• 0

Ervaringen met Invorderingsbedrijf / Incassocenter

Besten,


Vorig jaar heb ik Incassocenter ingeschakeld voor een grote factuur die niet werd betaald. Ik ging af op 'No cure, no pay'. Mij werd geadviseerd een serviceovereenkomst aan te gaan: ik zou het risico afdekken op bijkomende kosten, en de kans op succes zou groter zijn. In de spanning rond mijn financiële ongemak met mijn niet-betalende klant (het ging om rond de 10k), ging ik akkoord. Ik voldeed de bijna €800,-. Na veel onduidelijke communicatie met Incassocenter (ik had met wel 5 contactpersonen te maken, die allemaal tegenstrijdige dingen beweerden) werd destijds mijn factuur eindelijk betaald, en mijn dossier gesloten. Dat ging niet zomaar: ik had een boze mail gestuurd over alle onduidelijkheid, en werd eerst nog even telefonisch uitgescholden door een medewerker. Heel gezellig allemaal.


Nu, een jaar later, ontvang ik zonder enige aankondiging een nieuwe factuur: omdat ik niet uiterlijk 3 maanden voor het verstrijken van het jaar per aangetekende brief mijn contract heb opgezegd, word ik automatisch verlengd. Kennelijk ben ik ooit met die voorwaarden, waar ik overigens nooit voor heb getekend, akkoord gegaan. Ik mag dus weer bijna €800,- betalen voor een dienst die ik niet wil en niet nodig heb. Ik probeer nu al geruime tijd om mijn situatie uit te leggen, en te verzoeken de factuur te doen vervallen, maar ik word steeds verkeerd begrepen en er worden bizarre aannames gedaan over wat ik wel of niet tegen een collega zou hebben gezegd. Het komt er nu op neer dat een dienst die je inschakelt omdat je een wanbetalende klant hebt, jou zelf op dubieuze wijze op kosten jaagt. Je zult als bedrijf zo je geld willen verdienen. Ik heb er geen woorden voor.

 

Mijn vraag: mag ik gehouden worden aan voorwaarden waar ik ooit met een kort mailtje kennelijk akkoord op heb gegeven, maar die nooit afzonderlijk onder mijn aandacht zijn gebracht? Kortom: staat IC in zijn recht door mij volgens de kleine lettertjes opnieuw een servicecontract af te troggelen? De voorwaarden zijn met enig zoeken wel op de site te vinden, maar ik ben er dus nooit afzonderlijk op gewezen.


Dank voor alle hulp!

Paul van Vliet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Opzet van zo'n zwartboek:

  1. organisatiestructuur
  2. werkwijze
  3. beeldvorming
  4. reviews
  5. klachten
  6. intimidaties
  7. verklaringen

De volgorde is iets aangepast in vergelijking met de uitvoering in deze zaak. In de beschrijving van de werkwijze, de manier waarop IVB de beeldvorming probeert te dirigeren, de analyse van reviews en de beschrijving van klachten sluipen uiteraard kwalificaties die door IVB tegengesproken worden. Alle verklaringen aan het einde zijn geanonimiseerd. Dan kan IVB de vraag stellen: van wie is die beschrijving afkomstig? En uiteraard: hoe kunnen wij weerwoord geven op anonieme verklaringen?

 

Hangt het dan uiteindelijk op aannemelijkheid in de ogen van de rechter?

 

In de uitspraak wordt nergens naar het zwartboek verwezen, maar wellicht heeft zoiets toch invloed op de meningsvorming. Zou een vergelijkbaar dossier van een onafhankelijke bron (journalistiek of Stichting Onderzoek Malafide Handelspartijen) meer gewicht hebben? Dan is er een bron. Hoewel in een rapport van een anonieme redactie ook verwezen kan worden naar bronnen, bv reviews op Google Maps, de site van de onderzochte onderneming of de algemene voorwaarden.  Dan is het anoniem met bronvermelding.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, TwaBla zei:

In de uitspraak wordt nergens naar het zwartboek verwezen, maar wellicht heeft zoiets toch invloed op de meningsvorming.

 

Ongetwijfeld. Zelfs al is het geen direct bewijs in een zaak en wordt het daarom niet genoemd, kan het wel invloed hebben in hoe een rechter kijkt naar de aard van de partijen. 

