• 0

Mag je likes, views, volgers van o.a. facebook, twitter youtube verkopen ?

Ik zie op internet vrij veel websites die likes, views, volgers van o.a. facebook, twitter youtube verkopen. Ook op ons portaal zijn er bedrijven aangesloten die dit doen en via ons systeem verkopen.

 

Nu ben ik eens aan het rond zoeken maar ik kan er niks over vinden of dit mag. Wat ik zag is dat een site schreef zolang het niet in de wet staat je dit gewoon mag verkopen.

 

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie op internet vrij veel websites die likes, views, volgers van o.a. facebook, twitter youtube verkopen. Ook op ons portaal zijn er bedrijven aangesloten die dit doen en via ons systeem verkopen.

 

Nu ben ik eens aan het rond zoeken maar ik kan er niks over vinden of dit mag. Wat ik zag is dat een site schreef zolang het niet in de wet staat je dit gewoon mag verkopen.

 

De wet is leuk, maar er zijn meer instanties die daar wat over te zeggen hebben. Bijvoorbeeld de websites zelf. En die zijn daar heel helder in. Dit valt onder misbruik van hun systeem en kan er voor zorgen dat bijvoorbeeld je account geschorst wordt. Het mag dus niet.

 

Je zal er dus niet voor naar de gevangenis gaan, maar je kan wel problemen met de websites zelf krijgen.

Link naar reactie
  • 0

en als je geen rekening houd met de platforms... dan geld zo lang iets niet bij wet verboden is mag je het verkopen. Zolang je maar doet wat je beloofd, want als je niet levert wat je beloofd, dan word het al snel oplichting of acquisitiefraude.

 

Je mag dus likes verkopen zolang je ze ook levert. Maar het moge toch hopelijk duidelijk zijn dat er een flink aantal verkopers is die wel erg op het randje van oplichting en fraude balanceren ofwel door helemaal niet te leveren, ofwel door zelf fake profielen te gebruiken voor de likes.

 

Kortom.. zonder twijfel schimmige handel, als serieuze ondernemer zou ik het nooit in mijn hoofd halen om dit "product" te gaan verkopen. Op termijn levert je klanten niks op en kan het alleen je reputatie maar schaden.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie op internet vrij veel websites die likes, views, volgers van o.a. facebook, twitter youtube verkopen. Ook op ons portaal zijn er bedrijven aangesloten die dit doen en via ons systeem verkopen.

 

Nu ben ik eens aan het rond zoeken maar ik kan er niks over vinden of dit mag. Wat ik zag is dat een site schreef zolang het niet in de wet staat je dit gewoon mag verkopen.

 

De wet is leuk, maar er zijn meer instanties die daar wat over te zeggen hebben. Bijvoorbeeld de websites zelf. En die zijn daar heel helder in. Dit valt onder misbruik van hun systeem en kan er voor zorgen dat bijvoorbeeld je account geschorst wordt. Het mag dus niet.

 

Je zal er dus niet voor naar de gevangenis gaan, maar je kan wel problemen met de websites zelf krijgen.

 

Klopt maar er worden natuurlijk geen eigen accounts gebruikt en vaak ook via advertenties worden de diensten bij elkaar gesprokkeld heb ik gezien.

 

Maar het wordt dus via ons portal verkocht, wat kan een partij zoals FB, YT, TW dan doen. Kunnen ze mij verplichten te stoppen of is dat onmogelijk ?

 

Dat is iets wat ik me afvraag.

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

en als je geen rekening houd met de platforms... dan geld zo lang iets niet bij wet verboden is mag je het verkopen. Zolang je maar doet wat je beloofd, want als je niet levert wat je beloofd, dan word het al snel oplichting of acquisitiefraude.

 

Je mag dus likes verkopen zolang je ze ook levert. Maar het moge toch hopelijk duidelijk zijn dat er een flink aantal verkopers is die wel erg op het randje van oplichting en fraude balanceren ofwel door helemaal niet te leveren, ofwel door zelf fake profielen te gebruiken voor de likes.

 

Kortom.. zonder twijfel schimmige handel, als serieuze ondernemer zou ik het nooit in mijn hoofd halen om dit "product" te gaan verkopen. Op termijn levert je klanten niks op en kan het alleen je reputatie maar schaden.

 

 

Dat begrijp ik helemaal en hier zien we ook op toe dat alles duidelijk is vermeld. Waar profielen vandaan komen en of ze echt zijn of niet. Dan heeft de klant zelf de keuze of ze die kopen. Bij helemaal niet leveren dan zal de klant ook gewoon zijn geld terug krijgen en de verkopende partij niet want die betalen wij pas na oplevering en controle of alles goed is.

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

 

Alles is handel. Wie marktonderzoek wil doen koopt toegang tot een panel en dat zit vol met mensen die voor de kans op een boekenbon allerlei enquetes afraffelen. Dat is dus respondentenhandel.

 

Hetzelfde ziet je bij likes, followers en clicks. Er zijn mensen die voor de kans op een iPhone alles followen, liken en cliken wat ze aangereikt wordt.

 

Dan heb je nog foolfarms in landen als Egypte en Pakistan waar mensen niks anders doen dan followen, liken en clicken. Dat kun je die arme drommels niet eens kwalijk nemen. Wel de idioten die zulke handel mogelijk maken.

 

Tenslotte heb je diverse misdadigers die meefietsen op deze netwerken om money mules te vinden. Daar zou ik even op letten, want voor je het weet zit je in een witwas-netwerk waar je niet mee geassocieerd wil worden.

 

Dat hele nep-seo gedoe is sowieso een scammers wereld. :P

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Alles is handel. Wie marktonderzoek wil doen koopt toegang tot een panel en dat zit vol met mensen die voor de kans op een boekenbon allerlei enquetes afraffelen. Dat is dus respondentenhandel.

 

Hetzelfde ziet je bij likes, followers en clicks. Er zijn mensen die voor de kans op een iPhone alles followen, liken en cliken wat ze aangereikt wordt.

 

Dan heb je nog foolfarms in landen als Egypte en Pakistan waar mensen niks anders doen dan followen, liken en clicken. Dat kun je die arme drommels niet eens kwalijk nemen. Wel de idioten die zulke handel mogelijk maken.

 

Tenslotte heb je diverse misdadigers die meefietsen op deze netwerken om money mules te vinden. Daar zou ik even op letten, want voor je het weet zit je in een witwas-netwerk waar je niet mee geassocieerd wil worden.

 

Dat hele nep-seo gedoe is sowieso een scammers wereld. :P

 

nep-seo is een andere discussie en staat hier totaal los van.

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

 

Likes verkopen IS nep-seo.

 

Daar ben ik het niet mee eens want SEO is gericht op websites rankings en likes op je FB pagina hebben niks met je website te maken of de rankings daarvan. Tenzij je website likes koopt dat zijn weer een ander soort likes. Hier zit een groot verschil in en ja het werkt echt mee aan je ranking van je websites en dit laatste heb ik uitvoerig getest ;)

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

Voor een nep-review kun je blijkbaar de bak in gaan:

 

https://www.theguardian.com/world/2018/sep/12/man-jailed-italy-selling-fake-tripadvisor-reviews-promo-salento

 

Volgers kopen werkt volgens mij enkel averechts. De platformen kijken hoeveel van je volgers interesse hebben in wat je gepost hebt, als dat een bedroevend laag aantal is omdat het merendeel robots zijn, dan zink je eerder in de rankings.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.