• 0

Overture keywords

Heren en dames,

 

Ik zit eigenlijk met een klein vraagje....

De laatste tijd ben ik druk bezig geweest met het optimaliseren van onze introductie pagina voor de webshop van het bedrijf waar ik werk.

 

Naar aanleiding van de Overture keyword suggestie tool (http://inventory.nl.overture.com/d/searchinventory/suggestion/) ben ik er achter gekomen dat er op de keyword combinatie "desktop computer" circa 2 miljoen keer per maand gezocht wordt.

 

Dit heb ik opgezocht op de NL versie van Overture. Nu ga er ik dus ook van uit dat er hier dan enkel gekeken wordt naar zoekopdrachten gericht op nederlandse/nederlandstalige websites.

 

Nu heb ik de pagina zo goed als mogelijk geoptimaliseerd voor google en als je op nederlandstalige pagina's zoekt, sta ik bovenaan de tweede pagina (http://www.google.nl/search?q=desktop+computer&hl=nl&lr=lang_nl&rls=GGLD,GGLD:2004-36,GGLD:en&start=10&sa=N) en als je op pagina's uit nederland zoekt sta ik zelfs op de eerste pagina (http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=GGLD%2CGGLD%3A2004-36%2CGGLD%3Aen&q=desktop+computer&btnG=Zoeken&meta=cr%3DcountryNL).

 

 

Nou zou je zeggen dat deze plaatsing dus voor veel bezoekers zou moeten zorgen op die keywords. Echter het tegendeel blijkt waar. Er komt totaal geen traffic op die pagina terecht vanaf google.

 

Nu vraag ik me dus af hoe dit mogelijk is. Geeft Overtrue de wereldwijde keywords aan als je de NL versie gebruikt? Zijn mijn tags niet duidelijk genoeg? Of.....?

 

 

Graag wil ik jullie mening hierover weten. Het gaat overigens om de pagina http://www.triple-p.nl/sectieecommerce/ecommerce.asp

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Overture NL geeft de zoekresultaten 'vanaf' de Nederlandse Overture zoekmachines, dus bijvoorbeeld van yahoo.nl. Dit kunnen volgens mij zowel internationale als binnenlandse resultaten zijn.

 

Ik weet trouwens niet hoe je aan die 2.000.000 komt:

 

Gezocht in Mei 2005

Aantal    Trefwoord

287192     desktop computer

 

Dat is toch ongeveer zeven maal minder...

Link naar reactie
  • 0

Overture NL geeft de zoekresultaten 'vanaf' de Nederlandse Overture zoekmachines, dus bijvoorbeeld van yahoo.nl. Dit kunnen volgens mij zowel internationale als binnenlandse resultaten zijn.

 

Ik weet trouwens niet hoe je aan die 2.000.000 komt:

 

Gezocht in Mei 2005

Aantal    Trefwoord

287192     desktop computer

 

Dat is toch ongeveer zeven maal minder...

 

Het klopt dat het 7 maal minder is. Volgens de experts van SEOCHAT dien je het aantal wat overture aangeeft met 8 te vermenigvuldigen om het daadwerkelijke aantal zoekopdrachten uit te rekenen. Hoe zij hieraan komen weet ik echter niet, maar die mensen daar zijn toch wel zo'n beetje een authoriteit op SEO. maar omdat ik zelf 8x een beetje overdreven vindt heb ik het maar afgerond op 7x.

Link naar reactie
  • 0

 

Nu vraag ik me dus af hoe dit mogelijk is. Geeft Overtrue de wereldwijde keywords aan als je de NL versie gebruikt? Zijn mijn tags niet duidelijk genoeg? Of.....?

 

 

Volgens mij geeft Overture de gegevens van de wereldwijde database aan. Als je puur specifieke Nederlandse woorden intyped, dan is dat geen probleem. Als je een heel internationaal gebruikt woord (desktop computer ;D) gebruikt wel. Ik geloof nooit dat zo'n specifieke opdracht zo vaak ingetyped wordt in Nederland. Om er achter te komen doe je het volgende:

 

Maak een Adwords advertentie op het woord desktop computer. Ze deze woorden tussen haken. Dus zo: [desktop computer]. Doe een bieding op het woord waarbij je een top-10 positie behaalt. Doe dit op een maandag (dag met de meeste zoekopdrachten). De volgende morgen zie je aan het aantal vertoningen precies hoe vaak op 'desktop computer' is gezocht bij Google.

 

Deze werkwijze volgen wij meestal als we een website willen optimaliseren voor een klant. Zo weet je redelijk snel en zeker wat de belangrijkste woorden of woordcombinaties zijn.

 

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij geeft Overture de gegevens van de wereldwijde database aan. Als je puur specifieke Nederlandse woorden intyped, dan is dat geen probleem. Als je een heel internationaal gebruikt woord (desktop computer ;D) gebruikt wel. Ik geloof nooit dat zo'n specifieke opdracht zo vaak ingetyped wordt in Nederland.

 

Het lijkt toch wel zo te zijn.

 

OVT Nederland: 287.192 zoekopdrachten.

OVT Verenigde Staten: 5.328.909 zoekopdrachten.

En dan zijn er nog 18 (?) landen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie wel dat aantal zoekopdrachten staan in de Overture database, echter de zoekopdrachten die uit meer woorden bestaan hebben allemaal engelstalige toevoegingen: 'rating', 'rated', 'free', 'sales', 'wallpaper' etc. Hier zit niet één Nederlandstalige 'meerwoordige' zoekopdracht bij.

 

Lijkt mij niet dat dit dus NL is ???

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.