• 0

Gepatenteerde product(onderdelen)

Goedemiddag,

 

Hoop dat iemand mij kan voorzien van een antwoord. Ben namelijk bezig met het ontwikkelen van een nieuw product op het gebied van telecommunicatie en worstel erg met al dan niet gepatenteerde onderdelen en technologieen die ik wil gebruiken voor mijn product. Om een heel lang verhaal maar even samen te vatten in 1 vraag: Is het toegestaan om gepatenteerde onderdelen te gebruiken in mijn uitvinding zonder dat het daarmee inbreuk maakt op de patenten? (En geldt dit wereldwijd of zijn er weer verschillende regels per land/region?)

 

Sorry, misschien is het een zeer voor de hand liggende vraag maar ik heb hier tot nog toe geen eenduidig antwoord op kunnen krijgen.

 

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mag onderdelen die het resultaat zijn van 1 of vele octrooi(en) en die jezelf koopt gewoon gebruiken in een eigen product.

Waar je voor op moet passen is de combinatie, met andere woorden jouw toepassing/vinding, als daar octrooi op is gegeven en dat octrooi is geldig in het land waar je gaat produceren en/of verkopen heb je wel een probleem.

 

Dus je mag een Ipad (met talloze octrooien) inbouwen in een mengtafel behalve als voor de combinatie Ipad/mengtafel een octrooi bestaat dat geldig enz...

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tim,

 

Ik denk dat Hans al een stukje dekt.

 

Even voor de zekerheid: Je bedoelt toch dat je bestaande onderdelen en technologieen waarop een patent berust legaal koopt / licenseert van de eigenaar? En dat je dan dat onderdeel deel wilt laten uitmaken van jouw eigen product? Zolang je je maar houdt aan de overige regels van het product (zoals vermeldt in de koopovereenkomst / licentieovereenkomst) dan is er geen probleem.

 

Het gebruik van gepatenteerde onderdelen en technologieen in producten gebeurt overal. Jouw mobieltje barst uit elkaar van duizenden verschillende patenten van verschillende eigenaren. Geen enkel probleem, zolang je maar legaal de rechten hebt verworven om in jouw product te gebruiken.

Wil je een ervaren ondernemer op speed-dial hebben als je tegen complexe problemen aanloopt bij het ondernemen? Advies en ondersteuning voor ondernemers en bedrijven bij o.a. conflicten, strategische samenwerkingen, waarderingen, acquisities, investeringen en overnames (via Newmatter).

 

De Kennisbank voor investeerders over investeren!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.