• 0

Wat vinden jullie van mijn scooterzaak website?

Omschrijving van je concept:

Hoi Ik heb een scooterzaak en ik wil via mijn website meer verkopen krijgen. Ik ben erg slecht in marketing en ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen daarmee.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben een nieuwe website in elkaar laten zetten alleen ik merk niet dat ik meer verkopen heb gekregen sinds die online staat. Er zit nu een webshop aan.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil graag dat ik via mijn website ook verkopen kan doen. Op dit moment gaat dat niet. Ik heb ook wel hele goede acties alleen ik krijg dit niet aan de man. Wat ik al zeg ik ben echt slecht in marketing maar dat heb je nu gewoon echt nodig anders raak je achter.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De website zit denk ik niet goed in elkaar want ik krijg geen enkele reactie. Ook als wij een goeie actie hebben krijg ik die niet aan de man. Deze actie krijg ik alleen aan de man als de mensen binnenstappen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat jullie mijn site kunnen bekijken en mij kunnen vertellen wat je ervan vind. Ik heb best wel wat geld betaald voor de website alleen ik heb er geen voordeel aan.

 

Ook hoop ik dat jullie mij adviezen kunnen geven voor de marketing zodat ik meer verkopen genereer. Bijgevoegd een voorbeeld flyer die ik graag aan de man wil brengen.

 

Alvast bedankt

 

Joro

Kortings_en_Actieflyer_a5_versie_2.pdf

www.veju.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt. Investeer liever in een conversiegerichte/geoptimaliseerde website die bezoekers trekt. Je website is nu een supermarkt met obstakels en zonder volk.

 

[*]Waarmee ga je je onderscheiden van de concurrenten?

[*]Waar is je doelgroep actief (facebook, google, instagram, pinterest, enz) en hoe kan je hen overtuigen?

[*]Kan je offline met online combineren (bijv. als je doelgroep niet online actief is of als adverteren te duur is).

[*]Wie is je doelgroep?

[*]Wie is niet je doelgroep?

[*]Wat vinden zij belangrijk?

[*]Wat vind jij belangrijk?

[*]Verkoop je op service of op prijs?

[*]Wat doet je concurrentie en wat doe jij beter/anders.. en hoe kan je dat in jouw voordeel gebruiken. Beter verwoord: waarom kies ik voor jou en niet voor je concurrent?

 

Dat soort vragen moet een marketeer je stellen.. in principe heb je hetzelfde doel voor ogen. Je marketeer wil een tevreden klant, jij wil je scooters verkopen.. met logisch denken kom je al een heel eind (ik bedoel dit overigens niet beledigend hoor).

 

Je kan zelf ook al veel doen. Vraag een paar potentiële klanten om feedback. Je hebt vast wel mensen in je omgeving die tot je doelgroep behoren. Biertje erbij. Bij voorkeur wat kritische mensen, anders heb je er weinig aan ;D

 

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

...en dan te betalen per verkochte scooter via de website?

Scooters verkopen via je website? dat is bijvangst. Je site dient om scooters te verkopen via anychannel, zeker ook gewoon je winkel.

 

Die site moet dus aantrekkelijk en duidelijk zijn voor mensen in een straal van 25 km om jouw winkel. Was je al aangemeld bij Google Maps? Ja dus! Nou nog even van dat woord fabriek af. Want nu denkt de helft van je potentiële klanten dat je een fabriek bent. Welke grappenmaker vond dat een goed idee? Noem jezelf dan liever scooterboer.

 

En dan de site? Opnieuw beginnen met iemand die iets simpels kan maken van een Wordpress-template. En dan later Woocommerce inpluggen ofzo.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Ik zie nu drie adviezen (inclusief die van de oorspronkelijke webbouwer) om maar flink wat geld stuk te slaan op een nieuwe of vernieuwde website, met de suggestie dat het dan wel allemaal goed komt.

 

Dat is koren op de molen van de vraagsteller, die voor mijn gevoel helemaal niets van dat webgebeuren wil weten en het liefst het hele probleem als bij toverij wil laten verdwijnen zonder dat hij zelf moeite hoeft te doen of iets moet leren. De vraag wordt dan een heel simpele vergelijking: voor hoeveel euro kan ik het probleem laten verdwijnen?

 

Ik weet niet of het zo eenvoudig is. We leven in een tijd waar winkels steeds meer een plek op het internet hebben en een steeds groter deel van de zaken via het internet doen. Je kunt dan niet dat deel van je zaak blijven negeren, je zult je er toch echt zelf flink in moeten verdiepen.

