• 0

Ervaringen met Invorderingsbedrijf / Incassocenter

Besten,


Vorig jaar heb ik Incassocenter ingeschakeld voor een grote factuur die niet werd betaald. Ik ging af op 'No cure, no pay'. Mij werd geadviseerd een serviceovereenkomst aan te gaan: ik zou het risico afdekken op bijkomende kosten, en de kans op succes zou groter zijn. In de spanning rond mijn financiële ongemak met mijn niet-betalende klant (het ging om rond de 10k), ging ik akkoord. Ik voldeed de bijna €800,-. Na veel onduidelijke communicatie met Incassocenter (ik had met wel 5 contactpersonen te maken, die allemaal tegenstrijdige dingen beweerden) werd destijds mijn factuur eindelijk betaald, en mijn dossier gesloten. Dat ging niet zomaar: ik had een boze mail gestuurd over alle onduidelijkheid, en werd eerst nog even telefonisch uitgescholden door een medewerker. Heel gezellig allemaal.


Nu, een jaar later, ontvang ik zonder enige aankondiging een nieuwe factuur: omdat ik niet uiterlijk 3 maanden voor het verstrijken van het jaar per aangetekende brief mijn contract heb opgezegd, word ik automatisch verlengd. Kennelijk ben ik ooit met die voorwaarden, waar ik overigens nooit voor heb getekend, akkoord gegaan. Ik mag dus weer bijna €800,- betalen voor een dienst die ik niet wil en niet nodig heb. Ik probeer nu al geruime tijd om mijn situatie uit te leggen, en te verzoeken de factuur te doen vervallen, maar ik word steeds verkeerd begrepen en er worden bizarre aannames gedaan over wat ik wel of niet tegen een collega zou hebben gezegd. Het komt er nu op neer dat een dienst die je inschakelt omdat je een wanbetalende klant hebt, jou zelf op dubieuze wijze op kosten jaagt. Je zult als bedrijf zo je geld willen verdienen. Ik heb er geen woorden voor.

 

Mijn vraag: mag ik gehouden worden aan voorwaarden waar ik ooit met een kort mailtje kennelijk akkoord op heb gegeven, maar die nooit afzonderlijk onder mijn aandacht zijn gebracht? Kortom: staat IC in zijn recht door mij volgens de kleine lettertjes opnieuw een servicecontract af te troggelen? De voorwaarden zijn met enig zoeken wel op de site te vinden, maar ik ben er dus nooit afzonderlijk op gewezen.


Dank voor alle hulp!

Paul van Vliet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
Op 5-11-2020 om 20:03, MarjoS zei:

Ja, dat is waar ze beroemd ( berucht) mee zijn  geworden. En daarnaast hebben ze het erg druk met het plaatsen van positieve reviews waarin de werkzaamheden van deze knakkers wordt bejubeld en de reviewers nog net niet in katzwijm vallen.  

O ja: de reviews. Was er niet een heel logboek of zwartboek waarin pagina's aan reviews werden ontmanteld? Compleet met bewijs en links, naar geleende profielen van mensen? Die link naar dat document staat hier vast nog wel ergens tussen.....

Link naar reactie
  • 0
Op 7-11-2020 om 13:06, atlas1302 zei:

Maar aan de andere hand worden de schuldenaren ook steeds wijzer, een incasso cowboy daar schrikt niemand meer van. Dan kan je de wedstrijd nog winnen en dan blijkt de schuldenaar failliet te zijn, dan sta je daar met je dwangbevel ,,in naam des konings,,

 

Weten jullie dat op Kaapverdië (africa) helemaal geen deurwaarders bestaan? Weet je hoe relaxed dat is. De Koning (s) dreigde eens...ik bel wel even een collega op die daar rondloopt, en toen heb ik nooit meer iets van hem gehoord.

 

Gerechtsdeurwaarders, OK. Die hebben kennis van zaken en advocaten in hun team, en soms kan je die hard nodig hebben.

Jeetje, zelfs collega's in Kaapverdië. En op Mars. Als dat geen vertrouwen wekt ;)

Inderdaad kun je beter direct een gerechtsdeurwaarder in de arm nemen in plaats van dat via een incassobureau te laten doen. Dat is alleen maar een extra stap (kostenpost).

Daar komen hun klanten pas naderhand achter. Is er al iets bekend over dat incasso- of kwaliteitsregister???

