• 0

site wordt niet gesignaleerd

Hallo,

 

Wie kan mij helpen/ adviseren? Ik heb een site die actief is, maar die niet door een zoekmachine gezien wordt. Die geeft alleen maar aan dat de naam geclaimd is, terwijl de site gewoon bereikbaar is. Dat is zeer vervelend, want juist nu heb ik het heel hard nodig dat ie vindbaar is.

Help!!!

 

Vriendelijke groeten van Marijn Schrieken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben nog aan het testen, maar ziet er vooralsnog veelbelovend uit ;D

Anyway, voor de mensen die iets minder goed in het technische Engels zijn, zou een Nederlandse vertaling geen overbodige luxe zijn. Helaas ontbreekt mij de tijd hiervoor, dus als iemand zich geroepen voelt dan wil ik na de test mijn ervaringen wel delen mits een ander deze vertaald, gaat om zo'n 120 a4!

The hardest thing to understand in the world is the income tax.

Link naar reactie
  • 0

Helaas kom ik nog steeds genoeg mensen [lees klanten] tegen die na de lagere school Engels uit het pakket lijken hebben te hebben gegooid. Zat vorige week nog met een investeerder om de tafel, die een veel grotere knip dan ik had en geen woord buiten de grens verstond. Ok, dan mag het idd geld kosten. ;D ;D ;D

The hardest thing to understand in the world is the income tax.

Link naar reactie
  • 0

Ik pak dit topic maar op voor mijn vraag:

 

Misschien kan iemand mij uitleg geven? :-\

 

We hebben een com-, de- en nl-domein geregistreerd. De site is nog in de ontwikkeling, maar we hebben er alvast een pagina opgezet (binnenkort online blablabla) . Op alle 3 domeinen krijg je dezelfde pagina te zien.

 

We gaan eerst met het de-domein online. En een tijdje geleden heb ik deze site ook ergens laten linken en heb ook al wat aanvragen ontvangen. :)

 

Maar – wat mij nu verbaasd: als ik google op onze bedrijfsnaam krijg ik alleen de nl site te zien. Maar geen de-domein. Zelfs als ik specifiek op google.de zoek. Via web.de (volgens mij toch een Duitse zoekmachine) krijg ik nog wel het com-domein in de resultaten, maar ook geen x.de).

 

Als ik de hele website naam intyp (www.xxx.de) krijg ik de melding dat er geen overeenkomsten gevonden zijn. Maar als ik www.xxx.nl intyp krijg ik een resultaat te zien.

 

Volgens onze website bouwer heeft dit te maken met de ‘populariteit’ van de website. Ik snap hier helemaal niks van, want we doen helemaal geen zaken in Nederland. En ik vind het vervelend, want partners van ons in Dtl. die misschien onze naam googelen krijgen nu alleen het nl-domein te zien.

 

P.S. De site is nog niet bij zoekmachines aangmeldt.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op alle 3 domeinen krijg je dezelfde pagina te zien.

[...]

Maar – wat mij nu verbaasd: als ik google op onze bedrijfsnaam krijg ik alleen de nl site te zien. Maar geen de-domein

 

Uiteraard. Google ontdubbelt. Van meerdere pagina's met identieke content wordt er - als het even kan - maar één getoond.

 

Het zou anders zijn als je op .com, .nl en .de respectievelijk Engelstalige, Nederlandstalige en Duitstalige informatie zou aanbieden.

Link naar reactie
  • 0

Op alle 3 domeinen krijg je dezelfde pagina te zien.

[...]

Maar – wat mij nu verbaasd: als ik google op onze bedrijfsnaam krijg ik alleen de nl site te zien. Maar geen de-domein

 

Uiteraard. Google ontdubbelt. Van meerdere pagina's met identieke content wordt er - als het even kan - maar één getoond.

 

Het zou anders zijn als je op .com, .nl en .de respectievelijk Engelstalige, Nederlandstalige en Duitstalige informatie zou aanbieden.

 

En waarom krijg ik zo'n antwoord niet van onze websitebouwer? ::) ;D

 

Ok, en wat moet ik doen om het de-domein zichtbaar te krijgen? De bedoeling is eigenlijk om nl en com op dit moment nog te forwarden naar het de-domein. Maar als ik www.xxxx.nl intyp veranderd het adres niet naar www.xxx.de?? ??? Moet dat niet bij een forwarding???

Link naar reactie
  • 0

Ok, en wat moet ik doen om het de-domein zichtbaar te krijgen? De bedoeling is eigenlijk om nl en com op dit moment nog te forwarden naar het de-domein.

 

Een http-redirect configureren op de webserver van .nl en .com. Bijvoorbeeld zo met Apache:

 

Redirect permanent / http://www.bla.de/

ServerName www.bla.com

ServerAlias www.bla.nl bla.nl bla.com bla.de

 

Voor de zoekmachineranking is het ook verstandig om de juiste taal mee te geven. In de Apacheconfiguratie van .de:

 

DefaultLanguage de

Link naar reactie
  • 0

En mocht je geen eigen server hebben dan is de regel 'Redirect ' in een .htaccess bestand ook goed.

 

Kan trouwens ook zijn dat de 3 domeinen 'parked' zijn. De drie namen hebben dan allemaal hetzelfde ip adres en bevatten dezelfde pagina's. Redirecten met bovenstaande methode levert je dan een onbereikbare site op. Even aan je bouwer vragen voor je zelf gaat knutselen.

Link naar reactie
  • 0

Het zou anders zijn als je op .com, .nl en .de respectievelijk Engelstalige, Nederlandstalige en Duitstalige informatie zou aanbieden.

 

Ik neem aan dat dat uiteindelijk sowieso de bedoeling zal zijn, dus eigenlijk is er niets aan de hand.

 

Zodra de definitieve inhoud erop staat pakken zoekmachines dat wel op, en als je de goede taal meta-tags meegeeft zal bijv de duitstalige site ook beter eindigen bij zoekers via google.de.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.