Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JelleDtje
JelleDtje
Beste leden,
Als ZZP'er ben ik ingehuurd door een organisatie. Deel van mijn werk is het bezoeken van congressen. Nou ben ik naar een congres in Duitsland geweest waar ik het ticket, parkeerkosten en dergelijke heb voorgeschoten. Deze kosten wil ik graag middels de bonnetjes declareren bij mijn opdrachtgever. Die hebben echter een factuur nodig inclusief BTW. Echter; als ik een factuur stuur valt deze onder mijn inkomsten en moet ik er IB over betalen, terwijl ik de kosten al heb voorgeschoten met geld waarover al belasting is betaald.
Hoe moet ik dit verwerken in mijn administratie cq. de factuur?
Alvast dank!
als ik een factuur stuur, valt deze wel onder mijn inkomsten en moet ik er inkomsten belasting over betalen, terwijl ik de kosten wel heb voorgeschoten met geld waarover al belasting is betaald.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag