• 0

ABC Levering buiten EU

Goedenavond,

 

Ik ben al een tijdje aan het kijken hoe het in elkaar zit. Helaas kom ik er echt niet uit. Hieronder heb ik wen voorbeeld geschreven van wat de bedoeling is:

 

 

De leverancier (A) in Pakistan verkoopt een order met kleding aan ons (B) in Nederland, die op zijn beurt de order met kleding doorverkoopt aan klant © in Europa. Wij (B) hebben (A) opdracht gegeven de goederen rechtstreeks naar © in Europa te versturen. Het geeft niet dat de klant weet waar het vandaan komt. Wij zullen namelijk de betalingen verwerken voor het Pakistaanse bedrijf en hier provisie op pakken.

 

We zijn erg benieuwd of iemand ons verder kan helpen, zodat we ons nieuwe project door kunnen zetten. Indien er verder nog vragen zijn of iets is niet duidelijk dan horen we het graag!

 

Met vriendelijke groet,

 

Luuk Janssen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Excuus, mijn vraag is hoe wij dit verwerken en welke BTW tarieven wij hiervoor moeten hanteren.

 

De Pakistaanse leverancier behoudt het contact met de Europese klanten. Bij een order zullen wij de betaling overnemen zodat wij de Europese betaalmethodes kunnen aanbieden. Het lijkt mij dat wij (B) inkopen bij A en de producten factureren aan C. Of zijn hier andere methodes voor?

Link naar reactie
  • 0

Excuus, mijn vraag is hoe wij dit verwerken en welke BTW tarieven wij hiervoor moeten hanteren.

 

De Pakistaanse leverancier behoudt het contact met de Europese klanten. Bij een order zullen wij de betaling overnemen zodat wij de Europese betaalmethodes kunnen aanbieden. Het lijkt mij dat wij (B) inkopen bij A en de producten factureren aan C. Of zijn hier andere methodes voor?

 

In dit geval is het land van invoer van belang. Goederen van buiten de EU moeten op enig moment ingevoerd worden, waarmee ze in het vrije verkeer worden gebracht. Voor de beantwoording van uw vraag is het van belang te weten wie de invoer zal regelen (diegene zal de douaneaangifte moeten doen en invoer-btw moeten afdragen).

 

Als ik uw verhaal goed begrijp levert A het goed direct aan C.

C betaalt vervolgens uw bedrijf B, uw bedrijf betaalt dit (na aftrek van de marge) door aan A. C krijgt dus pas de macht over het goed in het land van aankomst.

 

Afhankelijk van uw precieze situatie is de kans aanwezig dat u zich moet registreren in het land van invoer (U verricht een intracommunautaire levering vanuit het land van invoer, waarna bedrijf C een intracommunautaire verwerving verricht in het land van aankomst of u verricht een binnenlandse transactie indien de invoer in het land van bedrijf C ligt).

Link naar reactie
  • 0

Levering A aan B = VAT out of scope

Levering B aan C = VAT out of scope

 

beide partijen doen een levering van z.g niet unie goederen. Partij C geeft uiteindelijk dan aan bij de douane bij invoer in de EU en voldoet op dat moment de BTW. Jij als partij B neem de transactie niet op in je BTW aangifte.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Levering A aan B = VAT out of scope

Levering B aan C = VAT out of scope

 

beide partijen doen een levering van z.g niet unie goederen. Partij C geeft uiteindelijk dan aan bij de douane bij invoer in de EU en voldoet op dat moment de BTW. Jij als partij B neem de transactie niet op in je BTW aangifte.

 

 

 

Even voor de zekerheid.

VAT out of scope staat voor 0% BTW toch?

Wanneer kan ik (B) de provisiekosten aan onze leverancier (A) in rekening brengen?

Dien ik beide facturen niet op te nemen in de BTW aangifte?

Link naar reactie
  • 0

Even voor de zekerheid.

VAT out of scope staat voor 0% BTW toch?

Wanneer kan ik (B) de provisiekosten aan onze leverancier (A) in rekening brengen?

Dien ik beide facturen niet op te nemen in de BTW aangifte?

 

In je administratie vul je geen BTW code in; of BTW vrij.

 

Over de provisie, dat is maar net hoe je het afspreekt. Aangezien jij het geld van C binnenkrijgt, is het onlogisch om eerst de factuur van A te betalen om vervolgens A een factuur te sturen voor de provisie. Wat je beter kan doen is die provisie in je marge houden. Dus je verkoopt het voor 12 euro en koopt het in voor 10 euro. A stuurt jou een factuur van 10 euro en jij stuurt C een factuur voor 12 euro. Dan is je provisie automatisch verrekend.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.