• 0

Aanvraag bijstandsuitkering prive of vanuit stoppend bedrijf

Goedendag,

 

In 2015 heb ik wegens gezondheidsredenen de activiteiten van mijn eenmanszaak verkocht. De KvK inschrijving heb ik door laten lopen omdat ik nog in een betalingsregeling zat voor een rekening courant schuld van het bedrijf. In 2017 heb ik geprobeerd om weer te gaan werken. Ik liep zeer snel weer vast. Maar ik kwam nu wel in de ziektewet terecht. Geluk bij een ongeluk.

 

Ondanks dat ik na een jaar ziektewet nog steeds niet beter ben heeft het UWV beslist dat ik weer moet gaan werken. Hiervoor loopt een bezwaar procedure. Ik ben verplicht nu ww aan te vragen. Dit is afgewezen vanwege de eis dat je minimaal 26 weken gewerkt moet hebben.

 

Ik ben nu aangewezen op de Bijstandswet. Mijn vraag is: Kan ik deze aanvraag beter doen als stoppend bedrijf. Of kan ik beter de KvK verwijderen (schuld is inmiddels afgelost) en de aanvraag prive doen?

 

Wie heeft hier ervaring mee?

 

RH

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een bijstandsuitkering aanvragen doe je privé.

 

Aangezien u al lange tijd niet meer actief met uw onderneming hebt gewerkt, komt u niet voor aanmerking voor de BBZ-regeling ... zeg maar de bijstandsuitkering voor zelfstandigen.

 

De onderneming uitschrijven uit het handelsregister en een bijstandsuitkering aanvragen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.