Ik ben voornemens mijn bedrijf te stoppen, moet ik in het jaar van stoppen nog afschrijven op mijn auto of valt alles onder de stakingswinst? Auto gaan naar prive.
Enige wat op balans staat is een auto
10k waarde op balans
ANWB koerslijst
Situatie bij het kopen van een auto
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie
€ 12.600
Kopen bij merkdealer met garantie
€ 13.100
Inruil bij autobedrijf
€ 10.750
Verkoop tussen particulieren
€ 11.150
Overige situaties
Meeneemprijs
€ 11.550
Hoe wordt dit in de boekingen straks verwerkt. Auto moet over naar prive en de BTW moet ik afdragen. Moet ik hiervoor memoriaal boeken
Auto naar prive (gemiddelde bedrag van koerslijst incl. BTW) / BTW 21% afdragen (dit komt dus ten behoeve van het jaarresultaat 2018)
Wel of niet nog afschrijven over het jaar 2018?
Of is de verhouding balanswaarde per 31-12-2017 / waarde excl. BTW van de auto de stakingswinst?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
arie88
arie88
Hallo Allemaal,
Ik ben voornemens mijn bedrijf te stoppen, moet ik in het jaar van stoppen nog afschrijven op mijn auto of valt alles onder de stakingswinst? Auto gaan naar prive.
Enige wat op balans staat is een auto
10k waarde op balans
ANWB koerslijst
Situatie bij het kopen van een auto
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie
€ 12.600
Kopen bij merkdealer met garantie
€ 13.100
Inruil bij autobedrijf
€ 10.750
Verkoop tussen particulieren
€ 11.150
Overige situaties
Meeneemprijs
€ 11.550
Hoe wordt dit in de boekingen straks verwerkt. Auto moet over naar prive en de BTW moet ik afdragen. Moet ik hiervoor memoriaal boeken
Auto naar prive (gemiddelde bedrag van koerslijst incl. BTW) / BTW 21% afdragen (dit komt dus ten behoeve van het jaarresultaat 2018)
Wel of niet nog afschrijven over het jaar 2018?
Of is de verhouding balanswaarde per 31-12-2017 / waarde excl. BTW van de auto de stakingswinst?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59417-nog-afschrijven-in-jaar-van-staken-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag