• 0

vestigings land onderneming; NL of buitenland?

Beste lezer,

 

Ik vraag mij af of een onderneming gevestigd kan zijn in Nederland (belastingplichtig), terwijl meer dan 50% van de omzet wordt gehaald uit het buitenland. Zijn daar richtlijnen voor ?

 

Als ik bijvoorbeeld de onderneming vestig in Nederland. Ik haal een klein deel van de omzet uit Nederland, maar het grootste gedeelte uit de UK.

- Mag dat ?

- Een andere vraag: is dat verstandig ? of is het belastingklimaat in de UK gunstiger ?

- Is het opstarten van een BV gemakkelijk en slimmer in de UK of in Nederland ?

- Heeft het consequenties voor mij als Nederlander betreffende mijn Nederlanderschap en rechten welke ik heb ik Nederland betreffende het opstarten van een BV in the UK ?

 

Alvast dank voor diegene die wil antwoorden.

Vincent

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alvast dank voor diegene die wil antwoorden.

Door te verwachten Brexit valt er voorlopig geen enkel vergelijk te maken in welk land - NL of UK - het vestigings- en/of belastingklimaat gunstiger zal worden.

 

Mocht je vraag iets te maken hebben met de voorgenomen verkoop van Nederlandse appeltaart in UK, dan zou ik, door deze Brexit, opteren voor een onderneming én productie-faciliteit in UK.

 

Voor de goede orde ... Producenten en detaillisten van Appeltaarten zijn er meer dan genoeg in NL, dus probeer daar je ellebogen niet tussen te krijgen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag mij af of een onderneming gevestigd kan zijn in Nederland (belastingplichtig), terwijl meer dan 50% van de omzet wordt gehaald uit het buitenland. Zijn daar richtlijnen voor ?

Ja, maar die hebben niets te maken met het percentage waar de omzet wordt gehaald. Verder ligt het aan de soort belasting waar je het over hebt.

 

Voor de inkomstenbelasting (of vennootschapsbelasting) ligt het er aan waar je je vaste verblijf hebt of waar het bedrijf zijn vaste inrichting heeft.

 

Voor de omzetbelasting ligt het aan de absolute hoeveelheid omzet aan met name particulieren die je in een bepaald land maakt of je daar aangifte moet doen of niet. Blijf je onder de drempelbedragen, draag je gewoon Nederlandse btw af. Maar je mag ook vrijwillig kiezen om altijd de btw van het desbetreffende land toe te passen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.