• 0

aandelen / beleggen

op dit moment ben ik nog in dienst maar ga op korte termijn actief bezig zijn met beleggen. hierbij moet je voornamelijk denken aan daytrading. alhoewel sommige dit geen beroep vinden wil ik hier toch even op doorgaan aangezien ik een aantal vragen hierover heb.

 

hoe zit het qua belasting, want ik heb gelezen dat als je gewoon in loondienst ben en dit een soort bijzaak is je over de winst die je hebt behaald 3% belasting betaald.

echter als je dit als hoofdzaak doet qua verdienen dan moet je hier gewoon normale belasting over betaling ( inkomstenbelasting als prive en vennootschapsbelasting als bv )

iemand ervaring hiermee of dit zo is?

 

nu ben ik hier al een tijd mee bezig maar echt erbij en wat ook zeer lucreatief te noemen is. is het wellicht interessanter om mij in een ander land te vestigen als prive zijnde of als bedrijf?

 

nu heb ik het nog altijd als privé gedaan, is er iemand die wellicht zegt dat ik het beter als bedrijf kan doen, omdat dan alle kosten en verliezen aftrekbaar zijn etc?

 

als ik hier redelijk goed mee kan verdienen lijkt het jullie dan zinvol om mijzelf hier fulltime voor in te gaan zetten en mijn baan op te zeggen. werktijden zijn namelijk van 's ochtends 9h tot 's avonds 22h als je uitgaat van de aex en nasdaq/dow.

 

heeft iemand van jullie goede ervaring met bepaalde pakketten van online brokers, dus hierbij denkend aan jongens als binck, chartnet, marketxs, esignal etc en kan je me wellicht een andere aanraden met de voordelen waarom?

 

Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is zeer risicovol, zou wat er naast blijven doen. Bij fulltime ben je gewoon voor de belasting een prof. belegger en dien je meer dan 30% belasting te betalen.

 

Voor een broker moet je www.interactivebrokers.com hebben, alleen die moet je al lang kennen als je nu al daytrader bent. Overigens zijn er vele eisen aan daytraders. Zo moet je minimaal 25.000 vermogen hebben voordat je in Amerika meer dan 3 trades per week mag doen!!!!

Link naar reactie
  • 0

op welke beursen wil je handelen? Derivaten, aandelen, obligaties, commodities of Forex ?

 

Goedkoopst zijn Alex en Binck voor basic trading. Voor proffessionelere

systemen ga je naar een broker, stort je alleen initial margin en mag je handelen. Sommigen rekenen niet eens kosten en mag je vele malen je

initial margin handelen.

 

Als je professioneel gaat handelen, ben je gewoon een bedrijf dus betaal je als bedrijf belasting (ipv fictief rendement) en mag je kosten ook opvoeren.

 

Hoe goed moet je systeem worden en hoeveel analyse mogelijkheden?

 

Ben er nu al een tijdje uit, maar heb veel excollega's die van schalpen

hun vak maken.

 

 

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

Het is zeer risicovol, zou wat er naast blijven doen. Bij fulltime ben je gewoon voor de belasting een prof. belegger en dien je meer dan 30% belasting te betalen.

 

Voor een broker moet je www.interactivebrokers.com hebben, alleen die moet je al lang kennen als je nu al daytrader bent. Overigens zijn er vele eisen aan daytraders. Zo moet je minimaal 25.000 vermogen hebben voordat je in Amerika meer dan 3 trades per week mag doen!!!!

 

interactivebrokers.com ofwel co.uk die ken ik zeker, dat wordt vrijwel door iedereen als de beste partij genoemd. kapitaal en zo is geen probleem maar heb er op dit moment nog geen account. wat betreft prof.belegger, dat is inderdaad de rede van die grote sprong ineens naar hogere belastingschalen en daar heb ik geen zin in. vandaar dat ik jullie ervaringen wilde weten.

Link naar reactie
  • 0

op welke beursen wil je handelen? Derivaten, aandelen, obligaties, commodities of Forex ?

 

Goedkoopst zijn Alex en Binck voor basic trading. Voor proffessionelere

systemen ga je naar een broker, stort je alleen initial margin en mag je handelen. Sommigen rekenen niet eens kosten en mag je vele malen je

initial margin handelen.

 

 

ik wil op aex, nasdaq en dow jones handelen. puur aandelen, futures, opties. de rest trekt mij niet zo.

 

vooralsnog zit ik bij binck, zij werken met geen extra bestedingsruimte besides je inleg. interactivebrokers wel weet ik 4x als daytrader, ken jij nog anderen waar dit wel kan en waar wellicht nog een grotere bestedingsruimte te krijgen is. forexhandel weet ik maar daar doe ik niet aan.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er als ik jou was goed over nadenken voordat ik mijn baan eraan zou geven. Zo te lezen, ben je ook nog niet erg goed thuis in de materie.

Bezoek eens een tijdje het forum van www.debeurs.nl en stel daar vragen.

Mvg

Hendrik

 

ik weet mijn weg wel te vinden, qua kennis zit het wel goed.

ik wil gewoon ervaringen delen met anderen en kijken of ik er nog wat van leer. doe het nu meer als bijzaak/amateurtje, en wil het naar een hoger niveau brengen, wat professioneler.

juist door die sites heb ik de afgelopen jaren een goede basis gelegd.

maar omdat het toch een beroep/vak is en hier in dit forum vrijwel niet over gepraat wordt wil ik dit gewoon even op de kaart zetten.

Link naar reactie
  • 0

www.cmcgroupplc.com/us

 

een vroegere klant had er goede ervaringen mee. Lage marginrequirements en gratis realtime, etc.

 

Ga je op de USbeursen handelen zijn er veel meer

 

Ikzelf handel niet meer proffesioneel btw

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

Het is zeer risicovol, zou wat er naast blijven doen. Bij fulltime ben je gewoon voor de belasting een prof. belegger en dien je meer dan 30% belasting te betalen.

 

Voor een broker moet je www.interactivebrokers.com hebben, alleen die moet je al lang kennen als je nu al daytrader bent. Overigens zijn er vele eisen aan daytraders. Zo moet je minimaal 25.000 vermogen hebben voordat je in Amerika meer dan 3 trades per week mag doen!!!!

 

 

Hoe zit het dan als ik bijv. naast het fulltime daytraden nog een klein parttime baantje heb (1 dag in de week of een paar avonden per week)

Ben ik dan ook professioneel bezig?

 

Bijvoorbaat dank

 

mvg mike

Link naar reactie
  • 0

Dag

Zie dit bericht nu pas voor het eerst.

 

Ik zou zeggen: we kunnen informatie uitwiselen of misschien wel samenwerken.Ik ben zelf een actieve zelfbelegger en beschik over veel research.

Stuur desnoods een privemailtje. Ik kom uit het vak.

 

groet

A s

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.