Ik heb een holding met daarin 20% aandelen van een werkmaatschappij.
Ik probeer met mijn ingenieursverstand de winst verlies rekening (opgesteld door boekhouder) te begrijpen.
Excelletje gemaakt en gepoogd alles "na te rekenen".
De vraag:
Hoe bereken ik de omzetbelasting, waar wordt deze over geheven? Waar vind ik deze terug in de winst/verlies rekening? Ik zie ook bij mijn afschrijvingen dat er omzetbelasting elk kwartaal betaald wordt, maar hoe deze bepaald wordt, geen idee.
Ik heb wel gevonden dat bij een holding recht van aftrek bestaat, maar wat voor aftrek (aftrek ken ik voor opgave van mijn inkomsten belasting, daar gaat het hier toch niet om?).
(in ruil voor jullie hulp zal ik 3 dubbele integralen oplossen, dat begrijp ik tenminste)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwoThird
TwoThird
Ik heb een holding met daarin 20% aandelen van een werkmaatschappij.
Ik probeer met mijn ingenieursverstand de winst verlies rekening (opgesteld door boekhouder) te begrijpen.
Excelletje gemaakt en gepoogd alles "na te rekenen".
De vraag:
Hoe bereken ik de omzetbelasting, waar wordt deze over geheven? Waar vind ik deze terug in de winst/verlies rekening? Ik zie ook bij mijn afschrijvingen dat er omzetbelasting elk kwartaal betaald wordt, maar hoe deze bepaald wordt, geen idee.
Ik heb wel gevonden dat bij een holding recht van aftrek bestaat, maar wat voor aftrek (aftrek ken ik voor opgave van mijn inkomsten belasting, daar gaat het hier toch niet om?).
(in ruil voor jullie hulp zal ik 3 dubbele integralen oplossen, dat begrijp ik tenminste)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59171-omzet-belasting-in-mijn-holding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag