• 0

Exclusief distributeur cosmetica etiket veranderen?

Beste ondernemers!

 

 

Ik zou graag een cosmetica merk uit Italie willen importeren. Nu is het verplicht om de werking en naam van het product in het Nederlands te vertalen op het product of in de bijtslijter. Heel internet afgezocht, dus dit is mijn laatste optie, please help?!

 

Moet ik ook mijn naam vermelden als distributeur?

 

Mag ik dit etiket ( sticker) zelf uitprinten?

 

Waar mag ik deze plakken?

 

Moet dit een bepaald materiaal zijn?

 

De fabrikant moet vermelden dat ik distributeur wordt in Nederland in het cpnp?

 

 

 

Wat zou het fijn zijn als iemand zou kunnen helpen, alvast bedankt..

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste CStyle,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Je hebt natuurlijk wel een eigen verantwoordelijkheid als importeur en ondernemer! HL kan en mag dan m.i. geen laatste strohalm zijn, dat komt veel te dramatisch of weinig professioneel over.

 

Importeer je met of zonder medeweten van de fabrikant of merkhouder? Deze zou jou in ieder geval een eind op weg moeten kunnen helpen als deze ook al naar andere Europese landen exporteert.

 

Zie verder: Cosmetica (NVWA) inclusief contactmogelijkheden en toelichting over wat te mogen verwachten als je contact zoekt.

 

Met name de verwijzingen in de tweede kolom: EU-regels, Melden productie of import bij het CPNP en Etiketteringsverplichtingen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste dit heb ik als een atntwoord gekregregen.Mss is ook helpful voor jou.

 

Geachte,  

Cosmetische producten moeten aan de Europese verordening Nr. 1223/2009 betreffende cosmetische producten en aan het koninklijk besluit van 17 juli 2012 voldoen.  

Voor de Belgische markt moeten de functie van het product en de gebruiksaanwijzingen op het etiket worden vermeld in de taal/talen van de regio waar het product op de markt komt: Brussel: Frans + Nederlands, Vlaanderen: Nederlands, Wallonië: Franse taalgebied: Frans  - Duitse taalgebied: Duits.  

De naam en adres van de verantwoordelijke persoon/firma voor de Europese Unie moeten op de verpakking van het product staan.  

De notificatie in de databank van de Europese Commissie moet eerst ingediend worden door deze verantwoordelijke persoon/firma voor de EU.

 

Wanneer een distributeur die in een lidstaat een cosmetisch product aanbiedt dat al in een andere lidstaat op de markt is gebracht en die enig element van de etikettering van dat product vertaalt, moet deze distributeur een bijkomende notificatie indienen in de Europese notificatie databank CPNP. Praktische informatie over de Europese notificatie vindt u op de website van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/growth/sectors/cosmetics/cpnp/index_en.htm  

De verantwoordelijke persoon/firma voor de EU moet ook een Europees technisch dossier, met een veiligheidsbeoordeling, ter beschikking van de autoriteiten houden, op het adres vermeld op de verpakking.   De naam van een distributeur mag toegevoegd worden in de etikettering van de producten, als de naam en adres van de verantwoordelijke persoon/firma ook in de etikettering staan.

Indien verschillende adressen worden vermeld, moet het adres waar de verantwoordelijke persoon/firma het productinformatiedossier ter gerede beschikking houdt, eruit springen.  

De cosmetica verordening en zijn aanpassingen geven ook de voorwaarden voor namelijk samenstelling, etikettering, beweringen, mededeling van ernstige ongewenste bijwerkingen … van cosmetische producten. Informatie i.v.m. de regelgeving voor cosmetica is ook beschikbaar op onze website www.health.belgium.be (Gezondheid / cosmetica / producenten en verdelers).   

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.