• 0

Oplossing gezocht voor een goede klantenservice.

Goedenavond!

 

Ik heb een bedrijf waar ik het enorm druk heb, en omdat ik zolang mogelijk personeel wil uitstellen ivm de risico's en kosten. (en ik geloof er in dat je met automatisering meer tijd bespaard en geld, dan door eerst personeel aan te nemen)

 

Ik heb een tijd eerst via Whatappp een klantenservice gebruikt. Ik beantwoorde alle vragen zelf. Veel vragen kunnen mensen wel op de website lezen. Maar op 1 of andere manier zoeken ze toch eerst contact. Het probleem is dat ik dagelijks 40-50 berichten krijg en zo niet aan werken toe kom.

 

Hierna heb ik een telefoondienst inschakelt die vanuit hun bedrijf telefoontjes aanneemt voor diverse bedrijven. Dit had ik al eerder gegaan, en 80% van de telefoontjes werden daadwerkelijk klanten. Sinds aantal weken krijg ik enorm veel telefoontjes, maar geen nieuwe klanten. Iets gaat er fout bij de telefoonservice. Ik heb meerdere keren contact opgenomen geen verbetering.

 

Ik wil nu gaan overstappen op watermelon.chat. Een geautomatiseerde bot die de klant direct helpt 24/7 en de klant eventueel door kan sturen naar een echte mederwerker.

 

Aangezien ik niet nogmaals geld ergens wil insteken voordat ik weet dat iets wel goed werkt, vraag ik me af of iemand hier ervaring heeft met een goede klantenservice functie.

 

Het moet zo veel mogelijk geautomatiseerd kunnen worden. Zodat ik zo min mogelijk telefoontjes hoef te beantwoorden ivm tijd.

 

Met de telefoonservice bespaarde ik zo'n 15 uur per maand aan tijd wat ik anders kwijt was aan klanten beantwoorden.

 

Ook als iemand ervaring heeft met watermelon zou ik graag zijn/haar mening willen horen.

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Hardwork1990,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Het probleem is dat ik dagelijks 40-50 berichten krijg en zo niet aan werken toe kom.

Klanten zijn toch geen verstoring van je werk, maar het doel van je werk?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Klopt zeker. Maar ondertussen krijg ik dingen niet af. Als ik elke dag 2 uur of meer met vragen beantwoorden bezig ben. terwijl ik deze tijd kan benutten met geld verdienen. En een alternatieve oplossing bedenken om beide tegelijk te kunnen. Tijd kost geld.

 

Het zijn ook steeds dezelfde vragen. Op de website kunnen mensen het antwoord vinden. Of website is nog niet duidelijk genoeg. Maar er haken veel te veel klanten af na de telefoondienst. Eerst zat ik dus op 80% van de telefoontjes die daadwerkelijk klant werden. En nu minder dan 10% terwijl ik zelfs meer telefoontjes krijg via de service dan voorheen.

 

Ik wil dus zoveel mogelijk tijd besparen, en ondertussen ook meer inkomsten genereren. Een ander voorbeeld is dat ik normaal een uur moet reizen elke werkdag. En nu ga ik verhuizen zodat ik nog maar 4 minuten hoef te lopen. Tijdbesparing van 25 tot 30 uur per maand. (een halve werkweek extra tijd voor omzet of voor mezelf dus)

 

Dit wil ik dus ook kunnen implementeren in een klantenservice systeem. Ook facturatie systemen etc wil ik gaan veranderen. Ik wil zo'n 40% besparen aan tijd die ik nodig heb in alle handelingen die ik dagelijks moet doen.

 

Als je op jaarbasis bekijkt hoeveel uren je bespaart, dan gaat het om flink wat tijd. Al die uren besparen is goedkoper, dan personeel aanschaffen.

 

 

Ik wil dus zoveel mogelijk uren maken die daadwerkelijk kan berekenen. Indirecte bezigheden om geld te verdienen wil ik dus zoveel mogelijk automatiseren.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil dus zoveel mogelijk uren maken die daadwerkelijk kan berekenen. Indirecte bezigheden om geld te verdienen wil ik dus zoveel mogelijk automatiseren.

 

Dat klinkt alsof je een goede chatbot kunt gebruiken.

Neem eens contact op met de Sparklab.

Zij helpen bedrijven met het opzetten van een thunnel op basis van een chatbot ten behoeve van sales en voor servicedoeleinden.

 

Link naar reactie
  • 0

De chatbot van Watermelon werkt pas goed nadat je deze een aantal maanden ingeleerd hebt. Daarnaast willen mensen gewoon graag persoonlijk contact. Ter bevestiging. Ben je wel een echt persoon, bestaat het bedrijf nog, etc..

 

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk contact met leveranciers en klanten is naar mijn mening onmisbaar als eenmanszaak. Een grote valkuil om dat bij groei en drukte te vergeten.

 

Payroll, vennoot, stagiair/leerling/junior of iemand met branche-ervaring als eerstelijnshelpdesk vinden als (tijdelijke) oplossing, bijvoorbeeld alhier in de vraag&aanbod-sectie als je zo'n systeem wilt optuigen en op langere termijn plant?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf wel eens vragen proberen te stellen aan de bot die bij bol.com aanwezig is.

Nu die shop wellicht wat groter dan die van jou, maar die van bol.com heeft mij in ieder geval nog nooit kunnen helpen.

Maar de vragen per mail werden wel correct beantwoord, en ook de telefoon ging prima.

Kortom, liever een mens dan een bot.

Link naar reactie
  • 0

Kun je met de huidige telefoondienst meeluisteren om erachter te komen wat er mis gaat?

 

Of zelf even de klantenservice een paar x bellen met verschillende vragen over je eigen producten om te zien hoe jouw klanten geholpen worden door de klantenservice. Wellicht dat je daar al veel wijzer van wordt.

LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.