• 0

Invoer pakket Indonesië zonder bijgaande factuur

Heb een bestelling gedaan bij een lokale indonesche winkel en pakket is naar mij verstuurd. Ik heb deze persoon 1000 euro betaald, maar nu is het pakket geleverd zonder factuur en heeft de douane een schatting gedaan van de waarde. totaal 400 euro waar ik kosten iver betaal.

 

Moet ik hier melding van maken en de waarde doorgeven die ik betaald heb?

Hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding als ik alleen een betaal bewijs heb?

 

alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Prima toch, ze hebben te laag ingeschat; voordeel voor jou. Verder zal je even een mailtje moeten sturen naar die webwinkel en vraag om een kopie factuur.

Dit is iets te kort door de bocht gedacht. Mocht tijdens een controle door de Douane achteraf blijken dat de waarde te laag is ingeschat waardoor er te weinig invoerrechten en BTW zijn betaald, mag je deze alsnog betalen. Officieel zul je een verzoek voor bijbetaling moeten doen als het verschil meer dan EUR 10,00 is.

Link naar reactie
  • 0

Heb een bestelling gedaan bij een lokale indonesche winkel en pakket is naar mij verstuurd. Ik heb deze persoon 1000 euro betaald, maar nu is het pakket geleverd zonder factuur en heeft de douane een schatting gedaan van de waarde. totaal 400 euro waar ik kosten iver betaal.

 

Moet ik hier melding van maken en de waarde doorgeven die ik betaald heb?

Hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding als ik alleen een betaal bewijs heb?

 

alvast bedankt.

 

Aangezien je het in je boekhouding wilt opnemen, is het dus een zakelijke aankoop. Je geeft niet aan hoe je hebt betaald. Overgemaakt van je Nederlandse bankrekening of contant in Indonesië?

 

Als je het van je bankrekening hebt betaald, zou je bij een controle van je boeken wel eens door de mand kunnen vallen. Misschien krijg je zelfs een boete. In ieder geval zullen ze ook de rest van je boekhouding wat nauwkeuriger gaan controleren. De BTW kun je verrekenen. Die is dus in dit geval niet belangrijk. Afhankelijk van hoeveel invoerrechten er op dit artikel zitten, spreken we misschien over een paar tientjes. Is het dat risico allemaal wel waard?

 

Als je contant hebt betaald in Indonesië kun je de leverancier vragen je een rekening met een bedrag van Euro 400,- te sturen en die dan ook zo boeken. Maar ..... als je het gaat verkopen voor bv Euro 1.500,- heb je geen winst van Euro 500,- maar van Euro 1.100,-. En daar betaal je dan, er van uitgaande dat je winst maakt, belasting over. Ook als het een arbeidsmiddel is, zal het doorwerken in je winst en betaal je dus belasting over die Euro 600,-. En dat zou wel eens meer kunnen zijn dat die paar tientjes die je nu zou besparen door geen correctie aan te vragen.

 

Eerlijk duurt het langst en is dat, volgens mij, ook beter en goedkoper.

 

 

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Als je contant hebt betaald in Indonesië kun je de leverancier vragen je een rekening met een bedrag van Euro 400,- te sturen en die dan ook zo boeken.

 

Sjoemelen ten top, maar dit mag niet. :-\

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is betaald via bankrekening en de buitenlandse persoon is een particulier. Een officiele factuur kan hij mij niet geven.

 

Het bedrag van de schatting door Post NL en wat er werkelijk betaald is paar honderd euro.

 

Ik heb alleen een bewijs van Post NL, verder geen factuur van de persoon in Indonesie.

Ik wil meer bij hem inkopen, maar het wel goed kunnen verwerken in de boekhouding.

 

Het is als het ware inkopen van een particulier buiten de EU, en het is me niet duidelijk hoe ik dat BTW gezien moet regelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.