 

Als een bedrijf gedaagd wordt door IVB voor onnodig gemaakte kosten is het aan de rechter om te beslissen of die kosten daardwerkelijk onnodig waren. Dat is op zich soms een lastige overweging, maar als duidelijk is dat IVB hier een gewoonte van maakt zal dat bij een twijfelgeval wel meewegen.  

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De  positieve reviews voor het Invorderingsbedrijf  op Google Maps hebben soms  een  opmerkelijk karakter. Dit  is gelegen in het feit dat eigen medewerkers, directieleden zelf, familieleden en direct betrokkenen positieve reviews hebben geplaatst. In totaal zijn zeker 25 vijfsterren reviews geplaatst door direct betrokkenen bij het Invorderingsbedrijf. Ook bij de brievenbus vestigingen.

 

Tom van Velden, Accountmanager en Trainer Software Systemen IVB plaatst  een review als verhuurder op Trustpilot en is als zzp-er in België werkzaam op de site van Invorderingsbedrijf Amsterdam en heeft  een niet betalende debiteur bij zijn niet nader genoemde bedrijf bij het Invorderingsbedrijf Den Haag. 

Gabriël Huisman, Senior Account executive bij Invorderingsbedrijf heeft het grootste deel van zijn borg teruggekregen van een zakelijke verhuurder en is door het Invorderingsbedrijf geholpen met een lastige wanbetaler in zijn adviespraktijk.

En ook May Leung, senior jurist, plaatste een review als klant van het Invorderingsbedrijf.

Eigenaar Laurens Lemmens plaatst reviews onder zijn alias Ian Storm.

Konings en Lemmens voorzien via hun eigen onderneming AMS Invest de vestigingen Amsterdam, Den Haag en het Incassocenter van vijf sterrenreviews.

Daarnaast wordt ook de familie van beide eigenaren bij het plaatsen van positieve reviews betrokken.

Dit levert een nog merkwaardiger beeld.

 

De familierelatie met “Bijnens” is een bijzondere. De heren Jeffrey en Bryan Bijnens zijn bereid gebleken om reviews te plaatsen, in verschillende hoedanigheden en onder een vermelding van een grote diversiteit van door hun verrichte werkzaamheden waarbij de inzet van het Invorderingsbedrijf (ook internationaal) noodzakelijk bleek.  Jeffrey Bijnens is op Faceboek terug te vinden als de partner van Anna Lemmens. De zuster van Laurens Lemmens. Terwijl Bryan de broer van Jeffrey is.

Jeffrey Bijnens is verpleegkundige bij het Ziekenhuis Maas & Kempen. Maar blijkt andere bezigheden te hebben als zelfstandig aannemer in België. Uit deze professie zijn 4 vijfsterren reviews toegevoegd.

Bryan Bijnens is het dagelijks leven Adviseur-Ontwerper bij Sweco Belgium. Zijn positieve reviews bevatten fantasierijke teksten.

Bryan is op de sites van IVB  student, eigenaar van een meubelzaak, een hondenfokkerij en situeert dit alles op een waterstation.
 

Ook broer Alex Konings is geweldig ondersteund door IVB getuige een tweetal vijf sterren reviews.

Broer Rick Konings is eigenaar van Graphic Junkie naast zijn werkzaamheden als Asset Manager bij Dela Vastgoed.

Als Graphic Junkie plaatst hij een referentie waarbij hij stelt ruim twee jaar naar volle tevredenheid zaken te doen met zijn broer.

It's all in the family.

De stelling van Konings dat het hier situaties betreft waarin de betreffende personen of bedrijven “daadwerkelijk”  gebruik gemaakt hebben van de dienstverlening  van IVB ( bron: antwoord op vragen van de heer Strop van FTM/11-7-2019) kan geen stand houden.

 

 

aangepast door Benthum
Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Zorgt u dat u voldoende gedocumenteerd bent in de rechtszaal m.b.t. de claim 'zeker 25 vijfsterren reviews geplaatst door direct betrokkenen bij het Invorderingsbedrijf'? Ik weet niet of vermelding van al deze namen met diverse functies hier gerechtvaardigd is hoe zeer u ook de sympathie van diverse lezers mag genieten.

 

Het onderwerp of de blootlegging van deze relaties is een goed onderwerp voor mind mapping.

 

Hoeveel aangiftes zijn inmiddels gedaan door gedupeerden?

