• 0

De strijd aan met grote softwareleverancier??

Begin dit jaar hebben wij een financieel pakket aangeschaft van Afas. Het betrof een aardige investering. 1 van de redenen dat wij voor dit pakket gekozen hebben was de uitgebreide mogelijkheid tot vrije inrichting (die in de praktijk overigens lang niet zo uitgebreid blijkt te zijn als dat men heeft doen voorkomen, maar dat terzijde). Het standaard gedeelte staat inmiddels op de rit en nu ben ik bezig om een aantal bijkomende dingen in het pakket te ‘implementeren’. 1 vrij bestand is inmiddels in gebruik en de overige vrije bestanden kunnen niet geactiveerd worden. Bij navraag heb ik uiteindelijk te horen gekregen dat het aanzetten van extra vrije bestanden alleen kan na bijbetaling (5.000 om er 4 vrije bestanden bij te krijgen). Ik heb de offerte/contract er nog eens bijgezocht omdat ik in de veronderstelling was dat er meerdere vrije bestanden in de offerte hadden moeten zitten. We hebben verschillende module’s. Naast de kernmodule hebben we Financieel, Projecten, Activa, HRM en payroll. In de offerte staat omschreven bij de kernmodule: ‘1 vrij bestand per niveau’; Bij financieel staat: ‘5 niveau’s’. Ik ging er dus eigenlijk vanuit dat we 5 vrije bestanden voor financieel zouden moeten hebben en dan nog extra tbv Projecten, Activa, HRM en payroll.

 

Ik heb dit voorgelegd aan onze contactpersoon bij Afas en die vond het zeer inventief van mij gevonden ??? maar de 5 niveau’s bij financieel betroffen volgens hem niveau’s van kostenplaatsen/dragers (dat staat er overigens niet bij, er staat gewoon 5 niveau’s.). Verder kreeg ik een wazig verhaal waarom ik het verkeerd zag/las en dat er voorheen nooit iemand anders daarover gevallen was. Volgens Afas zit er slechts 1 vrij bestand in ons pakket en willen we er meer dan moeten we dokken.

 

Als ze dat bedoelden dan hadden ze dat naar mijn idee toch de offerte anders moeten opstellen. Het woord niveau komt slechts in 2 regels naar voren en dat zijn de 2 die hierboven genoemd zijn. Er wordt ook nergens gerept over een meerprijs voor het gebruik van extra vrije bestanden. Al met al vind ik eigenlijk dat ik gewoon in mijn recht sta als ik zeg dat ik die 5 vrije bestanden wil hebben zonder daar extra voor te hoeven betalen. Afas zegt dat ze daar niet over denken……

 

Goede raad is duur in dit geval vrees ik. Kunnen jullie even met me meedenken. Is er uberhaupt kans op dat ik dit ga winnen als ik het uit handen geef. Eigenlijk is het me niet waard om er geld aan uit te geven maar aan de andere kant is het ook een beetje een principe kwestie. Als klant van een softwareleverancier voel je je aan de goden overgeleverd. Als je eenmaal een keuze gemaakt hebt dan kan je niet meer terug. Dat weten ze en daar maken ze misbruik van naar mijn idee. Ze doen nu ook net of ik de boel probeer te ‘flessen’ terwijl ik geheel ter goeder trouw ben. Ik kan best zonder die vrije bestanden maar de insteek was bij keuze voor dit pakket om alles in 1 pakket te gaan doen, en daar heb ik dus net die vrije bestanden voor nodig. Dmv die vrije bestanden kunnen we een aantal dingen bijhouden die we nu in Excel doen. Het heeft dus wel een meerwaarde voor ons maar niet zodanig dat we daar 5000,-- voor uit willen geven.

 

Excuses voor het lange en misschien wat onduidelijke verhaal. Als het ergens anders moet staan dan verplaatsen jullie het maar.

 

 

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is wel een erg oud topic >;( . Op dit moment werk ik niet meer met afas dus kan niet over huidige situatie spreken. In de jaren dat ik er mee werkte vond ik het een programma met veel potentie maar door de slechte sales waren er verwachtingen gewekt die niet waar gemaakt konden worden. Zoals in iedere organisatie werken er mensen met veel liefde voor hun vak en product maar helaas ook een aantal die de klant slechts als vervelend bijverschijnsel zien.

 

Edit, ik reageerde op een reactie die geplaatst was maar die inmiddels verdwenen is. ???

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.