• 0

Een misschien wel revolutionaire innovatie, maar wat nu..?

Beste,

 

Ik heb misschien wel een een concrete technische oplossing gevonden om zaken als een globaal basisloon/zorgverzekering/pensioen etc daadwerkelijk een realiteit te maken. Het is een simpel idee, daarin schuilt de elegantie. Echter weet ik nu niet wat de volgende stappen moeten zijn. Het idee utiliseert alle innovatie buzzwords van dit moment zoals kunstmatige intelligentie, blockchain technologie, data science etc..

 

probleem: Ik wil nog een master opleiding afronden (data science). Ik heb het gevoel dat een deel van de innovatie beter kan worden ingevuld met de kennis uit die opleiding. Tevens houdt ik er niet van om zaken waar ik aan begonnen ben niet af te ronden. Tevens vind ik de kennis zelf interessant. De opleiding heeft een direct relatie met het idee zelf.

 

Vragen:

- Zou het lukken om financiering vanuit een bank te krijgen voor een goed idee maar waarbij ik tevens aangeef naast het uitbouwen van het idee een opleiding te willen volgen? Ik zou dan ook funding willen voor het afronden van die opleiding. - zou dit per definitie nooit geaccepteerd worden omdat kennis maar moet worden ingehuurd omdat het anders te lang duurt met ontwikkelen? Wat zijn de manieren om dit zo neer te zetten in een ondernemingsplan dat ik zowel dit idee kan uitbouwen en de opleiding kan afronden ?

- zijn er specifieke redenen waarom ik juist niet aan een bank moet denken als financierder? maar aan crowdfunding/ico of qredits/overheid?

- ik ben 1 persoon met een idee, wat zijn slimme next steps?

- hoe ga ik om met een innovatief idee? vertel ik het tegen iedereen om constructieve kritiek te verkrijgen, of moet ik oppassen? Het mooie van dit idee is dat het een toegevoegde waarde heeft voor iedereen, dus het maakt eigenlijk niet uit wie het ontwikkeld, als het er maar komt.. alleen wil ik zelf wel mee blijven doen.. hoe pak ik dit slim aan? mijn angst is dat een groep hyperintelligente hustlers het commercieel uitknijpt en wellicht het wereld veranderlijke potentiaal daarmee getemperd wordt. wat zijn best practices hieromtrent? Wie moet ik het i.i.g. niet tot in detail open vertellen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

De bank is niet in jouw idee geïnteresseerd. Wat de bank wil weten, is of jij de lening gaat terug betalen. Heb je bijvoorbeeld een baan, dan is dat gunstig. Heb je een onderpand, dan is dat gunstig.

 

De Rabobank had schijnbaar ooit een lening voor studie (althans, ze hebben nu een pagina waarin ze zeggen dat ze die lening niet meer aanbieden), misschien dat je andere banken kunt vinden die speciale leningen hebben?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1

een bank gaat dat een goed verhaal vinden voor financiering?

Laat het hele idee van een financiering voor je bedrijf varen en maak gewoon je studie af. Dan valt alles vanzelf op z'n plaats.

 

Als je eigenlijk geld zoekt voor je studie (zo proef ik het een beetje) dan zou je bij DUO bij kunnen lenen.

Link naar reactie
  • 0

een bank gaat dat een goed verhaal vinden voor financiering?

Laat het hele idee van een financiering voor je bedrijf varen en maak gewoon je studie af. Dan valt alles vanzelf op z'n plaats.

 

Als je eigenlijk geld zoekt voor je studie (zo proef ik het een beetje) dan zou je bij DUO bij kunnen lenen.

 

Bedankt voor je antwoord. Ik ben op zoek naar een inclusieve relatie. Een strategie voor exclusief de studie te financieren ligt er al. Ik wil echter sneller dit idee (de innovatie waar ik over spreek) uitbouwen. Amuseer jezelf met de gedachte dat het idee echt heel erg goed is, wat zouden dan slimme strategiën voor mij kunnen zijn?

 

thanks :-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.