• 0

Uitgeschreven uit het handelsregister, maar ze bestaan wel gewoon?

Gast lollypop

Ik vond een nieuw knopje bij het zoeken in het handelsregister.

Je kunt daarmee zien of een bedrijf is opgeheven of de handelsnaam heeft beëindigd.

 

2 van de 4 bedrijven die ik zo eens onder de loep heb genomen staat aangegeven als: Uitgeschreven uit het handelsregister.

 

Nu weet ik heel zeker dat beide bedrijven wel bestaan en ook zeker nog activiteiten uitvoeren.

Nu kan ik dat niet zo goed volgen. Kan dit zomaar?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast lollypop

Maar dan zou je de onderneming toch moeten kunnen vinden in het handelsregister?

Ik weet zeker dat de naam en het adres niet veranderd is.

Link naar reactie
  • 0

Bedrijven worden uitgeschreven uit het HR door opgave; er vindt geen controle plaats of de ondernemingen nog ondernemingsactiviteiten verrichten of bijvoorbeeld bij de belastingdienst nog als ondernemer bekend zijn.

 

Een andere mogelijkheid is dat er sprake is van ondernemingen die niet ingeschreven hoeven te zijn (zoals professionals als freelancers en maatschappen van bijvoorbeeld advocaten). Het zou kunnen zijn dat zij vanwege eerdere hun motiverende redenen wel ingeschreven waren (Macropas-effect).

 

Ook omzetting naar een vennootschap of faillissement zou een reden kunnen zijn. Dat je de onderneming nu niet terugvindt kan te maken hebben met een nieuwe/afwijkende formele bedrijfsnaam (waarbij de oude naam nog als handelsnaam gebruikt wordt en daarom eigenlijk bij de Kamer geregistreerd had behoren te zijn).

 

Gelukkig hebben we Google nog, waarbij ook adres en persoonsnamen interessante ingangen kunnen zijn. Tot slot is er de schone activiteit die 'social engineering' heet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.