstrekte TrustPilot de dossier en N.A.W gegevens op verzoek aan het Invorderingsbedrijf. Indien dossier en N.A.W. gegevens niet werden verstrekt werd de review verwijderd. Toen Trustpilot erop gewezen is dat dit beleid in strijd is met het AVG is dit geleidelijk veranderd. Trustpilot heeft tevens toegezegd een onderzoek te doen naar de dreigementen van IVB aan het adres van reviewers.

Omdat vergelijk deurwaarders.nl een grote hoeveelheid negatieve reviews weigerde te verwijderen, heeft Invorderingsbedrijf zich van deze site teruggetrokken.

Consumentenbond heeft het topic ook al een tijd geleden heropend, evenals Kassa. Google Maps heeft een beperkt aantal negatieve reviews teruggeplaatst, de reden of grondslag  is verder niet onderzocht.

Citaat uit een onlangs verschenen review op Trustpilot (Juli 2019, Trustpilot/Invorderingsbedrijf -Tess)

"Toen ik dreigde om hun praktijken via de media aan het licht te brengen, begonnen ze mij te dreigen. Ze gaven aan over een lijst te beschikken met klanten die ze in de gaten hielden op uitlatingen die hun organisatie kon schaden. Walgelijke organisatie. Het kon niet uitblijven dat hun wanpraktijken aan het licht zouden komen. Ik hoop dat ze worden opgedoekt en dat alle gedupeerde klanten worden gecompenseerd. Onvoorstelbaar dat dergelijke organisaties kunnen opereren onder alle wet- en regelgeving die Nederland rijk is."

aangepast door Benthum
Link naar reactie
  • 0
Op 6-10-2018 om 12:41, TwaBla zei:

Als zij ondernemers dagvaarden vanwege onenigheid over rekeningen voor incassowerk dan is het handig wanneer je een dossier kant-en-klaar hebt met 1) een beschrijving van eventuele bedriegelijke activiteiten, 2) voorbeelden van listige kunstgrepen* en 3) verklaringen van gedupeerden. Heb je genoeg bewijs verzameld, dan kan je samen zelf actie ondernemen.

 

* ondernemers die zelf onder andere naam opduiken tussen vele valse reviews is een mooie vingerafdruk

 

 

Heeft zo'n zwartboek eigenlijk enig juridisch gewicht? Telt het mee als bewijsstuk? Is het nuttige achtergrondinfo? Maakt de rechter er gebruik van? De media?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Heeft zo'n zwartboek eigenlijk enig juridisch gewicht? Telt het mee als bewijsstuk? Is het nuttige achtergrondinfo? Maakt de rechter er gebruik van? De media?

De eerste versie van het zwartboek is als productie opgevoerd in de rechtzaak in Roermond. De thans bestaande uitgebreidere 2e versie is aan FTM ter beschikking gesteld en kan m.i. worden benut in iedere gerechtelijke procedure. De waarde in een jurisich geschil /procedure is dat er uitgebreide bewijzen worden overlegd met betrekking tot de werkwijze van IVB. Een advocaat kan in voorkomende gevallen met dit document verwijzen naar de handelspraktijken van IVB en de conclusies daarvan als bewijs voorleggen aan de rechter.

Verder staat het de media vrij om hieruit te citeren zoals het thans ook onderdeel is van het FTM artikel van Jan-Hein Strop. En het zwartboek zal tevens onderdeel zijn van de vervolgacties.

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, Benthum zei:

De waarde in een jurisich geschil /procedure is dat er uitgebreide bewijzen worden overlegd met betrekking tot de werkwijze...

 

Ik gebruik het zelf ook, maar de advocaat van de tegenpartij stelt simpelweg dat zo'n anoniem zwartboek geen enkele bewijslast heeft...

 

Vandaar mijn vraag.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.