Jump to content
StanvdElst

Kvk als 17 jarige

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Na een tijd rond te hebben gezocht op internet heb ik nog niet gevonden waar ik naar op zoek was dus stel ik hier maar mijn vraag.

Ik ben op het moment 17 jaar. En wil een een eigen bedrijf oprichten, ik heb toestemming van mijn ouders hiervoor. Normaliter zou ik hiervoor uiteraard handlichting aanvragen. Nu word ik echter 18 jaar binnen een maand. En vind ik het dus zonde om dan voor die ene maand nog handlichting te vragen wat weer €150 kost. Ik heb mijn KvK (Een mans zaak) z.s.m. nodig. Ik vroeg mij eigen dus af of ik gewoon als 17 jarige mij eigen kan inschrijven bij de KvK zonder daar handlichting voor aan te vragen.

Hi Stan,

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

Het lijkt mij logisch om (historische) omzet of (recente) kosten te verantwoorden in het vierde kwartaal van dit jaar. Bel morgen eens met de KvK en/of Belastingdienst. Ik kan me niet voorstellen dat daar enig praktisch bezwaar tegen bestaat.

Schrijf je lekker in op je achttiende verjaardag en maak daar een mooi uitstapje al dan niet met jouw ouders van zou ik willen zeggen. Succes!

Wat wil je in algemene bewoordingen gaan ondernemen?

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...

Ik ben op het moment 17 jaar. En wil een een eigen bedrijf oprichten, ik heb toestemming van mijn ouders hiervoor. Normaliter zou ik hiervoor uiteraard handlichting aanvragen. Nu word ik echter 18 jaar binnen een maand. En vind ik het dus zonde om dan voor die ene maand nog handlichting te vragen wat weer €150 kost.

Je hebt die handlichting ook helemaal niet nodig. De handlichting heb je alleen nodig als je wilt ondernemen zonder dat je ouders dat goed vinden. Als je ouders het echter goed vinden en je neemt één van je ouders mee naar de Kamer van Koophandel, dan is er dus geen enkel probleem.

Houdt er alleen wel rekening mee dat tot je 18e je ouders dan die ene maand volledig verantwoordelijk zijn. Op het moment dat je 18 wordt kun je de zaak op je eigen naam zetten en kun je volledig zelfstandig aan de slag. Fiscaal maakt het allemaal niet uit. Je geeft de winst (omzet min kosten) gewoon op in je aangifte van 2018. Die zul je in maart of april 2019 moeten doen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Hi Highio,

Ik ben een grafisch vormgever / web developer. Verder wil ik ook een kleding merk oprichten.

Nu word ik echter 18 jaar binnen een maand.

Waatom zo'n haast? Moet je deze week al inkopen doen? Gewoon even adem halen en vertellen dat je inschrijving komende maand geregeld wordt.

voor het inschrijven bij de kvk moet je tegenwoordig een afspraak maken..

en soms kan dat ook wel 14 dagen duren voor je terecht kan.

begint er toch sterk op te lijken dat als je ff iets rustiger aan doet je gewoon zonder extra poespas kan inschrijven zonder dat je vader of moeder mee moeten..

Het zal toch niet zo zijn dat het succes van je bedrijf afhangt van dat ene maandje?

Soms moet je gezond verstand voor laten gaan op de haast of wens om zo snel mogelijk te willen beginnen..

Voor de duidelijkheid, je hoeft niet tot je 18e te wachten met het beginnen van je bedrijf. Maar je bedrijf kan sommige dingen pas doen, als je 18 bent.

Als je je bijvoorbeeld zorgen maakt, dat je gemaakte kosten niet kunt aftrekken; de belastingdienst staat je toe kosten die je in de aanloopfase hebt gemaakt, wél af te trekken.

En als je klanten niet via Ideal kunnen betalen, dan biedt je toch gewoon andere betaalmethoden aan?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.