• 0

ZZP - voorgeschoten kosten

Beste leden,

 

Als ZZP'er ben ik ingehuurd door een organisatie. Deel van mijn werk is het bezoeken van congressen. Nou ben ik naar een congres in Duitsland geweest waar ik het ticket, parkeerkosten en dergelijke heb voorgeschoten. Deze kosten wil ik graag middels de bonnetjes declareren bij mijn opdrachtgever. Die hebben echter een factuur nodig inclusief BTW. Echter; als ik een factuur stuur valt deze onder mijn inkomsten en moet ik er IB over betalen, terwijl ik de kosten al heb voorgeschoten met geld waarover al belasting is betaald.

 

Hoe moet ik dit verwerken in mijn administratie cq. de factuur?

 

Alvast dank!

 

 

als ik een factuur stuur, valt deze wel onder mijn inkomsten en moet ik er inkomsten belasting over betalen, terwijl ik de kosten wel heb voorgeschoten met geld waarover al belasting is betaald.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mij lijkt dat zij die bonnetjes ook wel in kunnen boeken en jou die vergoeden.

 

Maar goed... als ze dat niet doen en jij stuurt een factuur, dan kun jij die bonnetjes toch boeken als kosten? Dan vallen die kosten weg tegen de opbrengsten/omzet en betaal je dus geen IB daarover.

 

Link naar reactie
  • 0

Dag jelleDtje

 

Dat klopt niet wat je zegt, althans het is in elk geval niet noodzakelijng

 

het is 1 van 2 situaties.

1. je hebt de kosten prive betaald en declareert ze rechtstreeks bij je opdrachtgever, er zit dan niets in je administratie.

 

2. Je opdrachtgever wil een factuur, in dat geval boek je de bonnetjes in jou administratie als voorgeschoten kosten en daarna de omzet op dezelfde rekening en dan loopt alles netjes op nul en betaal je nergens belasting over.

 

de bonnetjes kun je gewoon boeken als privestorting naar een tussenrekening op de balans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.