Voor mijn webshop heb ik bij een groothandel online enkele producten besteld om uit te proberen of hiervoor interesse is onder mijn klanten.
Het gaat hier dus om een B2B verkoop en ik ben er volledig van op de hoogte dat het retourrecht ( zoals genoemd in de Wet Verkoop op Afstand) niet van toepassing is omdat dit een zakelijk aankoop is. Echter staat het de verkoper/groothandel natuurlijk vrij om het retourneren van producten wel toe staan indien dit vermeld staat in hun algemene voorwaarden. Althans zo dacht ik, omdat er op hun site in de algemene voorwaarden staat:
"Is er door koper/ondernemer opdracht gegeven aan (bedrijfsnaam) om een of meerdere artikelen te leveren, dan is er sprake van een overeenkomst die wettelijk bindend is voor partijen (koop op afstand)."
Via mail akkoord dat bestelling retour verkoper gaat. Ik heb het pakket retour gezonden en verkoper stuurt nu een creditfactuur zónder terugbetaling van de originele verzendkosten voor heenzending, die overigens aan de hoge kant zijn voor een gewoon klein PostNL pakketje, namelijk € 9,95 ex btw.(Uiteraard zijn de retourkosten gewoon door mij zelf betaald).
Heb ik de algemene voorwaarden nu verkeerd begrepen? Ik heb gelezen "koop op afstand" en hieraan de conclusie verbonden dat het gaat om "wet koop op afstand" die het bedrijf dus zou bieden voor B2B aankopen.
Is mijn conclusie niet juist en/of is er een andere interpretatie voor "koop op afstand" in dit geval?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Moomor
Moomor
Beste lezers,
Voor mijn webshop heb ik bij een groothandel online enkele producten besteld om uit te proberen of hiervoor interesse is onder mijn klanten.
Het gaat hier dus om een B2B verkoop en ik ben er volledig van op de hoogte dat het retourrecht ( zoals genoemd in de Wet Verkoop op Afstand) niet van toepassing is omdat dit een zakelijk aankoop is. Echter staat het de verkoper/groothandel natuurlijk vrij om het retourneren van producten wel toe staan indien dit vermeld staat in hun algemene voorwaarden. Althans zo dacht ik, omdat er op hun site in de algemene voorwaarden staat:
"Is er door koper/ondernemer opdracht gegeven aan (bedrijfsnaam) om een of meerdere artikelen te leveren, dan is er sprake van een overeenkomst die wettelijk bindend is voor partijen (koop op afstand)."
Via mail akkoord dat bestelling retour verkoper gaat. Ik heb het pakket retour gezonden en verkoper stuurt nu een creditfactuur zónder terugbetaling van de originele verzendkosten voor heenzending, die overigens aan de hoge kant zijn voor een gewoon klein PostNL pakketje, namelijk € 9,95 ex btw.(Uiteraard zijn de retourkosten gewoon door mij zelf betaald).
Heb ik de algemene voorwaarden nu verkeerd begrepen? Ik heb gelezen "koop op afstand" en hieraan de conclusie verbonden dat het gaat om "wet koop op afstand" die het bedrijf dus zou bieden voor B2B aankopen.
Is mijn conclusie niet juist en/of is er een andere interpretatie voor "koop op afstand" in dit geval?
Graag uw mening hierover.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59216-b2b-retourzending-volgens-koop-op-afstand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag