• 0

Gat in de markt.... Nl ondernemingsplannen voor 15 euro.

Beste mensen,

 

Hoeveel van ons zijn er wel niet op zoek naar een branche gericht ondernemingsplan, marketingplan, adminplan, belastingsplan etc...

 

Waarom pakt 1 van ons dit niet op als business.

 

Biedt dan een compleet pakket aan met alle plannen die je nodig hebt voor 15 euro. Totaal moet je er dan zo'n 80 maken, kost veel tijd. Maar als je je bedenkt hoeveel starters er op dit moment zijn.

 

Afzet van schat ik zo'n 3000 per jaar is toch 15X 3000 = 45000 euro pj. Hier moet je toch aardig je geld mee kunnen verdienen. Gaat het lkkr maak je ze ook in het engels en tik uit je winst.

 

Typisch een geval van een win win situatie. Iedereen van ons kan wel 15 euro missen. Benut de potentiele synergie zou ik zeggen.

 

Wie o wie pakt dit op?!?

 

Groeten,

 

Kamikaze

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

??? Een ondernemingsplan KAN alleen maar gemaakt worden MET of DOOR de desbetreffende ondernemer !

Anders heb je er geen fluit aan.....

 

Wat is het volgende.. een standaard jaarrekening ???

 

Zolang een ondernemingsplan niet toegespitst is op de specifieke situatie van de ondernemer zelf en zijn onderneming is het niets meer waard dan een oude krant...en dan is 15 Euro wel heel duur toiletpapier....!! ;D

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Waar het me om gaat is dat het wel een basis kan zijn van je uiteindelijke ondernemingsplan. Als je je eigen krant gaat maken voor pleepapier heb je tenminste al wel een goede layout als voorbeeld. Misschien doen de stukjes die erinstaan ook wel inspiratie op.

 

Sorry, 'k snap niet waar je naar toe wilt. Tuurlijk moet het pers gemaakt worden, je kan er toch een app van maken zodat je hem kan personalysen. Of zie ik dit verkeerd, alleen de voorbeelden die er nu zijn kunnen niet eens door als krant. Laat staan dat ik m'n kont er mee zou afvegen.

 

Je bent het toch wel met me eens dat er wel iets aan synergie voor het oprapen ligt?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is het volgende.. een standaard jaarrekening ???

 

Een handel in voorbedrukte visitekaartjes? "Heet u toevallig Gerrit van Oeffelenburg en heeft u bovendien het telefoonnummer 026-2284909, dan hebben we een geweldige aanbieding voor u".

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Sorry, 'k snap niet waar je naar toe wilt. Tuurlijk moet het pers gemaakt worden, je kan er toch een app van maken zodat je hem kan personalysen. Of zie ik dit verkeerd, alleen de voorbeelden die er nu zijn kunnen niet eens door als krant. Laat staan dat ik m'n kont er mee zou afvegen.

 

Waarom niet? Omdat het slechte ondernemingsplannen zijn of omdat ze niet van toepassing zijn voor het bedrijf dat je zelf voor ogen hebt?

Er zijn wel degelijk goede ondernemingsplannen te vinden op internet, die zijn op Higherlevel regelmatig langsgekomen. Voor ondernemers die daar geen genoeg aan hebben, zijn er heel wat boekwerken verschenen die kunnen helpen bij het schrijven van een ondernemingsplan. Gemiddelde prijs zal misschien 15 euro zijn. Als je dan toch geld uitgeeft, lijkt me dat waardevoller dan een stapel willekeurige ondernemingsplannen kopen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

 

Beste forum vrienden,

 

Ik moet eerlijk zeggen dat wat Kamikaze aangeeft toch een niet al te slechte plan is. Er zijn zat starters net als ik die ondanks het aanschaffen van boeken en dergelijke graag ook een branche gerichte ondernemingsplan zouden willen hebben alleen om te kunnen gebruiken als leidraad.

 

Ik zelf ben al een tijd op zoek naar een ondernemingsplan voor een kapsalon die ik jammer genoeg niet kan vinden (mocht iemand deze hebben, a.u.b. ik zou hem graag willen hebben), niet zozeer om over te nemen wat er staat maar alleen om erin te bladeren en zien waaraan gedacht is, het stuurt je wat aan.

 

Dus mijn mening erover, er zit wel wat in wat Kamikaze voorstelt.

 

 

Groeten,

 

Toni

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met 2thepoint eens dat alleen een ondernemer zelf zijn plan kan maken. En er zijn m.i. genoeg boeken en cursussen die je hiermee op weg helpen.

 

Ik zou zelf nooit een standaardplan kopen. En je zou de ondernemers de kost moeten geven die dan met zo'n standaardplan met een paar aanpassingen naar de bank rennen, en het dan maar raar vinden dat ze geen krediet kunnen krijgen. ???

 

Zelf heb ik maar al te goed gemerkt dat het schrijven van je ondernemingsplan ook een leerproces is wat je doormaakt. Veel schrijven, en daarna weer veel schrappen om de kern over te houden.

 

Ik zou het iedere ondernemer JUIST aanraden om zijn plan zelf te schrijven...dus ik zou niks in zo'n onderneming zien. Maar laat je door mij niet weerhouden, misschien zit jij over drie jaar wel op de Bahama's en ik niet... 8)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met 2thepoint eens dat alleen een ondernemer zelf zijn plan kan maken. En er zijn m.i. genoeg boeken en cursussen die je hiermee op weg helpen.

 

Ik kan mij herinneren dat Ties hier in een van zijn columns een uitstekend pleidooi voor houdt (of meer waarom hij een standaard plan juist verkeerd vindt). Misschien is het voor Kamikaze wel interessant zijn columns eens door te lezen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er wel kans is dat zulke prefab-plannen aftrek vinden onder scholieren, in ieder geval totdat de docenten ze ook gaan kopen en het hele trucje niet meer werkt.

 

Als je echt voor je bedrijf aan de gang wilt denk ik niet dat je veel kunt met een standaardplan, waarschijnlijk heb je er nog meer aan een of enkele plannen van bedrijven in dezelfde branche eens door te nemen. Daarin kun je nog wel eens bijv. een sterkte of zwakte terugvinden waar je zelf nog niet aan gedacht hebt, maar die wel geldig is. Het lijkt me verder onmogelijk om een standaardplan op te stellen dat ook maar een beetje van toepassing is op alle bedrijven met een bepaalde activiteit.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.