 

Heeft IVB inmiddels een persbericht o.i.d. verspreid m.b.t. de medewerker die schuldige/verantwoordelijk zou zijn voor alle 'misverstanden' n.a.v. het weerwoord in 1Vandaag?

 

Ik kan e.e.a. eerlijk gezegd en met de beste bedoelingen ook niet met elkaar rijmen!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Highio zei:

Zorgt u dat u voldoende gedocumenteerd bent in de rechtszaal? Ik weet niet of vermelding van al deze namen met diverse functies hier gerechtvaardigd is hoe zeer u ook de sympathie van diverse lezers mag genieten.

 

De beweringen zijn niet op los zand gestoeld. In dit geval zou dat ook niet kunnen omdat het hier nadrukkelijk verwijzingen betreft naar posts op Google Maps die voor een eenieder beschikbaar en naleesbaar zijn.

En in ieder geval opgeslagen in het dossier van BGSI en reeds gepubliceerd in het zwartboek resp. het onderzoek naar positieve reviews op google maps eveneens van de hand van BGSI.

Dit was onderdeel van en een productie in de inmiddels bekende rechtszaak bij het gerechtshof in Roermond.

Feiten staan los van sympathie van lezers.  Die sympathie  wordt uiteraard op prijs gesteld. En wat dat betreft, iedereen die interesse heeft in waarheidsvinding is welkom.

Het ter discussie stellen en/of aan de kaak stellen van publieke posts is  overigens geen onrechtmatige daad.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

De beweringen zijn niet op los zand gestoeld. In dit geval zou dat ook niet kunnen omdat het hier nadrukkelijk verwijzingen betreft naar posts op Google Maps die voor een eenieder beschikbaar en naleesbaar zijn.

Ik trek de beweringen ook niet direct of bij voorbaat in twijfel, maar de online vermeldingen op Google Maps en benoemde (familie-)relaties en functies (op LinkedIn?) zouden natuurlijk van tijdelijke aard kunnen zijn. 😉

 

Dat vraagt m.i. om opslaan van bestanden met (volledige) webpagina's met registratiedatum, maken van printscreens en desnoods uitdraaien van deze informatie.

 

Zou die ene medewerker nu initiatiefnemer zijn in het plaatsen (geplaatst krijgen) van deze beoordelingen? Of mogelijk iemand anders met deze (familie- of zakelijke) relaties? Mijn persoonlijke ervaringen om klanten te verleiden om een beoordeling te plaatsen vragen gemiddeld om heel veel inspanningen als dit al lukt. En daarbij heb ik uberhaupt geen klagers of rechtszaken of klanten die betalen zonder een netto-opbrengst.

 

Wat is BGSI voor meelezers?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

O ja, vraag aan @Invorderingsbedrijf is wie de reactie van Geplaatst: dinsdag om 09:18 16-07-2019 heeft geplaatst (heeft laten plaatsen) en geautoriseerd namens directie. Uw ondertekening en persoonlijke contactinformatie ontbreken namelijk.

 

Groet.

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, Highio zei:

Dat vraagt m.i. om opslaan van bestanden met (volledige) webpagina's met registratiedatum, maken van printscreens en desnoods uitdraaien van deze informatie.

 

De uitgebreide documentatie is in bezit van BGSI: het collectief van gedupeerden. 

Het collectief waarvan het IVB graag over de persoonsgegevens wil beschikken om in " dialoog" te treden...

Vrijwel ieder lid van dit collectief ( ruim 70 gedupeerden) is bekend en heeft ervaring met de wijze waarop IVB op individuele basis tot nu toe  daadwerkelijk met hun in dialoog is getreden... ( bron: Onderzoeksrapport bedreiging, intimidatie en infiltratie van en door IVB, BGSI mei 2019)

Konings heeft  infiltratie in het collectief, onder valse voorwendselen, inmiddels toegegeven. (bron: FTM, antwoord op vragen van de heer Strop van FTM/11-7-2019)

Een kleine scan door Konings van  de door IVB geïnitieerde intimidaties en bedreigingen  zou voldoende zijn om de door IVB thans, na alle commotie,  gewenste dialoog te starten.De gedupeerden zijn IVB bekend.  Geen enkel lid van BGSI heeft tot nu iets vernomen van het door IVB aangekondigde initiatief. Na de door hunzelf opgedane ervaring gaat het niet aan om op een verzoek van IVB  in te gaan alsof hun gegevens bij IVB niet bekend zouden zijn na intimidaties, dagvaardingen, dreig e-mails etc.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Benthum zei:

De  positieve reviews voor het Invorderingsbedrijf  op Google Maps hebben soms  een  opmerkelijk karakter. Dit  is gelegen in het feit dat eigen medewerkers, directieleden zelf, familieleden en direct betrokkenen positieve reviews hebben geplaatst. In totaal zijn zeker 25 vijfsterren reviews geplaatst door direct betrokkenen bij het Invorderingsbedrijf. Ook bij de brievenbus vestigingen.

