• 0

Wat houd het 'uitstellen' in bij geruisloze inbreng?

Ik wil mijn IB onderneming overzetten naar een BV en er is bij mij op een bepaald punt wat onduidelijkheid over het verschil tussen ruisende en geruisloze inbreng.

 

Ruisende inbreng: Er wordt over de stakingswinst direct (privé) afgerekend bij de Belastingdienst of in een lijfrente bij de BV gestopt.

 

Geruisloze inbreng: Er wordt doorgegaan met de onderneming en de afrekening wordt ‘uitgesteld’. Daarnaast zijn er wat voorwaarden, zoals 3 jaar niet verkopen.

 

Ik heb heel wat lopen zoeken op internet, maar kan niet vinden wat dit ‘uitstellen’ inhoud? Dus wanneer moet je alsnog afreken (en waarover)?

 

Waarschijnlijk een hele simpele vraag, maar heb het nergens duidelijk omschreven kunnen vinden

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het uitstellen houd in dat hoewel je eenmanszaak ophoud te bestaan en je normaal belasting zou moeten betalen over de stakingswinst omdat je je onderneming verkoopt aan de BV dat dit nu door de geruisloze inbreng niet hoeft. Maar wordt die waarde juist gebruikt als inbreng voor je BV.

Daarmee stel je de belastingheffing over de stakingswinst uit tot het moment dat je de BV opheft of verkoopt.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Roel, bedankt voor je antwoord.

 

Hou dit in dat ik bij staken of verkoop dan afreken over de stakingswinst op dat moment of de vastgestelde stakingswinst bij de overgang IB naar BV?

 

Wat is hierbij dan het verschil met ruisende inbreng? Hier zal je toch ook moeten afreken over de eventuele winst bij verkoop van de BV?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.