• 0

Verbod op ongevraagde telefonische verkoop

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit lijkt een vervolg te zijn op het bel-me-niet registeren, waarbij ze willen omschakelen van opt-out naar opt-in, net zoals bij e-mail dus. Dus niet "als je het niet wilt moet je je inschrijven bij een register" maar "als je het WEL wilt moet je je inschrijven bij een register".

 

Dikke kans dat dit weer alleen voor consumenten geldt, maar aan de andere kant geldt het bel-me-niet register ook voor zzp'ers dus misschien dat dat voor deze maatregel ook wel geldt.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Weer meer regelgeving? Dat gaat denk ik toch een hoop banen kosten, hoeveel mensen werken wel niet in de telemarketing? Ik deed dit als bijbaantje tijdens mijn studie, maar bij ons zaten er al een stuk of tweehonderd mensen te bellen om kranten abbo's etc te verkopen.

 

 

En de slechteriken die fake dingen verkopen zullen toch wel blijven doorgaan. En wat te doen aan bedrijven uit India die bellen? Gaat er dan een boete factuur naar Delhi? ;D

 

Er zal wel weer zo'n Nederlandse oplossing komen, een verbod .. , mits ..., uitgezonderd zijn ..., keuringsinstantie ..., klachtencommissie ..., bezwaar ..., etc etc En hop, weer 1000 ambtenaren erbij, (misschien kunnen de medewerkers van de callcenters daar dan terecht)

 

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
En de slechteriken die fake dingen verkopen zullen toch wel blijven doorgaan. En wat te doen aan bedrijven uit India die bellen? Gaat er dan een boete factuur naar Delhi? ;D

 

Nee, maar de overeenkomst wordt dan waarschijnlijk als niet tot stand gekomen beschouwd. Wat gaat die slechterik uit India doen, hier een incassobureau inschakelen?

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

In het verleden heb ook ik veel last gehad van dat soort acquisitie maar gelukkig is dat veel minder geworden. Maximaal nog 1 x per maand.

 

In de meeste gevallen bellen ze met een onderdrukt nummer, noemen alleen hun voornaam en polsen ze eerst wie ze aan de telefoon hebben of ze beginnen met een of ander l.lverhaal over interesse voor XXX of een „enquete“ en dan weet ik al hoe laat het is.

 

Antwoord krijgen ze niet. Alleen onmiddellijk de vraag wat ze me willen verkopen of aansmeren. In 9 van de 10 gevallen staan ze dan met de mond vol tanden omdat ze op die directe vraag niet getraind zijn en verbreken ze de verbinding. Die ene die dan overblijft en daarop ingaat, adviseer ik meteen eerst zijn familie daarmee lastig te vallen. Met een glimlach en voldaan gevoel verbreek ik dan de verbinding. En dat schijnt te helpen want het aantal telefoontjes is in de loop der tijd drastisch afgenomen.

 

Mijn systeem werkt voor mij beter dan welk verbod ook.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Nee, maar de overeenkomst wordt dan waarschijnlijk als niet tot stand gekomen beschouwd.

Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Het bellen wordt dan mogelijk "bestraft" (niet dus), maar wanneer er voldoende bewijs is dat er telefonisch overeenstemming bereikt is over de aankoop is die volgens mij gewoon rechtsgeldig. Maar misschien dat een jurist op dit forum hier iets over kan zeggen?

 

Link naar reactie
  • 0

Toch voelt het voor de meeste mensen onbeleefd om kortaf te zijn en de hoorn er op te doen. Mijn dochter heeft een tijd gewerkt bij een call centre waar ze kinderboeken moesten verkopen aan jonge ouders. Nummers kwamen destijds uit "gratis" boodschappen aanbiedingen waarbij je door inleveren van je gegevens gratis probeerverpakkingen kon krijgen. En dan gooit haast niemand de hoorn op de haak als je een speciale aanbieding hebt voor de ontwikkeling van de kinderen.

 

Zelf heb ik het deze week heel rigoureus aangepakt. Ik heb gewoon 1 van de 2 lijnen, uiteraard diegene die bij de KvK bekend staat, opgezegd. Mensen die me willen bereiken kennen mijn mobiele nummer en/of kennen mijn nieuwe zakelijke nummer (al 10 jaar oud maar nooit veranderd bij de KvK). Beide zijn ook eenvoudig te vinden op facturen, etiketten en op mijn website.

 

Mensen die uit India bellen zijn alleen uit op je bankrekening en je geld. Heb nog nooit gehoord dat ze mensen een abonnement oid aan hebben proberen te smeren. De vraag of een eventuele overeenkomst rechtsgeldig is lijkt me dus overbodig.

Link naar reactie
  • 0

Mijn dochter heeft een tijd gewerkt bij een call centre waar ze kinderboeken moesten verkopen aan jonge ouders. Nummers kwamen destijds uit "gratis" boodschappen aanbiedingen waarbij je door inleveren van je gegevens gratis probeerverpakkingen kon krijgen.

 

In dat geval is er toestemming gegeven om gebeld te worden.

Zelf ben ik benieuwd (als deze wet gaat komen) of dat dan alleen voor consumenten van toepassing zal zijn of ook voor eenmanszaken (natuurlijke personen). In dat laatste geval kan er een hoop leed (zie diverse topics) worden voorkomen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.