Jump to content
JohannesR

Ervaring met Invorderingsbedrijf bv en Incassocenter

Recommended Posts

Beste forumgenoten,

Het is voor mij een bewogen week geweest hier op het forum met een hoop aantijgingen en oordelen, maar helaas zonder concreet bewijs. Dit lag enigszins in de verwachting. Toch wil ik de mensen en bedrijven nog bedanken die de moeite namen niet gelijk een oordeel te vellen, of het in ieder geval de moeite namen om niet te reageren of het voor zich te houden. Ik verwacht niet meer terug te komen op het forum, mits is slecht nieuws heb en ontevreden ben over het Invorderingsbedrijf. Mocht ik goed nieuws hebben m.b.t. tot het Invorderingbedrijf dan zal ik het niet durven het hier te posten i.v.m. alle beschuldigingen die ik dan weer naar mijn account krijg.

Succes met ondernemen en wie weet tot in de toekomst!!!

Beste Marleen S

Iedereen moet maar het zijne geloven van uw posts. U draait de zaken om. Uw miljoenenbedrijf  maakt zich om drogredenen niet bekend en ales wat in antwoord door forumleden  gesteld is, is volgens u geen concreet bewijs. En wordt vervolgens door u ontkend (!?)  ter verdediging van het Invorderingsbedrijf.

Uw posts zijn in ieder geval op geen enkele wijze " concreet" te noemen.

Elkaar overtuig je niet, maar vanwege de meelezers is het beter om op te houden met wellus-nietus als er eigenlijk geen nieuwe info mee te delen valt. Marleen heeft nieuwe info gekregen over de reviews en over de rechtszaken waar Invorderingsbedrijf mee te maken heeft, dus daar kan ze haar moeilijke keuzes mede op baseren. 

😇

Als je wil weten wat we eigenlijk eten... watch mee!  

Zo (terug) te lezen is het zeker een bewogen week geweest; Marleen/Danny heeft heel wat teweeggebracht! 

Mij bekroop overigens ook hetzelfde gevoel als meerdere mensen hier; waarom gaat iemand namens een internationaal opererend, miljarden omzettend (dat moet haast wel als de slecht inbare vorderingen al miljoenen bedragen) bedrijf hier zoveel moeite doen om leden te bewegen hun concrete verhalen aan haar/hem toe te vertrouwen? Terwijl er al behoorlijk veel klachten rondzingen op diverse fora (Kassa, Radar, Consumentenbond etc) vanaf sowieso 2015 en er op Trustpilot talloze negatieve beoordelingen zijn gerapporteerd/weggehaald. Die overigens allemaal dezelfde rode draad hebben. Op zoek naar feiten moet Marleen/Danny toch ook op de vele rechtszaken van IVB tegen haar eigen opdrachtgevers zijn gestuit?  Enfin; de vraag stellen is hem beantwoorden....

Er wordt geconstateerd dat er wéér een nieuwe loot aan de stam van IVB huist op Koninginnegracht 14C. Hun eigen incassobureau (Moneyfirst) wat ze gebruiken om klanten die de exorbitante, vaak ongespecificeerde facturen niet willen betalen, aan te sporen zit toevallig óók op dat adres. Wat een drukte daar. Sokpoppen en meatpuppets, daar lijkt het op. 

Zo te zien heeft het concern van Marleen toch besloten met IVB in zee te gaan en laat me raden.... Zeer positief. Vijfsterren-positief en iets zegt mij dat we deze straks op Google tegenkomen in plaats van hier. Want wát een bizarre reactie; iemand vraagt hier om ervaringen en bedankt vervolgens de mensen die niet gereageerd hebben of op hun tong hebben gebeten?! Zoiets doe je uit naam van IVB, maar niet als je echt op zoek bent naar informatie. Kijk dan even naar de concrete post van bv Dhr Draaistra op Trustpilot, compleet met zaaknummer. Zou iemand zoveel moeite doen als het niet waar was? En waarom is het gros van de negatieve recensies gerapporteerd en weggehaald, maar van de positieve- niet een? In één ding moet ik Marleen gelijk geven; ze heeft het niveau van de HL-gebruikers inderdaad verkeerd ingeschat 😉

14 uur geleden, marleen S zei:

Ik verwacht niet meer terug te komen op het forum, mits is slecht nieuws heb en ontevreden ben over het Invorderingsbedrijf. Mocht ik goed nieuws hebben m.b.t. tot het Invorderingbedrijf dan zal ik het niet durven het hier te posten i.v.m. alle beschuldigingen die ik dan weer naar mijn account krijg.