 

Overigens is de website niet alleen een online winkel, maar ook een online uithangbord. Het kan best zijn dat je op de website zelf niet verkoopt, maar dat veel mensen je dank zij je website toch weten te vinden. In hoeverre dat het geval is, en hoe het beter kan, zul je uit moeten vinden door te meten.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nu drie adviezen (inclusief die van de oorspronkelijke webbouwer) om maar flink wat geld stuk te slaan op een nieuwe of vernieuwde website, met de suggestie dat het dan wel allemaal goed komt.

Flink wat geld stuk slaan?

 

Dat lees je dan tussen de regels door. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Ik heb mezelf ingeschreven voor een thuiscursus wordpress zodat ik daar meer van begrijp. Ik begrijp niet echt wat plug ins zijn en woocommerce enz.

 

Ik heb morgen dat gesprek met mijn website bouwer en ga kijken wat hij allemaal te zeggen heeft aangezien hij zijn eigen site moest scannen. Ik ben benieuwd. Anders moet ik bijvoorbeeld bob de webbouwer vragen wat het mij zou gaan kosten om de site aan te passen of een nieuwe te bouwen want voor ik door de cursus heen ben ben ik weer 4 tot 6 maanden verder.

 

Ik wil toch als het gaat lukken dat voor januari alles in orde is.

 

Bedankt allemaal voor het meedenken.

 

Ik laat jullie wel weten wat er morgen uit gekomen is.

 

groet joro

 

 

www.veju.nl

Link naar reactie
  • 0

Hi Joro,

 

goede beginstap lijkt me. Zoiets is voor Yoast ook mogelijk. Ga morgen lekker een open gesprek aan zonder direct verplichtingen aan te gaan!

 

Houd ons op de hoogte!

 

Branko, voor structerering van de gedachtengang: welke verschillende mogelijkheden of adviezen zie jij?

 

Bob, kunnen 'look and feel' van deze website/webshop niet eenvoudige aangepast worden met een geschikt template of theme en kleine aanpassingen?

 

Ik zie verder geen enkel bezwaar om dit draadje te tonen aan jouw huidige websitebouwer.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bob, kunnen 'look and feel' van deze website/webshop niet eenvoudige aangepast worden met een geschikt template of theme en kleine aanpassingen?

 

Dat is ook een optie, maar ook zo'n ander thema moet natuurlijk wel weer aangepast worden aan de huisstijl en wensen. Het is maar de vraag of dat goedkoper is, maar aangezien er waarschijnlijk aardig wat tijd zal gaan zitten in het responsive maken van de huidige website zou dat best eens kunnen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Ik heb mezelf ingeschreven voor een thuiscursus wordpress zodat ik daar meer van begrijp. Ik begrijp niet echt wat plug ins zijn en woocommerce enz.

Of zet een website met wordpress online en probeer gewoon wat uit. Daar leer je vaak nog het meeste van. Op websites zoals Frankwatching staan ook veel interessante artikelen die je kunt toepassen. Succes en houd ons op de hoogte

 

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0
Branko, voor structerering van de gedachtengang: welke verschillende mogelijkheden of adviezen zie jij?

 

Ik zou om te beginnen meten hoe de website het nu doet. Hoeveel bezoekers per dag? Wat doen die bezoekers? Waar komen ze binnen, waar komen ze vandaan en waar verlaten ze de site? Wat weet je van die bezoekers, komen ze uit de buurt of uit Pakistan? Als er bezoekers aan het bestelproces beginnen, waar haken ze dan af? Wanneer heeft de vraagsteller voor het laatst zelf een bestelling geplaatst in zijn eigen winkel? Hoe ging dat?

 

Misschien doet de site het wel heel goed in het naar de winkel brengen van nieuwe klanten; hoe erg is het dan dat niemand online bestelt?

 

Vraag winkelbezoekers hoe ze de scooterzaak hebben leren kennen.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Ik zou om te beginnen meten hoe de website het nu doet.
Dat is een evident begin. Maar ook een breekpunt. Als de huidige sitebouwer geen stats heeft toegevoegd, is dat op zich al reden om met iemand anders te gaan praten.

 

Een cursus Wordpress zou je als ondernemer eigenlijk niet nodig moeten hebben. Dan liever iets breders als online marketing & verkoop voor dummies. Bestaat dat al? Uitgesplitst naar verschillende branches uiteraard.

