• 0

minimale verzekeringsperiode

Even een korte vraag over een verzuimverzekering.

Tijdens mijn zoektocht naar verzuimverzekering kom ik steeds een minimaal verzekeringsperiode van 4 jaar tegen.

Is dit bij alle verzekeraars zo?

Ik kan me zomaar voorstellen dat een verzekeraar niet bevalt door mij of mijn medewerkers. En dan wil ik kunnen switchen naar een andere verzekeraars.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

1 en 3 jaar zijn de meest gangbare contracttermijnen voor verzuim.

4 jaar ken ik niet. ( doel je wellicht op het stukje 2018 tot 01-01-2019 dat in de contractperiode wordt meegenomen? maar dat maakt het geen 4 jaar)

 

Een meerjarig contract is meestal goedkoper en kent - bij goede aanbieders - ook premiegarantie.

Bij jaarcontracten kan de premie na schade extreem stijgen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

De amersfoortse hanteerd bijvoorbeeld vier jaar.

 

Ik betaal liever iets meer premie dan dat ik vast zit aan een verzekeraar waar ik nog lang aan vast zit.

Verzekeraars zijn nu eenmaal niet je beste vrienden. Dus wil je vooral een partij die zijn afspraken na komt en vriendelijk is in de omgang.

 

Link naar reactie
  • 0

De amersfoortse hanteerd bijvoorbeeld vier jaar.

 

De standaard contractduur bij Amersfoortse is 3 jaar, te rekenen vanaf de eerstvolgende 1 januari. Laat je een dekking dus op 1 november 2018 ingaan, dan loopt het contract 3 jaar en 2 maanden tot 01-01-2022

 

Verzekeraars zijn nu eenmaal niet je beste vrienden.

En gelukkig maar, want met je beste vrienden moet je geen zaken willen doen :)

 

Dus wil je vooral een partij die zijn afspraken na komt en vriendelijk is in de omgang.

 

Helemaal mee eens. Maar mijn ervaring is dat "vriendelijk in de omgang" ook een wisselwerking is waar de ondernemer zelf invloed op heeft. En "afspraken nakomen" en "vriendelijkheid" hangt ook sterk af van de begeleiding van de adviseur in advies, beheer en schade. Een goede adviseur stuurt en corrigeert waar nodig de verwachtingen en de handelingen van de klant.

 

Mits goed begeleid behoort de verzuimverzekering van Amersfoortse wat mij betreft tot de beste 3 producten die in de Nederlandse markt te krijgen zijn. Wil je per sé een verzekeraar die wel rechtstreeks met jou goed zaken kan doen, dan zijn er ook nog wel goede direct writers. Alleen zijn die een stuk duurder.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel duurder is "een stuk duurder"?

 

Bij recente vergelijkingen tot 40% duurder (*). Voor een MKB-bedrijf met een loonsom van € 150.000,- praten we dan al snel over een premieverschil van meer dan 1.000 euro.

 

(*) =Uitgaande van een zelfde dekking als Amersfoortse biedt : 3 jaar premiegarantie of gedempte premiestijging bij schade, geïntegreerde arbodienstverlening en onbeperkte (natura)vergoeding van interventies/reïntegratiekosten.

Verschillen zijn ook afhankelijk van sector, sectorale schadelast en eventuele mantels. De vermelde 40% verschil wordt vooral bereikt bij sectoren met relatief lage schadelast zoals IT, zakelijke dienstverlening en - gek genoeg - Horeca)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.