• 0

Evenementen organiseren in villa's

Beste leden,

 

Sinds enige tijd loop ik met het idee rond om kleinschalige evenementen/feesten te organiseren in villa's.

Helaas word mij na het zoeken op het internet niet duidelijk of/welke vergunningen hier voor nodig zijn.

 

Ik hoop dan ook dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL. De vraag is wat jij onder kleinschalige evenementen verstaat en, indien niet een feestje in de privésfeer of meer dan bijvoorbeeld partycatering aan huis, of betreffende villa over de juiste bestemming/gebruiksfunctie beschikt. Dat kun je opvragen. Bijvoorbeeld/ter illustratie: mijn boerderij (met villa-uitstraling ;)) beschikt over de bestemming 'wonen en bijeenkomstfunctie' en ik heb volledige horecavergunning, dus evenementen klein(er) of groot kunnen hier gewoon.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie. Met kleinschalig bedoel ik max 75 personen. Eigenlijk een uit de hand gelopen verjaardag alleen dan commercieel.

 

Stel ik huur (als bedrijf) voor 3 dagen een vrijstaande villa en organiseer hier op een van die dagen een feest waar een entree prijs aan hangt.. Heb ik dan nog steeds te maken met het bestemmingsplan ook als het om een incidenteel (eenmalig dus) gaat.

Link naar reactie
  • 0

Reacties zijn nog steeds meer dan welkom

 

 

vergunningen kan ik weinig over zeggen maar hou je goed rekening met de schoonmaakkosten achteraf. Ik werk zelf voor een party/evenementen bedrijf en zelf het kleinste feestje kan uitlopen op een varkensstal. :P Daar maak ik geen offertes of prijsafspraken voor, gewoon uurtje factuurtje met in het weekend of nacht een bijbehorende toeslag. ;)

 

En tapijtreinigen is echt kassa, dat gaat per m2 ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je als evenementenorganisator niet gewoon een vergunning nodig inclusief plan voor zaken als drankverstrekking, bestrijding van/maatregelen tegen (geluids)overlast, verkeersregelaars, beveiligers en EHBO? Waarom zou een villa-eigenaar verhuren? Je praat toch over Nederland neem ik aan of over vakantievilla's (in het buitenland) die bedoeld zijn voor de verhuur aan gezelschappen? Het idee van kaartverkoop maakt je naar mijn inschatting horeca-exploitant en daar horen alle wettelijke bepalingen en verantwoordelijkheden bij.

 

Hans, zou jij een gezelschap van 75 willekeurige partygangers willen laten ontvangen door een kaartverkopende organisator zonder stevige garanties en goede afspraken? En dan nog!

 

Zie gemeente voor APV of VNG voor een algemeen model-APV (evenementenbeleid).

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.