Dat staat allemaal in het zwartboek beschreven.

 

Is dat zwartboek als pdf toegankelijk voor Google?

 

Is publicatie van al die namen proportioneel (noodzakelijk om een maatschappelijke misstand aan de orde te stellen) of is het een inbreuk op de privacy van werknemers en familieleden van een ondernemer? Het is waar dat ze zich een valse hoedanigheid hebben aangemeten en betrokken zijn bij listige kunstgrepen, dus dan heb je al enkele kenmerken van oplichting.

 

Maar maakt dat ze medeplichtig?

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, TwaBla zei:

Is publicatie van al die namen proportioneel (noodzakelijk om een maatschappelijke misstand aan de orde te stellen) of is het een inbreuk op de privacy van werknemers en familieleden van een ondernemer? Het is waar dat ze zich een valse hoedanigheid hebben aangemeten en betrokken zijn bij listige kunstgrepen, dus dan heb je al enkele kenmerken van oplichting.

 

Er kan geen sprake zijn van inbreuk op de privacy op het moment dat medewerkers, directieleden of familieleden zelf gekozen hebben om bijzondere posts te plaatsen op Google Maps met het  oogmerk vijf sterrenreviews te plaatsen, o.a. bij aantoonbaar virtuele vestigingen, met een discutabel doel. De inhoud van de reviews is aantoonbaar bezijden de waarheid. De reviews zijn onder eigen naam geplaatst en de persoonlijke gegevens zijn vrijelijk en voor iedereen toegankelijk op Facebook.

Het aldus publiekelijk ter dicussie stellen van deze reviews door publicatie is daarmee geen onrechtmatige daad.

 

Konings heeft inmiddels toegegeven dat er sprake is van virtuele vestigingen en noemt dit thans bezoekadressen. (bron: antwoord op vragen van de heer Strop van FTM/11-7-2019}.  De sites van de virtuele vestigingen suggeren daadwerkelijk iets anders en zijn niet benoemd als " bezoekadressen".

 

De beoordeling of de mogelijk oneerlijke handelsprijktijken van IVB  moeten leiden tot een strafrechtelijk onderzoek ligt bij het OM.  De tenminste 14 aangiften bij de recherche Den Haag zijn gedetailleerd. Het verdient aanbeveling aangifte te doen bij de zelfde recherche. Althans, indien andere gedupeerden daartoe aanleiding zien. Dit conform de aanbeveling van het NVI en de Consumentenbond. De aangiften zijn aanleiding geweest voor L. Lemmens, directeur IVB, om leden van het collectief te bedreigen met het doen van een tegenaangifte.( bron en documentatie Zwartboek, BGSI 2019). Het zwartboek is te vinden op FTM bij het artikel van Jan Hein Strop onder de link "Zwartboek"

 

aangepast door Benthum
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 15-7-2019 om 10:05, Jan-Hein Strop zei:

Maar ik vind de werking van 9.3 in verband met de no cure no pay-belofte werkelijk misleidend. Als de debiteur niet betaalt en je wilt niet verder naar het gerechtelijke traject ga je ook betalen bij het IVB. Welnu: als je  voorhoudt dat het no cure no pay is maar dat is het niet, dan ga je een grens over. Dan ben je stelselmatig aan het misleiden. 

 

Jan Hein Strop maakt duidelijk hoe bijzonder art 9.3. van de AV van IVB is. Dit is absoluut niet gebruikelijk in de Incassobranche. In zijn artikel besteedt hij echter ook aandacht aan art. 20 van de AV.  Minstens zo bijzonder.

 

Hieronder een toelichting.