Link naar reactie
  • 0

Er wordt gewerkt aan een wet waarbij incassobureaus vergunnigsplichtig worden en aan strenge(re) eisen moeten voldoen
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/02/04/kwaliteit-incassobureaus-omhoog-via-vergunningensysteem
https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-adviseert-over-de-wet-kwaliteit-incassodienstverlening

helaas lijkt de wet te worden vertraagd doordat vanwege corona minder tijd is om nieuwe wetsvoorstellen zoals deze te behandelen

Link naar reactie
  • 0
Quote

De afgelopen vijf jaar heeft de ACM zich ingespannen om oneerlijke incassopraktijken in kaart te brengen en te beëindigen. Op basis van haar ervaringen in de incassosector adviseert ACM over internetconsultatie van het wetvoorstel ter verbetering van de kwaliteit van de incassodienstverlening van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. 

Het heeft de aandacht, voor ACM al 5 lange jaren maar ze komen niet uit de verf. 5 jaar geleden was er nog geen Corona dus dat is een zoethoudertje wat te pas en te onpas gebruikt wordt. Het wordt feitelijk gewoon gedoogd door regering en aanverwante ministeries die een incasso bureau gewoon niet nodig hebben en zich er ook niet druk over maken.

 

Oplossing: boycotten en die tak van sport links laten liggen. Neem een keertje verlies en als het toch moet perse, een gerechtsdeurwaarder.

Link naar reactie
  • 1

IVB moet het nog steeds van eigen geplaatste reviews hebben: er is nu een andere site naast Trustpilot: The Feedback Company.

https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/reviews/invorderingsbedrijf/

 

Die beloven dit: Feedback Company garantie:

Echte klantfeedback

Geen manipulatie

Geverifiëerde gegevens

Bemiddeling bij klachten

 

Op 2 maart geeft hun zusterbedrijf Incassocenter ze een echte geverifieerde review: uiteraard een dikke 10.....

 

 

Link naar reactie
  • 0

En ik kreeg deze toegestuurd: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6777577931951640576/?commentUrn=urn%3Ali%3Acomment%3A(ugcPost%3A6775830842410442752%2C6777577889941471232)

 

Ene 

Don Ceder wil incassobureaus aanpakken.

 

Don Ceder• 2deAdvocaat | Kandidaat Tweede-Kamerlid #4 ChristenUnie | Fractievoorzitter ChristenUnie Amsterdam | lid VU adviesraad | NATO 2030 Young Leader1 w • 1 week geleden

6 jaar geleden zat ik voor het eerst als jurist bij Pauw om te praten over incassobureaus die te hoge kosten vorderen. Toen nog een relatief onbekend probleem, maar inmiddels zijn er mooie stappen gezet.

Link naar reactie
  • 1
Op 23-3-2021 om 13:20, JacobV zei:

IVB moet het nog steeds van eigen geplaatste reviews hebben: er is nu een andere site naast Trustpilot: The Feedback Company.

https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/reviews/invorderingsbedrijf/

 

Die beloven dit: Feedback Company garantie:

Echte klantfeedback

Geen manipulatie

Geverifiëerde gegevens

Bemiddeling bij klachten

 

Op 2 maart geeft hun zusterbedrijf Incassocenter ze een echte geverifieerde review: uiteraard een dikke 10.....

 

 

Ongelooflijk dit, dat het nog steeds zomaar kan....

Link naar reactie
  • 0
Op 29-4-2021 om 20:10, atlas1302 zei:

Ongelooflijk dit, dat het nog steeds zomaar kan...

Inderdaad ongelooflijk,,,en het gáát maar door. Het houdt niet op, niet vanzelf. Er is zo te zien een eindeloze stroom mensen die dit kunnen onderbouwen:

 https://www.facebook.com/Incassocenter-invorderingsbedrijf-slachtoffers-109524381277139

https://www.klacht.nl/incassocenter/

https://www.klacht.nl/invorderingsbedrijf/

 

Het ziet ernaar uit dat Follow The Money cq EenVandaag Jan-Hein Stroprustig een deel 2 en zelfs 3 kunnen maken.  

Was er niet in het weerwoord van de eigenaren van IVB te horen dat het slechts 1 medewerker was die incidentele foutjes had gemaakt en daar op aangesproken 

ging worden? En dan kwam al-les goed en we (ze) leefden nog lang en gelukkig!  

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het allemaal gelezen en gevolgd, gelukkig zal ik ze hier niet snel treffen..geen enkel incasso cowboy trouwens want die bestaan hier niet. Ik heb nog een appeltje te schillen met de ABNAMRO.. die woekerrente van het flexibele kredieten gebeuren, en dat zal dan Flanderijn worden met wat spierballen taal en dat is het. Ze krijgen geen geld van mij, maar ik van hun zo spreekt de consumenten bond. Ze zijn nog in gesprek dus we wachten dat eerst maar eens af.