Schroom vooral niet om je positieve ervaringen te delen! Uiteraard willen we dan wel namen en rugnummers van de betrokken partijen zien om het te kunnen staven, maar dat zou geen probleem moeten zijn als je positieve ervaringen hebt.

Een geval waarbij de eisende partij daadwerkelijk meer dan 1 euro krijgt uitgekeerd dat niet is opgegaan aan de "kosten" van IVB telt overigens als positief, laten we de lat niet te hoog leggen!

Hallo, even een vraagje ik had een persoonlijke lening uitstaan die het Invorderingsbedrijf moest terug halen. Maar de kosten stijgen een beetje de pan uit ik hou straks niks meer over van het geld dat terug  moet komen naar mij. Zijn er hier mensen die ook deze ervaring hebben gehad met een persoonlijke lening? Of maakt de werkwijze helemaal niet uit of het om een persoonlijke lening gaat of om iets anders? 

Ik wil graag advies hoe ik hier mee om moet gaan, of zelfs er om eronderuit te komen.

Gr Pedro

Wat heb je met IVB afgesproken? In welke fase van het incassotraject zit je nu?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Op 3-6-2019 om 13:11, pedro j zei:

Of maakt de werkwijze helemaal niet uit of het om een persoonlijke lening gaat of om iets anders? 

Op zich maakt het niet zoveel uit, maar bij een persoonlijke lening heb je neem ik aan de bedragen en de manier waarop terugbetaald moet worden op papier staan, en zal de schuldenaar die waarschijnlijk niet betwisten. 

Bij onbetaalde facturen voor goederen of diensten wil dat nog wel eens gebeuren, en dat maakt een procedure mogelijk kostbaarder.

Overigens zou ik me wel even afvragen of er wat te halen is bij de schuldenaar: Als het een geval is van iemand die op zich wel wil terugbetalen maar dan domweg niet kan helpt een vonnis je mogelijk niet veel verder: als iemand ook na het vonnis niet betaald moet je beslag gaan leggen en dergelijke. Dat kost ook een hoop geld, en het is maar de vraag of er genoeg aanwezig is om beslag op te leggen om de kosten voor de procedure te betalen, het incassobureau, en de schuld waar het allemaal om begon.

Jij bent de laatste die betaald gaat worden, en als er niets te halen is dan komt het invorderingsbedrijf de kosten voor het proces op jou als opdrachtgever verhalen gezien ze het van de schuldenaar niet kunnen krijgen. 

Op 25-5-2019 om 02:46, Benm zei:

Een geval waarbij de eisende partij daadwerkelijk meer dan 1 euro krijgt uitgekeerd dat niet is opgegaan aan de "kosten" van IVB telt overigens als positief, laten we de lat niet te hoog leggen!

Coulant 😉 maar reeël; helaas valt  veel vaker te lezen dat de kosten de vordering ruim overstijgen. Er is geen weg terug mogelijk en men komt er slechter uit dan men erin ging.

Op 3-6-2019 om 13:11, pedro j zei:

Ik wil graag advies hoe ik hier mee om moet gaan, of zelfs er om eronderuit te komen.

Gr Pedro

Pedro, eronderuit komen behoort niet tot het vocabulaire van IVB. Helaas. Er is niet voor niets zoveel reuring en ontevredenheid, wat ze niet proberen te bestrijden met verandering van werkwijze maar door het beantwoorden van uw vragen/protesten met aanmaningen en ingebrekestellingen. Lees aub even de laatste recensies op Trustpilot bij IVB en IC (Incassocenter). Er staan weer diverse meldingen van klanten die na anderhalf!!! jaar nog getrakteerd werden op een (ongespecificeerde) rekening. Vragen hierover zijn niet mogelijk of worden gehonoreerd met wéér een factuur, voor hun tijd en moeite!? Google even en er staan wel discussies waar je wellicht wat aan hebt... hou ons op de hoogte...