Artikel 20

20.1 Het gerechtelijke en executietraject is altijd geheel voor rekening en risico van Cliënt. De werkwijze van No Cure No Pay geldt niet tijdens dit traject. Dit betekent dat op basis hiervan alle kosten die het IVB in rekening brengt direct bij de cliënt in rekening worden gebracht. Dit wordt vooraf niet aan de opdrachtgever gemeld. Een duidelijk misleidende omissie in de context van de wet oneerlijke handelspraktijken.

De opdrachtgever wordt geconfronteerd met griffierecht, portokosten dagvaarding, opstellen dagvaarding, betekening dagvaarding, buitengerechtelijke incassokosten en reistijd tegen hetzelfde uurloon. Naarmate de procedure langer duurt, geldt opnieuw het uurloon. Gesuggereerd wordt dat deze kosten op de debiteur verhaalbaar zijn. Dat wil zeggen in telefonische contacten met IVB.

 

Wanneer daarop aangesproken bij het kantongerecht  zegt IVB hierover echter: " Uit de door Invorderingsbedrijf overgelegde correspondentie blijkt dat erop is gewezen dat de kosten zoveel mogelijk op de wederpartij worden verhaald, maar nergens staat dat Invorderingsbedrijf heeft verzekerd dat de kosten volledig verhaald zouden kunnen worden. Ook anderszins is daar niet van gebleken" Hier wordt gedoeld op hun Algemene en Productvoorwaarden. Als zelfs de proceskosten en de kosten salaris gemachtigde aan Invorderingsbedrijf vallen, dan resteert de hoofdsom minens alle kosten van het IVB. Er blijft dan per saldo wel heel weinig over van de oorspronkelijke vordering, na aftrek van alle betaalde vergoedingen aan het IVB. Als de vordering al niet volledig verdampt is.

 

Konings zegt daarover dat het in rekening brengen van dubbele vergoedingen gerechtvaardigd is omdat een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening een prijs heeft.
 

20.2 De in een bij gerechtelijke uitspraak, in welke vorm dan ook, toegekende incassokosten, rente en salaris gemachtigde, dan wel enige andere vergoeding, anders dan de hoofdsom, zijn na toekenning direct opeisbaar bij Cliënt en komen het Invorderingsbedrijf toe. Dit geldt ongeacht of deze kosten te verhalen zijn op de Debiteur.

 

De toegekende proceskosten en het salaris gemachtigde komt door dit artikel het Invorderingsbedrijf toe. Dit impliceert dat alle kosten voor de procedure door de opdrachtgever al  betaald zijn en dat de toekenning van proceskosten en het salaris gemachtigde (ook nog) vervallen aan het Invorderingsbedrijf. De toekenning van deze (bij vonnis bepaalde) kosten dienen toe te komen aan de opdrachtgever juist ter bestrijding van de gemaakte kosten in de procedure.

Dit is ten minste een onredelijk bezwarend beding. Doch vooraleerst een misleidende handeling in de zin de wet oneerlijke handelspraktijken


20.3 Tijdens het gerechtelijke en executietraject maakt het Invorderingsbedrijf gebruik van de diensten van derden, zoals van gerechtsdeurwaarders en advocaten. Kosten van derden worden één op één doorbelast aan Cliënt, ongeacht of deze te verhalen zijn op de Debiteur.

Hiermee is duidelijk aangegeven dat Invorderingsbedrijf niet beschikt over deurwaardersexpertise. Nu deze suggestie op de sites van IVB nadrukkelijk wordt gewekt, is sprake van een misleidende handeling in de wet oneerlijke handelspraktijken. Het volledig in rekening brengen van de gemaakte kosten zonder dat er sprake is van verhaalbaarheid op de debiteur is ook te benoemen als een oneerlijke handelspraktijk, dan wel een onredelijk bezwarend beding.

20.4 Indien een dossier wordt gesloten, wordt een eindafrekening gemaakt waarop aan Cliënt in rekening wordt gebracht de toegewezen incassokosten, rente, salaris gemachtigde, honorarium en kosten van derden, vermeerderd met eventuele overige toegekende vergoedingen en gemaakte kosten. Zie  artikel 20.3

 

aangepast door Benthum
Link naar reactie
  • 0
Op 13-7-2019 om 19:54, R.I.P. - Benm zei:

 

Maar niet fraaier... ik heb het fragment bekeken, en een verklaring voor brieven die niet aankomen of zelfs een verzonnen verhaal dat een schuldenaar gebeld zou hebben komt er niet. Ja, de post maakt wel eens iets zoek, maar 3 van de 3 brieven? En alle emails ook zoek? Geen plausibel verhaal. 

