• 0

Advies geven zakelijke producten

Beste allemaal,

 

Ik bezitt nu geruime tijd een affiliatie website op het gebied van zakelijke kredieten. Op deze site heb ik maandelijks duizenden bezoekers welke ik doorstuur naar kredietaanbieders. Hier krijg ik een vergoeding voor.

 

Momenteel ben ik werkend voor een baas, en heb ik de site er bij omdat ik het leuk vind. Echter overweeg ik om fulltime zzper te worden.

 

Ik wil graag een contactformulier op mijn site zetten waar bezoekers hun gegevens in kunnen vullen (uiteraard met respect voor de wetgeving en bezoeker). Deze gegevens wil ik aanbieden (met toestemming van de bezoeker) bij kredietaanbieders, zodat ik voor de klant een klein rapport kan opstellen. Ik krijg dan van kredietaanbieders een vergoeding, welke verschilt per aanbieder. Dit zal niet mijn beoordeling beinvloeden.

 

Ik ben redelijk op de hoogte van de wetgeving. Zakelijk krediet valt niet onder de wft of AFM, echter weet ik niet of mijn plan is toegestaan/ andere ristricties heeft.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Alvast hartelijk bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Z.,

 

Zoals Branko al aangeeft heb je wel te maken met de standaard wetgevingen.

 

Zolang je bezoekers die het formulier invullen weten met welk doel ze hun gegevens leveren en dus daarvoor een rapport over zakelijke kredieten in hun situatie ontvangen, dan is er in principe geen probleem.

 

Ik kan me zelfs voorstellen dat als je daadwerkelijk waarde toevoegt voor de bezoeker in je rapport dat je er aan de andere kant (bij de bezoeker) ook mogelijk nog een vergoeding voor kan vragen. Iets wat iemand gratis krijgt heeft over het algemeen psychologisch minder waarde dan iets waar je voor hebt betaald (al is het maar 5 euro). Maar dan moet je mogelijk wel eerst een goede naam op dat vlak (en goede reviews) hebben opgebouwd.

 

Succes.

Wil je een ervaren ondernemer op speed-dial hebben als je tegen complexe problemen aanloopt bij het ondernemen? Advies en ondersteuning voor ondernemers en bedrijven bij o.a. conflicten, strategische samenwerkingen, waarderingen, acquisities, investeringen en overnames (via Newmatter).

 

De Kennisbank voor investeerders over investeren!

Link naar reactie
  • 0

Is het zeker dat je te maken hebt met kifid?

Ja, dat is zeker. Zie de info bij over Kifid :

 

Over Kifid

Kifid, het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, is het deskundige en toegankelijke financiële klachteninstituut voor consumenten en kleinzakelijke ondernemers en zzp’ers.

 

U kunt bij ons terecht met uw klacht over een financieel product of financiële dienst, bijvoorbeeld een verzekering, hypotheek of zakelijk krediet.

 

Kifid helpt problemen op te lossen tussen consumenten en hun bank, verzekeraar, tussenpersoon of andere financiële dienstverlener. Kifid kan ook helpen met het oplossen van problemen tussen ondernemers of zzp’ers en hun bank of financier als het gaat over een rentederivaatof een kleinzakelijke financiering.

 

En lees ook dit: Kifid opent loket voor kleinere ondernemer met klacht over zakelijk krediet

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.