• 0

Buitenschoolse opvang idee of concept

Hi !

 

Ik heb interesse in het starten van een onderneming op het gebied van buitenschoolse opvang. Ik wil gaan onderscheiden in het aanbod van de bso.

 

Doelgroep: kinderen van 6 tm 12

 

Locatie: voetbalveld/kantine. Voetbaltraining en wedstrijden gebeuren altijd savonds en in het weekend. Kortom, op werkdagen overdag is het voetbalveld, en de kantine en bijbehorende gebouwen leeg. Tegen een gunstig tarief denk ik dat voetbalverenigingen hun ruimte beschikbaar stellen, zoals ook gebeurt bij bovengenoemde BVO website.

 

Waar in Nederland: groot dorp of kleine stad

 

 

Service: Kinderen ophalen met electrische bakfiets vanaf basisschool naar locatie voetbalveld. Daarna kunnen ouders de kinderen ophalen of is er een thuisbrengservice, dus met auto of bakfiets worden de kinderen thuis gebracht.

 

 

Openingstijden: maandag tm vrijdag

 

 

Activiteiten: buitenspelen, voetbal, buitenspelletjes, trefbal, apekooien op het veld, waterspelletjes in de zomer, in de winter binnenspelen, tafelvoetbal, knutselen etc etc.

 

 

Overige service: huiswerkbegeleiding, tussenschoolse opvang (tussen de middag) Waardoor ouders dus de hele dag geen kind hebben aan hun kind.

 

Ik ben op zoek naar mensen die interesse hebben om een dergelijke business op te zetten in een stad. In de toekomst kan dat uiteraard worden uitgebreid naar andere steden/dorpen.

 

gr

Vincent

 

 

 

 

(Mod edit: link naar een specifieke BSO site verwijderd. Niet relevant voor de vraag of antwoorden)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier in de buurt zitten BSO's op de gekste plekken. In the middle of nowhere op een weiland, in het park, op/bij/naast een boerderij en ja: ook in de voetbalkantine. Het is idee van de "buitenspeel- of sport-BSO" is niet bepaald revolutionair te noemen.

 

De markt lijkt wel te zijn verdeeld tussen de grote organisaties en de regelgeving is, terecht, behoorlijk complex. Bezint eer ge begint zou ik zeggen.

 

Link naar reactie
  • 0

Alhoewel dit een leuk idee is weet je niet waar je aan begint... je wilt kinderen ophalen met een bakfiets? Hoeveel kinderen wil je zo in je bakfiets kwijt ? En hoe ga je de verschillende scholen in de buurt afrijden?

Heb je ook wel aan de waarschijnlijk torenhoge verzekeringen gedacht incl brandverzekering? Zijn de lokalen wel geschikt voor kinderopvang? Wat ga je doen als een kind ziek is? Of misschien wel naar het ziekenhuis moet? Heb je eigenlijk verstand van huiswerkbegeleiding? Niet elk kind staat op en neer te springen om huiswerk te maken. Je zal waarschijnlijk ook een opleiding EHBO moeten volgen. En om je helemaal een idee te geven. Bij mijn dochter op school betaal ik 1.70€ per uur voor opvang met huiswerkbegeleiding door een echte leerkracht en hier kunnen ze ook rennen en spelletjes spelen. Maar je mag mij altijd proberen te overtuigen waarom ik eerder voor jou dan voor de schoolopvang zou kiezen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.