• 0

bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering gezocht

Zojuist ontving ik bericht van mijn tussenpersoon dat de premie van mijn bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering zowat verdubbelt! Dit door "tegenvallende resultaten in hun portefeuille"

 

Nu zitten wij in een vrij specifieke branche en valt het niet mee om zo een andere verzekeraar te vinden. Iemand tips welke verzekeraars ook niet zo veel voorkomende branches willen verzekeren?

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zojuist ontving ik bericht van mijn tussenpersoon dat de premie van mijn bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering zowat verdubbelt! Dit door "tegenvallende resultaten in hun portefeuille"

Verrassend nieuws van Markel dan. Heb er voor mijn eigen klanten nog niets over over vernomen.

 

Nu zitten wij in een vrij specifieke branche en valt het niet mee om zo een andere verzekeraar te vinden. Iemand tips welke verzekeraars ook niet zo veel voorkomende branches willen verzekeren?

Ik denk dat jouw specifieke branche en de omvang daarvan niet van doorslaggevend belang is. Het is een blijft een technisch risico met componenten van engineering, installatie, onderhoud en productaansprakelijkheid.

 

Het aantal verzekeraars dat bereid is dit soort technische risico's volledig zelf de dragen (dus niet een stukje via een beurspolis) neemt af, maar er zijn nog wel alternatieven zoals HDI, Allianz en Nationale Nederlanden (dat Delta Lloyd heeft overgenomen: Delta Lloyd was erg actief in techniek).

.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat jouw klanten in dezelfde portefeuille zitten als ik? Dan is het toch raar dat mijn premie wel stijgt en die van de anderen niet.

 

Ik zal eens kijken bij de door jou genoemde partijen, waarvoor dank.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat jouw klanten in dezelfde portefeuille zitten als ik? Dan is het toch raar dat mijn premie wel stijgt en die van de anderen niet.

 

Ik vrees dat een aantal van mijn technische relaties het zelfde lot te wachten staat, alleen is de aankondiging kennelijk nog niet ontvangen (zojuist gecheckt bij mijn binnendienst).

Mochten mijn klanten die stijging niet krijgen dan zou dat - hoewel prettig ;) - inderdaad vreemd zijn. Hoe dan ook zal ik het je hier even laten weten.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je voorgaande jaren als verzekerde dan meegedeeld in de winst? ;)

 

Ik zou direct vragen om de informatie of communicatie van de verzekeraar.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou die premie opeens verdubbelen terwijl BAV's al jaren verkocht worden? Dat vraagt toch gewoon om een toelichting?

 

Is deze verhoging gebaseerd op risico's (claims) of op uitvoeringskosten?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zoals vermeld geeft men verder geen reden op buiten het portefeuille verhaal. Ik heb gedurende de looptijd van deze verzekering nog nooit een schade geclaimd. Ik ben in ieder geval dus niet de oorzaak van het uitblijven van de winst ;D

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Dan is zonder ontvangst van een bevredigende toelichting op korte termijn m.i. een toekomstig bericht van 'dan ga ik lekker shoppen' de enige juiste. BAV en no-claim?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dan is zonder ontvangst van een bevredigende toelichting op korte termijn m.i. een toekomstig bericht van 'dan ga ik lekker shoppen' de enige juiste.

 

Daar ben ik ook mee gestart, maar blijkbaar zijn er niet zo veel die de "maak industrie" interessant vinden.

 

BAV en no-claim?

 

Wat bedoel je hiermee?

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Veel (of laat ik veiligheidshalve stellen sommige) verzekeringsvormen kennen een no-claim korting op de premie. Geldt dit in het algemeen ook voor (bedrijfs)aansprakelijkheidsverzekeringen? Zo niet, waarom dan niet?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ah, op die manier. Geen idee of die regeling er ook is voor BAV. Ik heb er in ieder geval nooit iets van gemerkt of over gehoord.

 

Niet van toepassing.

 

En een verzekeraar die een premieverhoging op z'n portefeuille wil doorvoeren mag dat niet zomaar: daarvoor moet er aantoonbaar sprake zijn van een ongezonde situatie (structureel verlies, gevaar voor continuïteit)

 

Los daarvan: "no claim regelingen" zijn voor de meeste verzekeringen doorgeslagen incentives die in geen enkele verhouding meer staan tot het daadwerkelijke risico en de kosten daarvan. Dit is ook hoofdreden waarom de Nederlandse Bank nu ingrijpt bij autoverzekeraars (die mede door alle no claimregelingen en andere kortingen structureel verlies lijden) en waarom premies van verzuimverzekeringen nu zo drastisch stijgen (omdat die no claimregelingen zijn doorgeslagen tot premies ver beneden de bodem)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

En een verzekeraar die een premieverhoging op z'n portefeuille wil doorvoeren mag dat niet zomaar: daarvoor moet er aantoonbaar sprake zijn van een ongezonde situatie (structureel verlies, gevaar voor continuïteit)

 

 

Wat houdt dit voor mij in? Dat Markel bewijs moet leveren dat deze verhoging noodzakelijk is?

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.