De post maakt zelfs aangetekende brieven zoek; lees maar eens oudere recensies. Dat dat nou nét allemaal IVB moet treffen!

 

Wb de "eigen schuld-dikke bult" uitingen; er was iemand die heel nuchter zei dat NIEMAND 10 blz vol juridische regels gaat doorlezen, zeker als je daarmee niet bekend bent. Aangezien veel zzp'ers zeker 50 tot 60 uur in de week werken (bv klusbedrijven) gaat dat zeker op, naast het tijdgebrek. Ik geloof ook dat men het zichzelf kwalijk neemt hoor (damn dat ik hier ingetrapt ben), maar op Google was de eerste pagina louter positief; daar zorgt IVB wel voor. NIEMAND gaat eerst 5 blz doorspitten. In eerste instantie komt IVB gewoon heel keurig over. Tot je op TV Lemmens zijn blauwe kijkers ziet opensperren (zoals kleine kinderen doen: het is ECHT WAAR wat ik nu vertel) gevolgd door het wijzen naar een ander (HIJ deed het!). Plaatsvervangend genant in het kader van; is your mother proud of you? Onwillekeurig vroeg ik mij dat af: zou de familie weten wat ze flikken...   of zou de moeder van Konings haar ogen uit haar hoofd schamen. Dan ben je cum laude afgestudeerd en gebruik je deze 'brille' om op deze manier zaken te doen.

(zomaar wat overpeinzingen op de zondagmorgen 😉

 

In vrijwel alle recensies komt het genegeerd worden door IVB, behoudens de toestroom van hun facturen, aan bod. HOEZO willen ze nu 'de dialoog' aangaan?? Ze hebben toch al die dossiers met aanmaningen? Is er al iemand die een teken van goodwill van ze heeft ontvangen?

 

Aangifte doen kan overigens gewoon in de eigen woonplaats, met vermelding plaats delict Den Haag. Vraag of men een kopie aangifte mailt naar de fiscale recherche Den Haag, t.a.v. een rechercheur (man) met de initialen C.W. Deze beheert het dossier.

 

Complimenten overigens voor het artikel op FTM door Jan Hein Strop en het idee om daar meteen een uitzending op TV aan te koppelen.

Voor mensen die het gemist hebben:

 

-https://www.ftm.nl/artikelen/undercover-bij-het-incassobureau-dat-zijn-eigen-klanten-uitknijpt

-https://eenvandaag.avrotros.nl/item/miriam-werd-gedupeerd-door-een-incassobureau-ik-voel-me-besodemieterd/

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, TwaBla zei:

Is publicatie van al die namen proportioneel (noodzakelijk om een maatschappelijke misstand aan de orde te stellen) of is het een inbreuk op de privacy van werknemers en familieleden van een ondernemer? Het is waar dat ze zich een valse hoedanigheid hebben aangemeten en betrokken zijn bij listige kunstgrepen, dus dan heb je al enkele kenmerken van oplichting.

 

Maar maakt dat ze medeplichtig?

Deze argumentatie geldt zeker ook. Er is inderdaad sprake van listige kunstgrepen als bewust een valse hoedanigheid wordt aangenomen met  "misleidende marketting"  als doel. E.e.a. zoals omschreven in de wet oneerlijke handelspraktijken .

Dit is  de enige manier om dit daadwerkelijk aan te tonen en een maatschappelijke misstand aan de orde te stellen. In hoeverre daarmee medeplichtigheid  van de reviewers kan worden vastgesteld  en of stafrechtelijke consequenties heeft, is aan het OM, lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
20 minuten geleden, JacobV zei:

Wb de "eigen schuld-dikke bult" uitingen; er was iemand die heel nuchter zei dat NIEMAND 10 blz vol juridische regels gaat doorlezen, zeker als je daarmee niet bekend bent.

In de wet oneerlijke handespraktijken wordt uitgegaan van de 'gemiddelde 'consument.  Als alleen verwezen wordt naar algemene en productvoorwaarden dan is nagelaten de consument informatie te geven die voor de gemiddelde consument belangrijk is om een goede keuze te maken over een aankoop ( dit heet een ' misleidende omissie') waardoor de gemiddelde consument een besluit over een aankoop neemt of kan nemen dat hij anders niet genomen had. (citaat uit de Wet oneerlijke handelspraktijken toegelicht).

