• 0

flexibele Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering bij variërende risico's

Ik heb in de automatisering en altijd op locatie bij mijn klanten te maken met sterk wisselende bedrijfsrisico's. Het gaat vaak om langere projecten. En de ene keer zijn daar miljoenen mee gemoeid en de andere keer hooguit een paar duizend euro. Ook zijn er langere periodes dat ik ik niet werk.

Heeft er iemand ervaring met een verzekeraar die hier flexibel mee om gaat? Bestaat die? Zodat ik niet doorlopend de maximale premie hoef te betalen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Limitizm, allereerst welkom op Higherlevel.

 

Heeft er iemand ervaring met een verzekeraar die hier flexibel mee om gaat? Bestaat die?

Ja die verzekeraars zijn er, meerdere zelfs. het zijn de partijen die maatwerk voor Bedrijfs- en/of Beroepsaansprakelijkheid aanbieden zoals (niet uitputtend:) StarStone, AIG, Chubb, Markel, Zurich, Liberty en CNA.

 

En de ene keer zijn daar miljoenen mee gemoeid en de andere keer hooguit een paar duizend euro

Daarom voldoen standaard producten in dit geval niet: die bieden geen dekking voor projectwaarden boven de € 1.000.000,-.

 

Zodat ik niet doorlopend de maximale premie hoef te betalen?

De premies van deze polissen zijn omzetgebaseerd: werk je dus gedurende langere tijd niet, dan zal de premie op minimumpremieniveau komen te liggen. De dekking loopt overigens wel door en dat is in jouw belang, oa vanwege het uitlooprisico! (schade die pas veel later, na einde project wordt gemeld is alleen gedekt als de polis op het moment van melding nog loopt of uitlooprisico is meeverzekerd)

 

Ook bestaat er - in beperkte mate - de mogelijkheid om de verzekerde limiet voor beroepsaansprakelijkheid aan te passen (bijvoorbeeld een doorlopende limiet van € 500.000,- per aanspraak en alleen indien nodig een veel hogere limiet van € 1.25 mio of meer).

 

Voor bedrijfsaansprakelijkheid is dat meestal niet aan de orde, behalve bij installatie- en/of engineering werkzaamheden.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.