• 0

Auto huren voor vakantie bij aanschaf elektrische auto

Ik overweeg de zakelijke aanschaf van een elektrische auto. Aangezien wij jaarlijks met een vouwwagen op vakantie gaan heb ik voor de vakantieperiode gedurende een week of 3 een auto met trekhaak nodig.

Deze zal ik dan gaan huren.

Zijn deze kosten als zakelijk weg te boeken?

 

Alvast bedankt voor uw reacties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er komen caravans/vouwwagens met elektromotor op de markt, deze zorgen dus voor eigen aandrijving waardoor de auto ondersteunt wordt. Op die manier is ook met een elektrische auto een caravan/vouwwagen te trekken.

Hoe snel de ontwikkeling gaat weet ik niet, volgend jaar of in 2020 zullen de eerste wel op de markt komen.

Link naar reactie
  • 0

En dan sta je ergens rond brussel zonder stroom stil met een vouwwagen erachter?

 

Wat misschien wel een optie is: je auto met een familielid of vriend ruilen voor de vakantie. Diegene kan dan in je electrische auto rijden, en deze ook opladen etc, en heeft waarschijnlijk de trekhaak en actieradius niet nodig.

 

Wel even kijken hoe dat met de verzekering en dergelijke zit natuurlijk!

 

Natuurlijk kan er narigheid van komen, maar de electrische auto stil laten staan en voor 3 weken iets huren waarmee je een vouwwagen kunt trekken is ook best prijzig (1500 euro zoiets). Goedkope huurauto's genoeg, maar dat zijn meestal niet het soort met trekhaak en voldoende vermogen om er een beetje fatsoenlijk mee op vakantie te kunnen.

Link naar reactie
  • 0

En dan sta je ergens rond brussel zonder stroom stil met een vouwwagen erachter?

In Europa staan ruim voldoende snelladers zodat het geen enkele beperking meer is om elektrisch op vakantie te gaan. Ben zelf al zonder moeite elektrisch in zowel Noorwegen als Italië geweest bijvoorbeeld. Binnenkort ga ik elektrisch naar Spanje en verwacht absoluut geen problemen onderweg.

Link naar reactie
  • 0

En dan sta je ergens rond brussel zonder stroom stil met een vouwwagen erachter?

In Europa staan ruim voldoende snelladers zodat het geen enkele beperking meer is om elektrisch op vakantie te gaan. Ben zelf al zonder moeite elektrisch in zowel Noorwegen als Italië geweest bijvoorbeeld. Binnenkort ga ik elektrisch naar Spanje en verwacht absoluut geen problemen onderweg.

 

Er staan in Europa inderdaad ruim voldoende snelladers. Heb een aardige range met mijn import scheurbultje uit de VS (hier bekend onder de naam Ampera-e), maar paar weken geleden toch serieuze laadpaalstress tijdens een paar dagen rond Parijs. De Franse slag resulteerde er voor ons in dat de eerste 3 laadpalen langs de snelweg in Noord-Frankrijk niet werkten. Voel je je toch ff niet prettig als de 4e nog 50 km rijden is terwijl er nog maar 60 op je teller staat... Temeer omdat we na een voortreffelijk verlopen roadtrip in Engeland en Schotland (daar mag iedereen gratis laden dankzij de campagne Green Scotland), daar ff niet op hadden gerekend. Frankrijk is immers het land van de Renault Zoe.

 

Als ik komende anderhalf jaar nog eens naar Frankrijk (of Spanje) wil met de auto, ga ik toch echt proberen of ik de mijne tijdelijk kan ruilen. In principe mogen ook anderen verzekerd in mijn (zakelijke) lease-auto rijden en dan regel ik wel met een familielid dat ik tijdelijk via een verhuurplatform goed verzekerd met diens auto rondrij. (de suggestie van Benm dus) Heb mijn vorige auto paar jaar geleden week voor 0 euro aan mijn broer verhuurd via zo'n platform toen hij zijn auto even niet wintersportwaardig vond. Werkte uitstekend.

 

En aan TS over de keuze kopen of leasen: Ik heb heel bewust gekozen om mijn eerste volledig elektrische auto niet zelf te kopen, maar voor een periode van 24 maanden te gaan leasen. De ontwikkelingen gaan razendsnel en niemand weet wat over een aantal jaar de restwaarde is van de elektrische auto's die je nu kunt kopen (met de huidige verkrijgbare range). Nu een voorloper zijn, kan dus betekenen dat je straks een achterloper bent of meer moet afschrijven dan fijn is.

 

Mij viel na wat rekenwerk het verschil tussen lease voor 24 of de gebruikelijk 48/60 maanden nogal mee. Zeker als je in ogenschouw neemt dat zo'n kort contract je de vrijheid geeft snel over te kunnen stappen als hier modellen leverbaar worden met meer range, betere specs en/of een lagere prijs. En dat er de komende jaren veel nieuwe modellen op onze markt komen is duidelijk.

 

Tot zover mijn twee elektrische centen.

 

En voor wie dit draadje leest omdat hij of zij ook overweegt over te stappen naar (volledig) elektrisch rijden. Doen! Naast duurzaam is het ook enorm leuk. Vooral als er foute mannen in Audi's of Golfjes naast je voor een stoplicht staan. ;D

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Met name om een auto te lenen / ruilen van familie of vrienden vinden we nogal een ding. Kun je dat zomaar vragen.

 

Als je omdenkt kun je je ook afvragen wie het niet ontzettend leuk zou vinden om een paar weken in jouw volledig elektrische auto te mogen rondrijden om te proeven aan de toekomst. All electrics rijden gemiddeld veel pittiger ('sportiever' zo je wilt) dan de benzine/dieselauto's en je mag eindelijk op de speciale parkeerplaatsen die bijna altijd leeg zijn staan. ;)

 

Of ze dat leuk vinden kun je natuurlijk ook voordat je de beslissing neemt aan wat mensen in je omgeving vragen (die wat jou betreft een acceptabele vakantie-auto hebben).

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Precies, je moet een beetje geluk hebben met wie je kent. Ik denk dat er best wat mensen kennis willen maken met elektrisch rijden voor een paar weken.

 

Laadpunten zullen er ongetwijfeld steeds meer komen zodat er uiteindelijk het probleem niet meer hebt, maar dat gaat niet in heel europa in een paar jaar.

 

En ja, qua inruilwaardes weet je het daardoor ook niet echt. Hybrides die vooral gekocht zijn voor de bijtelling met een zeer beperkt elektrisch bereik maar wel fors extra gewicht en techniek/onderhoud zullen het denk ik niet zo goed doen.

 

Volledig elektrische auto's doen het wellicht beter: In principe zouden die qua onderhoud voordeliger kunnen blijken dan benzine of diesels: de accu's zijn slijtagegevoelig, maar er zit ook een hoop -niet- in dat bij andere auto's wel slijtagevoelig is.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat deze discussie heel veel met ondernemen te maken heeft. TS deelt als ondernemer namelijk een van zijn bedenkingen bij de overstap naar een duurzame auto. Als er een groep mensen is die vroeger kan overstappen op elektrisch rijden dan anderen, zijn het ondernemers. Zou dus zomaar kunnen dat dit draadje zorgt voor bezoekers naar HL, omdat het een onderwerp is waarvan ik uit ervaring weet dat veel ondernemers er benieuwd naar zijn.

 

Daarnaast lijkt het mij vrij duidelijk dat alle ondernemers keuzes zullen moeten gaan maken door de klimaatveranderingen en duurzamer zullen gaan moeten ondernemen.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.