Voeg daar dan de verlokkende beloften door de medewerkers van IVB aan toe en er tevens sprake van een "misleidende handeling".

De gemiddelde consument hier is de kleine particuliere huurder, iemand die een borg terug wil of een onderhandse geldlening terugbetaald wil krijgen.  MKB-ers en ZZP-ers hebben het op dit vlak -door rammelende wetgeving-  een stuk moeilijker. Feitelijk zouden die gelijk gesteld moeten worden met de consument. Hun kennis op het vlak van verbintenissenrecht is immers niet veel groter.

aangepast door Benthum
Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, JacobV zei:

De post maakt zelfs aangetekende brieven zoek; lees maar eens oudere recensies.

Wat verwacht je dan met zo'n logo ...

 

Cosara_Quotes_97.thumb.jpg.413e5c4ee303a5e835becd6e5904825c.jpg

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 20-7-2019 om 20:56, Highio zei:

O ja, vraag aan @Invorderingsbedrijf is wie de reactie van Geplaatst: dinsdag om 09:18 16-07-2019 heeft geplaatst (heeft laten plaatsen) en geautoriseerd namens directie. Uw ondertekening en persoonlijke contactinformatie ontbreken namelijk.

 

Het zou onredelijk zijn om het principe van hoor en wederhoor op deze site niet toe te passen. Dat is op deze site dan ook absoluut niet het geval. Nu Invorderingsbedrijf tot dit forum is toegetreden, zou ik ze nadrukkelijk willen uitnodigen om van dat recht van wederhoor gebruik te maken. Ik denk dat ik namens velen spreek,  graag de opinie van IVB in dezen te vernemen.

aangepast door Benthum
Link naar reactie
  • 0
Op 21-7-2019 om 12:02, Cosara zei:

Wat verwacht je dan met zo'n logo ...

 

Cosara_Quotes_97.thumb.jpg.413e5c4ee303a5e835becd6e5904825c.jpg

 

 

Cosara: Geestig...kijk maar uit voor een claim smaad en laster 😉  Gedupeerden hebben bewijzen van afgifte, track &trace én zelfs bewijs van overhandiging/ontvangst, aangetekend. Toch beweert IVB zelf dat aangetekende stukken (opzeggingen service abonnement) niet aankomen. Ik stuur al jaren documenten met n bewijs via de post en - afkloppen - nog nóóit is er iets kwijtgeraakt....Dit logo zou dan eerder van toepassing zijn op IVB, Lost in every sense of the word.    Zo'n service overeenkomst/abonnement geeft geen recht op matiging van de kosten en waarop wel, vraag ik mij af. Weet iemand wat het nut hiervan is? Of is het tussen de twee- en zevenhonderd euri, extra melkvee in de stal? 😞

 

Op 21-7-2019 om 13:18, TwaBla zei:

 

Melden zich nog andere gedupeerden aan na de aandacht in de media? Waar kunnen die terecht?

 

 Pal na de uitzending waren er zeker 3 die zich op Trustpilot meldden, waaronder J.B.B.als ik mij niet vergis. Deze beoordelingen waren sneller dan het licht weer gerapporteerd en verdwenen. 

Link naar reactie
  • 0

Beste Allen,

 

Helaas zijn ook wij "slachtoffer" geworden van deze praktijken.
Wij weten nu niet wat te doen, we moeten binnenkort opnieuw ons "abonnement" betalen omdat we die niet hebben opgezegd. Echter is ons, telefonisch uiteraard, toegezegd dat dit automatisch zou stoppen.

We hebben al ruim €1000,- moeten betalen voor een vordering van nog geen €300,-

De facturen blijven maar komen, het verhaal is bij iedereen bekend. Geen contact met ze te krijgen, telefoontjes worden genegeerd of afgekapt. Mails worden zelden beantwoord.(tenzij het over geld gaat, dan zijn ze snel).

 

(incasso is tot aan de rechter geweest, in ons voordeel)

We hebben een tijdje geleden weer lopen klagen omdat we nog steeds niks ontvangen hebben.Wij kregen toen de vraag of we het dossier willen sluiten. Zo geformuleerd alsof het leek dat de voorwaarde van de eind afrekening dan niet mee zou tellen.
Gelukkig waren wij al actief online aan het lezen over hun wanpraktijken en hebben we dit op tijd door gehad. Het dossier is dus niet gesloten.