 

Verder vind ik dat deze twee spelers onder een kap gewoon geboycot moet worden, het lijkt mij  een leuke wedstrijd is voor hun concurrenten die het wel goed bedoelen. Of druk even een nieuwe wet erdoor dat  alleen gekwalificeerde deurwaarders mogen optreden. Beschermd vak en ben je er ook vanaf.

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, atlas1302 zei:

 

Verder vind ik dat deze twee spelers onder een kap gewoon geboycot moet worden, het lijkt mij  een leuke wedstrijd is voor hun concurrenten die het wel goed bedoelen. Of druk even een nieuwe wet erdoor dat  alleen gekwalificeerde deurwaarders mogen optreden. Beschermd vak en ben je er ook vanaf.

 

Het idee was er ook om een keurmerk voor incassobureaus in het leven te roepen. De voorzitter van de NVI zei toen in de TV uitzending dat Invorderingsbedrijf daar nooit voor in aanmerking zou komen. Die moeten sowieso een deurwaarder inschakelen omdat ze deze mensen niet zelf in huis hebben, dus kun je zo iemand beter zelf inhuren lijkt me? IVB zit er alleen als kostenpost tussen....

Link naar reactie
  • 0
27 minuten geleden, JacobV zei:

dus kun je zo iemand beter zelf inhuren lijkt me

Tuurlijk, incassobureau`s moet je helemaal links laten liggen als je een serieuze zaak hebt. Direct een deurwaarder die spijkers met koppen slaat. Beter nog om helemaal uit de gevaren zone te blijven, en opletten hoe en aan wie je betaalt.

 

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, atlas1302 zei:

Beter nog om helemaal uit de gevaren zone te blijven, en opletten hoe en aan wie je betaalt.

Tja, zou dat even mooi zijn :)  Als je vooraf wist wat en waar de gevarenzone was? Of dat er twee spelers onder een kap waren? Het feit dat er zoveel gedupeerden zijn (en bepaald niet allemaal Ome Kees en Tante Sjaan...integendeel...heel veel zelfstandigen of mensen met een bedrijf, geeft denk ik wel aan dat een en ander goed ingekleed is. De geknutselde reviews zorgen voor een vertrouwenwekkend beeld). Plus hun fameuze voorwaarden. Deze heren laten niets aan het toeval over; vandaar het mega grote aantal gedupeerden.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat klopt, het is allemaal zo misleidend als wat. Maar toch als je na de intake fase zegt, sorry binken your time is up...het is jullie niet gelukt. Want dat is alleen de fase wat no cure no pay is, daarna begint de meter te lopen als een dolle.

En daar moet je niet in mee gaan en voorkomen, laat ze maar  blaffen.

 

Ik ben wel die ene keer over de streep gegaan, maar ik wist gewoon dat ome Joost niet naar Cabo gaat om daar z`n bonnetje te declareren. Dus dat was snel einde oefening.

 

Maar het blijven geniepige mannetjes die het allemaal mooi voor elkaar hebben, hun verdienmodel is gewoon de mensen erin te laten trappen. Ik vind dat persoonlijk onbeschoft zaken doen.

Link naar reactie
  • 0
Op 27-5-2021 om 01:16, atlas1302 zei:

Ja dat klopt, het is allemaal zo misleidend als wat. Maar toch als je na de intake fase zegt, sorry binken your time is up...het is jullie niet gelukt. Want dat is alleen de fase wat no cure no pay is, daarna begint de meter te lopen als een dolle.

En daar moet je niet in mee gaan en voorkomen, laat ze maar  blaffen.

 

Ik ben wel die ene keer over de streep gegaan, maar ik wist gewoon dat ome Joost niet naar Cabo gaat om daar z`n bonnetje te declareren. Dus dat was snel einde oefening.

 

Maar het blijven geniepige mannetjes die het allemaal mooi voor elkaar hebben, hun verdienmodel is gewoon de mensen erin te laten trappen. Ik vind dat persoonlijk onbeschoft zaken doen.

Die misleiding is hun handelsmerk. Dat hebben ze blijkbaar nodig om klandizie te trekken. Dat moment na de no cure, no pay (voor het sturen van een paar brieven of mailtjes, als dat al wordt gedaan....en zo ja...al dan niet bewust verkeerd geadresseerd...zodat de debiteur niet reageert...dus dan maar de volgende stap....en de meter gaat lopen als een dolle...) begint de show.  Dat lees je in elke negatieve review - zolang deze niet is weggebonjourd. 

