Jump to content
fju

Fout gemaakt, factuur verwijderd

Recommended Posts

Beste,

 

Ik werk onder een normaal arbeidscontract bij een sportbedrijf. Daarnaast heb ik ook een eigen bedrijf.

Het sportbedrijf wilde gebruik maken van mijn eigen materiaal. Hiervoor heb ik hen gefactureerd.

 

Na enige tijd werd mij gevraagd of ik die factuur ongedaan kon maken, want het sportbedrijf wilde mij op een andere manier vergoeden.

Het was mijn laatst verzonden factuur, dus ik zag geen probleem in het verwijderen hiervan en heb notie gegeven dat deze als niet verzonden kon worden beschouwd.

 

Weer veel later, er waren inmiddels wel andere facturen verzonden, werd mij gevraagd een credit nota te maken.

Hierna begreep ik dat ik een fout heb gemaakt door de factuur te verwijderen.

Omdat de factuur niet meer bestaat in mijn administratie, weet ik niet hoe dit op te lossen.

 

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan wijzen.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is, heb je hopelijk het betreffende factuurnummer nog vrij en niet voor een andere debiteur gebruikt? Dan is het vrij eenvoudig om dat nummer alsnog te gebruiken en daar ook de creditnota aan te hangen.


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op ondernemersforum Higherlevel,

 

wat een gedoe zeg als je eerst doet en dan pas denkt!

 

Dat materiaal is of van jouw onderneming of van jou als privépersoon.

 

Dan valt er volgens mij strikt genomen niet zoveel te kiezen in wijze van vergoeden/compenseren.

 

Heeft er ooit iemand een uitgaande/inkomende factuur voor de omzetbelasting verwerkt/meegeteld?

 

Ik zou als het factuurnummer al aan een andere debiteur uitgegeven is een factuur met lettertoevoeging maken. En op een nieuw factuurnummer dan een creditnota aanmaken voor de zakelijke administratie met een regel met verwijzing naar het probleem (het kennelijk dubbel uitgegeven factuurnummer).

 

Wat er in jouw administratie gebeurt hoeft niet overeen te komen met de administatie van klant, zolang er maar een kanttekening gemaakt wordt.

 

Of ligt de feitelijke situatie anders of heeft iemand anders een andere oplossing?

 

Groet,

 

Highio

 


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft zelf al aan wat de fout was: factuur verwijderd. Dus de oplossing is de factuur weer maken en daarna crediteren.


Partner bij Storm van 's Gravesande Advocaten te Ede: www.advocaatstorm.nl

Focus op ondernemers- en insolventierecht

Mijn bijdrage aan de maatschappij lever ik in het (jeugd)strafrecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk onder een normaal arbeidscontract bij een sportbedrijf. Daarnaast heb ik ook een eigen bedrijf.

Kun je de boekhouder van de klant, die niet alleen je opdrachtgever maar ook je werkgever is, niet om een kopie van je eigen factuur vragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als het factuurnummer al aan een andere debiteur uitgegeven is een factuur met lettertoevoeging maken. En op een nieuw factuurnummer dan een creditnota aanmaken voor de zakelijke administratie met een regel met verwijzing naar het probleem (het kennelijk dubbel uitgegeven factuurnummer).

 

Wat er in jouw administratie gebeurt hoeft niet overeen te komen met de administatie van klant, zolang er maar een kanttekening gemaakt wordt ... of heeft iemand anders een andere oplossing?

Prima zo, als het factuurprogramma dat toestaat. Zoniet, dan een nieuw factuurnummer (met kanttekening) toewijzen en vervolgens weer crediteren.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedzhibe en Highio,

Dankjulliewel, hier kan ik wat mee.

We gaan het oplossen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept