• 0

Beslag op rekening van tussenpersoon, wat zijn mijn rechten?

Hoi, ik heb een vraag waar ik niet helemaal uit kom. Hoop dat ik hem hier goed stel.

 

Ik maak glazen sieraden en geef daar ook workshops in. Om mijn handen vrij te houden heb ik de verkoop van de sieraden uitbesteed via een aantal fysieke winkels en webshops. Dat loopt best wel goed. Ik heb met alle tussenpersonen een overeenkomst dat zij bemiddelen, dus ik blijf eigenaar van de sieraden tot ze geleverd zijn. En dan rekent de tussenpersoon met mij af waarbij ze een deel commissie inhouden.

 

Een van de grootste verkopers zit nu financieel moeilijk en ik kom er niet verder mee. Ze verkopen wel sieraden maar ik krijg niet meer uitbetaald. Ik heb begrepen dat ze schulden hebben en dat er zelfs door de belastingdienst beslag is gelegd op hun rekening. Tenminste, ze zeggen dat ze me daardoor niet kunnen betalen, want het geld dat zij voor me ge-ind hebben is dus door de belastingdienst van de rekening gehaald.

 

Kan de belastingdienst dit doen? Want in feite hebben ze beslag gelegd op mijn geld. Hoe zit dat? Het loopt best wel in de papieren inmiddels. Ik heb al een paar keer mijn voorraad teruggevraagd omdat ik bang ben dat ik het anders helemaal kwijt ben straks, maar dan zeggen ze steeds dat het best wel goed loopt en dat ik mijn geld nog wel krijg. Ik geloof wel dat ze verkopen, het liep eerder ook het beste via hun klanten, maar ik denk dat ik mijn geld nooit meer ga zien.

 

Kan ik hier nog iets mee of zit er echt niks anders op dan mijn verlies maar te nemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste samstat,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Ik denk dat 'first thing to do' is om zelf langs te gaan of om een koerier te sturen en jouw resterende voorraad op te halen. Als je zelf gaat, kun je ter plaatse direct rondkijken voor een geschikte, vervangende partij voor vertegenwoordiging.

 

Wat hebben jullie precies afgesproken in de genoemde overeenkomst en wat is de rechtsvorm van deze tussenpersoon of commissieverkoper?

 

Het geld wat jou toekomt of toegezegd wordt, is er volgens mij niet meer hoor...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

De Belastingdienst (of welke beslaglegger ook) legt geen beslag op een bankrekening, maar op het saldo dat er op dat moment staat.

 

Mag dat? Ja, beslag vereist een titel, waar uiteindelijk met een stempel 'in naam van de koning' rechtskracht aan gegeven wordt.

 

En met een beetje pech betekent dat verlies nemen. Maar zorg in ieder geval dat je meteen je voorraad terug haalt en geloof niet in hun smoesjes dat het nog verkoopt, want het klinkt alsof ze jouw voorraad gebruiken om andere schuldeisers dan jij te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Wijs ze er daarbij even vriendelijk op dat wanneer de administratie/communicatie niet klopt met de fysieke voorraad dat ze dan valsheid in geschrifte of diefstal plegen (verduisteren).

 

StevenK weet dat als advocaat ongetwijfeld aan te scherpen, maar wat ga je nu morgenochtend als eerste doen met deze eensluidende adviezen?

 

Of waarom zou je vanavond niet direct mailen dat de resterende voorraad niet meer verkocht mag worden en dat deze morgen of z.s.m. opgehaald wordt?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.