• 0

Handelsnaam vastleggen

Dag allen,

 

In de komende periode wil ik mij ontwikkelen cq bijscholen om op termijn mijn eigen bedrijf te starten. Een bedrijfsnaam heb ik al wel bedacht. Deze bestaat nog niet in het handelsregister, maar ik ben er huiverig voor dat een ander op hetzelfde idee komt. De domeinnaam wil ik alvast vastleggen, maar kan ik dit ook doen bij de kvk?

 

Ik beland volgende maand in de WW, zou dat gevolgen hebben?

 

Alvast dank voor de reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo sjaan,

 

Welkom op HL.

 

Het nu al registeren van de domeinnaam is een goed idee dan heb je die vast.

De handelsnaam is een andere kwestie om 2 redenen.

1. Inschrijven bij de KvK kan pas 2 weken voor je daadwerkelijke start van je onderneming

2. Bescherming van de handelsnaam ontstaat pas door (regelmatig) gebruik in het handelsverkeer.

 

Dat is de korte versie van waarom je niet zomaar een handelsnaam alvast kunt inschrijven.

in deze link kun je meer lezen over de handelsnaam

https://www.iusmentis.com/zakendoen/handelsnaam/

 

Je andere vraag over de WW is ook belangrijk.

Omdat je al zo snel in de ww komt en nog geen onderneming hebt zal als je eenmaal gaat starten kan dit ook weer 2 gevolgen hebben voor je uitkering

1. je kunt deelnemen aan de startersregeling waarbij er een vaste korting op je ww uitkering wordt toegepast maar je daarnaast gewoon kunt ondernemen.

2. Je valt niet onder de startersregeling, in dat geval worden de uren die je elke week aan je onderneming besteed structureel (voor altijd) gekort op je ww uitkering

 

Ook is de korte versie van de meestvoorkomende situaties met ww en ondernemerschap, de regels zijn soms wat ingewikkeld en bureaucratisch dus je moet goed overleggen met het UWV over de voorwaarden en de gevolgen voor je uitkering als je als ondernemer gaat starten terwijl je ook WW ontvangt.

hier een link waar je ook wat meer kunt lezen.

https://www.uwv.nl/particulieren/eigen-bedrijf-starten/starten-vanuit-ww-uitkering/ik-wil-eigen-bedrijf-starten/index.aspx

 

Link naar reactie
  • 0

Sjaan70, wat is precies het idee met ontwikkelen cq bijscholen, of is dit omscholen?

 

Daar valt ook nog wel het e.e.a. over te zeggen om dit als werkzoekende of zelfstandig ondernemer te doen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 293 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.