• 0

Kvk als 17 jarige

Hallo allemaal,

 

 

Na een tijd rond te hebben gezocht op internet heb ik nog niet gevonden waar ik naar op zoek was dus stel ik hier maar mijn vraag.

 

Ik ben op het moment 17 jaar. En wil een een eigen bedrijf oprichten, ik heb toestemming van mijn ouders hiervoor. Normaliter zou ik hiervoor uiteraard handlichting aanvragen. Nu word ik echter 18 jaar binnen een maand. En vind ik het dus zonde om dan voor die ene maand nog handlichting te vragen wat weer €150 kost. Ik heb mijn KvK (Een mans zaak) z.s.m. nodig. Ik vroeg mij eigen dus af of ik gewoon als 17 jarige mij eigen kan inschrijven bij de KvK zonder daar handlichting voor aan te vragen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Stan,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Het lijkt mij logisch om (historische) omzet of (recente) kosten te verantwoorden in het vierde kwartaal van dit jaar. Bel morgen eens met de KvK en/of Belastingdienst. Ik kan me niet voorstellen dat daar enig praktisch bezwaar tegen bestaat.

 

Schrijf je lekker in op je achttiende verjaardag en maak daar een mooi uitstapje al dan niet met jouw ouders van zou ik willen zeggen. Succes!

 

Wat wil je in algemene bewoordingen gaan ondernemen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op het moment 17 jaar. En wil een een eigen bedrijf oprichten, ik heb toestemming van mijn ouders hiervoor. Normaliter zou ik hiervoor uiteraard handlichting aanvragen. Nu word ik echter 18 jaar binnen een maand. En vind ik het dus zonde om dan voor die ene maand nog handlichting te vragen wat weer €150 kost.

Je hebt die handlichting ook helemaal niet nodig. De handlichting heb je alleen nodig als je wilt ondernemen zonder dat je ouders dat goed vinden. Als je ouders het echter goed vinden en je neemt één van je ouders mee naar de Kamer van Koophandel, dan is er dus geen enkel probleem.

 

Houdt er alleen wel rekening mee dat tot je 18e je ouders dan die ene maand volledig verantwoordelijk zijn. Op het moment dat je 18 wordt kun je de zaak op je eigen naam zetten en kun je volledig zelfstandig aan de slag. Fiscaal maakt het allemaal niet uit. Je geeft de winst (omzet min kosten) gewoon op in je aangifte van 2018. Die zul je in maart of april 2019 moeten doen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

voor het inschrijven bij de kvk moet je tegenwoordig een afspraak maken..

 

en soms kan dat ook wel 14 dagen duren voor je terecht kan.

 

begint er toch sterk op te lijken dat als je ff iets rustiger aan doet je gewoon zonder extra poespas kan inschrijven zonder dat je vader of moeder mee moeten..

 

Het zal toch niet zo zijn dat het succes van je bedrijf afhangt van dat ene maandje?

Soms moet je gezond verstand voor laten gaan op de haast of wens om zo snel mogelijk te willen beginnen..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de duidelijkheid, je hoeft niet tot je 18e te wachten met het beginnen van je bedrijf. Maar je bedrijf kan sommige dingen pas doen, als je 18 bent.

 

Als je je bijvoorbeeld zorgen maakt, dat je gemaakte kosten niet kunt aftrekken; de belastingdienst staat je toe kosten die je in de aanloopfase hebt gemaakt, wél af te trekken.

 

En als je klanten niet via Ideal kunnen betalen, dan biedt je toch gewoon andere betaalmethoden aan?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.