 

Hoewel ze claimen overal ter wereld kantoren of contactpersonen te hebben, is het je redding geweest dat je ver weg zat. 

 

Het heeft helemaal niets van doen met zaken doen in mijn optiek. Het is een val opzetten, en na het dichtklappen blijven persen zonder er noemenswaardig iets zinnigs voor terug te doen.  Ik schat dat het percentage vaste klanten uit tevredenheid erg laag is....

Link naar reactie
  • 0
Op 9-9-2018 om 11:01, JacobV zei:

Mocht je dat al gedaan hebben...

 

Dit geldt voor heel veel mensen, als je ook kijkt op Google, Trustpilot, Vergelijkdeurwaarders, Consumentenbond en Radar. Toch lijkt dit bedrijf niet te stoppen...hoe is het mogelijk?

 

De Algemene Voorwaarden worden niet altijd geleverd en aan zorgplicht wordt niet gedaan.

Men leest vele gevallen waar de kosten de actuele vordering overstijgen.

Dat komt o.a. door het bovengenoemde "met een vork schrijven", zelden toegelicht op de factuur.

Maar ook door het voorschieten van alle procedurele kosten (die op de debiteur verhaald zullen gaan worden , wordt beloofd).

 

Inzake zorgplicht; als die kosten de pan uit rijzen wil men vaak de procedure stoppen. Begrijpelijk, lijkt mij. Maar wat er ook niet bij verteld wordt is dat men dan de inmiddels beruchte eindnota krijgt; die zo rond de 4.500 euro bedraagt. Bovenop de actuele vordering, zelfs als die maar een paar honderd euro bedroeg. En ook als uw debiteur onderwijl failliet is gegaan. Dat risico ligt allemaal bij u als klant....

 

Bezint eer ge begint.

Hallo ik ben ook met hun in zee gegaan en heb hetzelfde verhaal wat kan ik nu het beste doen gr cf

Link naar reactie
  • 0
Op 2-2-2022 om 13:59, cfvandermeer zei:

Hallo ik ben ook met hun in zee gegaan en heb hetzelfde verhaal wat kan ik nu het beste doen gr cf

Wat ideetjes: kijk hier eens: https://www.facebook.com/search/top?q=incassocenter-invorderingsbedrijf-slachtoffers. Ene meneer Ed Pach wil actie ondernemen geloof ik.

 

https://www.ftm.nl/artikelen/undercover-bij-het-incassobureau-dat-zijn-eigen-klanten-uitknijpt

(journalist Strop wijdde hier een onderzoek en artikel aan).

 

En het was op tv: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/miriam-werd-gedupeerd-door-een-incassobureau-ik-voel-me-besodemieterd/

 

Hou ons op de hoogte ajb. En vooral: sterkte plus lange adem.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb zelf meegewerkt aan dit artikel: https://zerocover.nl/hoe-incassobureau-het-invorderingsbedrijf-zn-klanten-om-de-tuin-leidt/

Met mij nog tientallen anderen. Er lijkt een opening te zijn gevonden. Het contract met invorderingsbedrijf/incassocenter kan je per direct ontbinden. Dit vanwege foutieve informatie en referenties op hun site. Dit lijkt nu ook voor de rechter gebracht te gaan worden. 

 

Hopelijk binnenkort meer. En succes allen!

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je verwijst naar een artikel op een site die ruimte biedt aan verhalen over dubieuze verdienmodellen, fraude en oplichting. Daar worden mensen met naam en toenaam genoemd. Dan is de AVG van toepassing. Je moet dus een gerechtvaardigd belang hebben.

 

Let op, want zelfs het Fraudemeldpunt (met vertegenwoordigers van het MJ in zijn bestuur) heeft volgens de Autoriteit Persoonsgegevens geen gerechtvaardigd belang.

 

Of je moet onder de journalistieke uitzondering vallen.

 

Quote
  1. Is de activiteit gericht op (objectieve) informatieverzameling en verstrekking?
  2. Gaat het om een regelmatige bezigheid?
  3. Gaat het erom iets van maatschappelijke strekking aan de orde te stellen?
  4. Kent de publicatie een recht van repliek of rectificatie achteraf? 

 

Lees het artikel van ICT Recht goed, want je ziet daar hoe ook blogs onder deze journalistieke exceptie kunnen vallen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.