• 0

LLC of LTD ipv VoF

Hallo,

 

Samen met een vriend run ik een internet bedrijfje. Wij focussen ons op het hosten van games en wij horen gemixte verhalen over het registeren van mogelijk een LLC of LTD ipv een een VoF. Er zijn organisaties waarbij je je kan inschrijven tot een LLC of LTD, ligt eraan of je je in de VS of UK wilt vestigen natuurlijk. Mijn vraag is dus is het legaal? Wij horen van sommige dat het wel mag en van sommige niet. Wij doen zaken in online services en verschepen geen fysieke spullen. Wij hebben voornamelijk klanten in de VS en UK en een kleiner gedeelte in Nederland. Als je je inschrijft bij z'n organisatie zou je dus dat kunnen zien als je vestiging en omdat wij geen spullen vervoeren is het vestigen in de zin van een bedrijfspand in Nederland niet nodig voor ons. Omdat het bedrijf dus dan gevestigd is in de VS of UK is het dan nog steeds rendabel als daar VAT minder is.

 

Ik heb hier zelf al wat onderzoek naar gedaan maar er is zeer weinig informatie beschikbaar.

 

mvg,

Jesse

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jesse321,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Begrijp ik het goed dat jij en jouw vriend of compagnon in Nederland wonen en werken?

 

Welke (internationale) rechtsvorm je dan ook kiest, je zult m.i. altijd of in ieder geval meestal onder Nederlands regime vallen...

 

Wat zou van welke 'sommige' wel of niet mogen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Jesse321,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Begrijp ik het goed dat jij en jouw vriend of compagnon in Nederland wonen en werken?

 

Welke (internationale) rechtsvorm je dan ook kiest, je zult m.i. altijd of in ieder geval meestal onder Nederlands regime vallen...

 

Wat zou van welke 'sommige' wel of niet mogen?

 

Groet,

 

Highio

 

Hallo,

 

Ja klopt, wij wonen beiden in Nederland en werken vanaf hier aan het bedrijf. Wij hebben al contact gehad met anderen die ongeveer hetzelfde doen. De meesten zijn van mening dat omdat je geen fysieke zaken doet in vorm van spullen in Nederland en omdat onze servers en meeste klanten niet van Nederland komen je niet per se in Nederland moet registeren.

 

Dit is een stukje van business insider wat gaat over foreign LLCs in de VS

 

"You're a consultant who performs the majority of your work online, with clients in multiple states. In this case, you do not need to file a foreign qualification. Just because you're making money from clients in other states doesn't mean you're transacting business there, according to the law."

 

Dat wil zeggen dat als je werk online doet en klanten hebt in meerdere staten je vrij bent om in een andere staat te registeren. Ik vroeg me af of zoiets ook geld buiten de VS.

 

Nog een stukje:

"In today's mobile/virtual world, it can be difficult to know just what constitutes doing business in a state. If you're uncertain whether your particular business needs to foreign qualify, you should check with your attorney or accountant. However, here are some general questions to answer:

 

Does your LLC or corporation operate out of any physical presence in the state (i.e. office or retail store)?

Are you frequently conducting in-person meeting with clients in the state (and not just conducting business via email/phone)?

Does a significant portion of your company's revenue come from the state?

Do any of your employees work in the state? Do you pay state payroll taxes?

Did you apply for a business license in the state?"

 

Wij voldoen niet aan deze eisen dus in wijzen zouden wij als we in de VS zouden leven ons kunnen registeren in een andere staat.

 

Link naar reactie
  • 0

Je schrijft zelf dat je in Nederland woont en werkt...

 

...dan verwacht/verlangt de Nederlandse Belastingdienst ook dat je hier omzetbelasting afdraagt en inkomstenbelasting betaalt.

 

Boekhouder inhuren?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Ja klopt, wij wonen beiden in Nederland en werken vanaf hier aan het bedrijf. Wij hebben al contact gehad met anderen die ongeveer hetzelfde doen. De meesten zijn van mening dat omdat je geen fysieke zaken doet in vorm van spullen in Nederland en omdat onze servers en meeste klanten niet van Nederland komen je niet per se in Nederland moet registeren.

 

Leg je mening voor aan de Nederlandse Belastingdienst. Dan speel je open kaart, heb je duidelijkheid en kun je achteraf nooit voor verrassingen komen te staan.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is dus is het legaal?

 

Ja, je bent helemaal vrij om te bepalen in welk land je een bedrijf wilt oprichten. Je moet je alleen wel realiseren, dat zolang je in Nederland blijft wonen je ook in Nederland inkomstenbelasting betaalt. Dus dat je je moet verdiepen in hoe je salaris uitkeert vanuit UK of US naar Nederland. Verder betekent een bedrijf in het buitenland een hoop extra zorgen en kosten. Dat moet je ook meenemen in je overweging.

 

De vraag is alleen: waarom zou je het willen? Ik neem aan dat je host op servers in een DC, dus die kosten worden niet meer of minder. Dan gaat het dus om de factuur die je verstuurt naar jouw gebruikers; wordt die meer of minder? Of wordt dat alleen iets minder omdat de BTW in een ander land standaard lager ligt? Dan zou je je eens moeten verdiepen in of je wel een factuur met BTW hoeft te sturen naar het buitenland ;)

 

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0
Over electronische diensten? Volgens mij moet dat in het land van de afnemer.

Leest internetbedrijfje en vof, dus dan zou ik het zo eenvoudig mogelijk organiseren. Vanuit Nederland > mini One Stop Shop-regeling (MOSS-regeling). :P

 

Jesse, hoeveel verschillende valuta-rekeningen hebben jullie? EURO, GBP, dollars?

 

Groet,

Highio

 

 

[verandering: link naar informatie Moss-regeling]

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.