• 0

KWH opladen zakelijke auto verrekenen

Ik heb als ZZP-er zakelijk een elektrische auto welke thuis wordt opgeladen aan een eigen laadpaal. Ik heb een aparte KWH meter, dus weet het verbruik.

 

Vraag:

- hoe verwerk ik deze zakelijke oplaadkosten met privé en wat voor boeking moet ik hiervoor maken?

- is er nog sprake van BTW verrekening over deze kosten?

 

(eerdere berichten waren hier niet duidelijk over)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond Leonzzp,

 

zoek zoiets als eigen laadpaal en btw. Wat is er dan nog niet duidelijk? Een correctie voor privégebruik?

 

Ik lees dan bij herhaling dat de btw op de aanschaf van de laadpaal en energiekosten aftrekbaar zijn.

 

Welkom op ondernemersforum Higherlevel overigens...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Vraag:

- hoe verwerk ik deze zakelijke oplaadkosten met privé en wat voor boeking moet ik hiervoor maken?

- is er nog sprake van BTW verrekening over deze kosten?

De kosten van de laadpaal (en eventueel het plaatsen ervan) zijn gewoon af te trekken als bedrijfskosten (en de btw is terug te vragen), maar alleen als de auto ook zakelijk op de balans staat. De kosten van het opladen zelf mag je ook aftrekken (en de btw terugvragen).

 

Dat laatste gaat misschien wat onhandig, maar dit kun je gewoon doen door je electriciteitsnota op te nemen in je administratie en alleen het zakelijke deel in te boeken. Je weet immers hoeveel kWh de laadpaal verbruikt en kunt dus die kWh-kosten naar verhouding opnemen. Let op dat je dit alléén doet voor de kWh's en niet voor verbruiksongerelateerde kosten of baten (vastrecht/teruggave/etc).

 

De kosten van de laadpaal hoef je niet mee te nemen in het bedrag waarop de eventuele bijtelling wordt gebaseerd.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.