 

Van sitebouwen heb ik weinig verstand, maar de manier waarop de info van de huidige site is ingedeeld suggereert wel dat voortborduren met deze leverancier geen zoden aan de dijk gaat zetten. Ik vermoed dat het onder de motorkap ook een rommeltje is. Dan moet je niet te lang twijfelen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een cursus Wordpress zou je als ondernemer eigenlijk niet nodig moeten hebben. Dan liever iets breders als online marketing & verkoop voor dummies. Bestaat dat al? Uitgesplitst naar verschillende branches uiteraard.

 

Google heeft iets dergelijks.

 

Update: dit is natuurlijk wel van het niveau "Bakker Jansen geeft de cursus Waar Koop Je De Lekkerste Broodjes?", maar dan met een bakker die zo'n beetje het monopolie op broodjes heeft.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Ik heb gesproken met mijn webbouwer alleen ik heb er niet echt een goed gevoel bij gehad. Hij zei dat de fouten zijn gekomen door updates (ik weet niet of dat waar is). Hij kon mij ook niet vertellen hoe lang dat al was. Ik ben tot de conclusie gekomen om iemand anders de website te laten verbeteren of een nieuwe te laten maken.

 

Ik ga ff informeren bij Bob wat hij voor mij kan betekenen.

 

Groet Joro

 

 

www.veju.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Google heeft iets dergelijks.

 

Donderdag een uurtje rond de middag in de buurt van Station Amsterdam Bijlmer.

 

In deze training leer je hoe je je klanten nog beter kunt helpen door rekening te houden met de kenmerken van een 'goede' website. Je leert het belang zien van het hebben van een goede website die goed te gebruiken is op desktop, tablet en mobiel.

 

Hoe lang duurt het? De sessie duurt ongeveer een uur.

 

Voor wie is het? Deze training is voor iedereen die wil weten wat de kenmerken van een goede website zijn. Heb je nog niet zo veel ervaring met het onderwerp? En ben je benieuwd hoe je jouw site kunt verbeteren voor de verschillende platforms? Meld je dan aan.

 

Wat ga ik leren? - wat de kenmerken van een goede website zijn; - met welke middelen je een site mobielvriendelijk maakt; - hoe je analysetools kunt gebruiken om je website te optimaliseren.

 

Wat kan ik nog meer doen? Ben je benieuwd hoe je alle online kanalen kunt laten samenwerken richting een gezamenlijk doel? Meld je dan aan voor de training ‘De vervolgstappen online - het kiezen van de juiste kanalen’. Daarnaast kun je in de online Digitale Werkplaats nog veel meer lessen volgen, verdeeld over 23 onderwerpen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je jaren niets aan een website doet, dan kan het voorkomen dat bijvoorbeeld een plugin niet meer compatibel is met uitgevoerde updates. Waarschijnlijk doe je er goed aan om een betrokken webbouwer niet alleen te vragen je site te fixen, maar ook te vragen naar een onderhoudsabonnement of iets dergelijks waarin na updates je site ook wordt nagekeken en waar nodig wordt hersteld.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een scooter ga bestellen in de webshop is er geen mogelijkheid tot afrekenen.

Sorry, het lijkt erop dat er geen betaalmethoden beschikbaar zijn voor je staat. Neem contact met ons op als je hulp nodig hebt of op zoek bent naar alternatieve mogelijkheden.

In de voorwaarden vind ik vervolgens geen informatie over bestellen via de website. Misschien is het goed daar ook eens naar te kijken?

 

Link naar reactie
  • 1

Hoi Allemaal,

 

Mijn vernieuwde website is nu live. Bob de bouwer heeft hem helemaal verbouwd en geperfectioneerd. Ik ben zeer tevreden over hoe Bob alles heeft opgepakt en ik vind het eindresultaat helemaal top.

 

Kunnen jullie de site bekijken en mij feedback geven over wat jullie er nu van vinden?

 

Groet Joro

www.veju.nl

Link naar reactie
  • 0

Haha je zou bijna denken dat het een gesponsorde review is :classic_biggrin: 

 

Deze site staat inmiddels al bijna 3 maanden live, maar er zat nog een bug in een van de plugins en het duurde even voordat de ontwikkelaar dat opgelost had. Daarom hebben we nog even gewacht met het resultaat hier te posten (al had een oplettend lid het al vrij snel in de gaten haha). 

 

Ik ben net als Joro uiteraard benieuwd wat jullie ervan vinden!

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hebben we ook niet gedaan, die reviews zijn echt. Zie het bedrijfsprofiel op Google. Alleen de foto's zijn stock, aangezien de schrijvers van die reviews geen profielfoto hebben ingesteld (behalve de eerste dan). Maar er moeten inderdaad nog wel wat betere reviews (met bijbehorende foto's) verzameld worden.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.