 

 

Maar wat nu, wij zijn beginnende ondernemers. Kunnen al deze rekeningen niet volhouden.
Wij zijn bang dat dit alleen maar op stapelt, rekeningen weigeren zorgt juist voor meer kosten. Maar blijven betalen zorgt blijkbaar ook voor meer facturen.

Het zwartboek hebben we door gelezen, maar toch zijn we bang dat we dit gaan verliezen met een faillissement als gevolg. (wij zijn géén B.V. dus een persoonlijk faillissement zit er dan ook aan te komen)

 

Heeft iemand tips, wie weet wie ons kan helpen of waar wij kunnen aankloppen.


Alvast bedankt 

Link naar reactie
  • 0

Beste Allen,

 

Helaas zijn ook wij "slachtoffer" geworden van deze praktijken.
Wij weten nu niet wat te doen, we moeten binnenkort opnieuw ons "abonnement" betalen omdat we die niet hebben opgezegd. Echter is ons, telefonisch uiteraard, toegezegd dat dit automatisch zou stoppen.

We hebben al ruim €1000,- moeten betalen voor een vordering van nog geen €300,-

De facturen blijven maar komen, het verhaal is bij iedereen bekend. Geen contact met ze te krijgen, telefoontjes worden genegeerd of afgekapt. Mails worden zelden beantwoord.(tenzij het over geld gaat, dan zijn ze snel).

 

(incasso is tot aan de rechter geweest, in ons voordeel)

We hebben een tijdje geleden weer lopen klagen omdat we nog steeds niks ontvangen hebben.Wij kregen toen de vraag of we het dossier willen sluiten. Zo geformuleerd alsof het leek dat de voorwaarde van de eind afrekening dan niet mee zou tellen.
Gelukkig waren wij al actief online aan het lezen over hun wanpraktijken en hebben we dit op tijd door gehad. Het dossier is dus niet gesloten.

 

 

Maar wat nu, wij zijn beginnende ondernemers. Kunnen al deze rekeningen niet volhouden.
Wij zijn bang dat dit alleen maar op stapelt, rekeningen weigeren zorgt juist voor meer kosten. Maar blijven betalen zorgt blijkbaar ook voor meer facturen.

Het zwartboek hebben we door gelezen, maar toch zijn we bang dat we dit gaan verliezen met een faillissement als gevolg. (wij zijn géén B.V. dus een persoonlijk faillissement zit er dan ook aan te komen)

 

Heeft iemand tips, wie weet wie ons kan helpen of waar wij kunnen aankloppen.


Alvast bedankt 

Link naar reactie
  • 0

Haha ja ook mijn review op Trustpilot is gerapporteerd. Duurde niet heel lang. Mijn Google review trouwens ook al hoor! Echter ben ik niet een nieuw slachtoffer maar werk al lang samen met de groep gedupeerden. Had gewoon nog geen review geschreven.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Willen790 zei:

Je hebt opgezegd maar telefonisch is gezegd dat abonnement automatisch stopt? Wat staat er in de voorwaarden? Heb je die wel gekregen? Waren er mensen bij dat gesprek toen je opzegde?


Opzeggen niet gedaan omdat ik er nu pas achter kwam dat dit in de kleine lettertjes stond.  Veel te laat gezien en de algemene voorwaarden niet goed gelezen.
Dus dat verliezen we sowieso, die kosten moeten we gaan betalen.

 

Ik ben bezig met het maken van een dossier, alle facturen, correspondentie etc aan het verzamelen.

Dankzij je opmerking zal ik hierin ook duidelijker alle contactpogingen documenteren.

 

Quote

Indien er 1000 aan kosten wordt gemaakt voor een vordering van 300 is dat wat onredelijk. Wat ik zou doen is de algemene voorwaarden van deze incasso eens goed doornemen en ze zaken omdraaien. Zij handelen ook onredelijk indien ze niet te bereiken zijn. Stel ze in gebreke.


Zeker onredelijk, maar IVB heeft aangegeven dat wij die kosten volledig terug zouden krijgen zodra debiteur zou betalen. Helaas nog niks ontvangen.
Ze noemde het een investering

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.