• 0

Ervaringen met goedkeuring ondernemingsplan door UWV bij starten vanuit WW

Hoi,

 

Ik hoop in de komende maanden te gaan starten als ondernemer vanuit de WW. Ik ben bekend met de procedure, dat het UWV dan een ondernemingsplan wil zien voor dat je de startperiode toegekend krijgt.

 

Ik zou graag willen horen of anderen hier (liefst enigszins recent) ervaring mee hebben, en hoe zij de review van het ondernemingsplan door het UWV hebben ervaren, qua strictheid.

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

 

Marisa

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wel een directe ervaring alhoewel die al een hele tijd terug is. ;)

 

hangt heel erg af van jouw jobcoach (hebben ze die nog bij UWV?)

 

En maak je plan niet te groot of te complex. Ik ben zelf uitgegaan van de 5 a4tjes van Hans van den Bergh. Op basis van zijn tips mijn hele plan geschreven en 1 a4tje met een omzet en liquiditeitsbegroting er bij bedacht. Voor 1 jaar.

 

op zijn vraag waarom niet voor 3 jaar verteld dat je in Excel de mooiste prognoses voor heel veel jaren kan maken maar dat daar in de regel geen mallemoer van terecht komt.

 

Kortom: hou het kort maar krachtig en kom zakelijk over als je in gesprek moet over jouw plannen. :)

Link naar reactie
  • 0

Tja, Qredits heeft een mooie tool voor plannen maar het is wel een hele kluif om in te vullen. En zo'n begroting voor 3 jaar!! Heb ik in een ver verleden ook wel gemaakt. En uit eigen ervaring weet ik dat het altijd anders loopt. In mijn geval hielp het ook mee dat ik geen financiering voor mijn plannen nodig had. Investeringen waren te overzien en kon ik uit eigen middelen ophoesten. En 5 jaar na dato heb ik nog steeds geen bankkrediet nodig,iets waar ik heel erg blij mee ben.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn doelstelling in het plan was om na een half jaar selfsupporting te zijn, heb ik hard aan moeten werken maar is me prima gelukt. En 2de doelstelling was zo snel mogelijk een buffer creëren en de bank buiten de deur houden. Ook dat is goed gelukt zij het wel dat ik uren factureer en mijn omzet bestaat uit arbeid en weinig kosten. ;)

Link naar reactie
  • 0
een half jaar is nogal ambitieus lijkt me,

 

Dat is het inderdaad. Hangt ook een beetje van je situatie af. Heb je een partner met inkomen en kan je daar samen van leven of heb je een buffer om een tijdje zonder inkomen door te komen?

 

En wat voor branche ga je beginnen? Ik begon zelf in de schoonmaak en dat is uurtje factuurtje. Via mijn netwerk heb ik de doelstelling heel snel kunnen halen en door kunnen groeien naar een goede omzet en prima winst.

 

Maar voor een (web)winkel of bedrijf met continue eenmalige opdracht zal dat weer anders liggen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn werkgever geeft me nog een "gouden handdruk", maar die gaat ook niet zo heel lang mee, in combinatie met de ww red ik het iets langer. Verder geen partner helaas.

 

Fijn dat je zo snel hebt kunnen groeien!

 

Ik ga aan de slag in de business coaching / online marketing. Inderdaad, ik zie precies het gevaar van eindeloze acquisitie als je continue losse projectjes doet, dus dat neem ik zeker mee in mijn voorbereidingen qua business model / aanbod.

 

En anders wordt het dus de schoonmaakbranche, zo te horen ;-)

Link naar reactie
  • 0

Mijn werkgever geeft me nog een "gouden handdruk", maar die gaat ook niet zo heel lang mee, in combinatie met de ww red ik het iets langer. Verder geen partner helaas.

 

Reden te meer om duidelijke doelen te stellen en te verwezenlijken. Niets is funester dan ondernemen met continue geldzorgen. een optie is dan in de startperiode een parttime baan er bij te hebben als vaste bron van inkomen. Maar of dat ideaal en te combineren is?

 

Belangrijk is dat je tijd investeert in jouw netwerk, niet zozeer om direct naar opdrachten te hengelen maar dat mensen weten waar je mee bezig bent. tegenwoordig beschik ik over een ruim netwerk waar ik zelf veel in investeer wat zich uiteindelijk ook weer uitbetaald.

 

Wat dat betreft kan ik je "Calimero Marketing" van Karen Romme van harte aanbeveling. Haar eerste boek uit 2004 heb ik tot de draad versleten en versie 3.0 neem ik soms nog wel eens ter hand om mijn kennis "fris" te houden.

 

en een mooie definitie van netwerken komt van Mikky Vrolijk: Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Mijn werkgever geeft me nog een "gouden handdruk", maar die gaat ook niet zo heel lang mee, in combinatie met de ww red ik het iets langer. Verder geen partner helaas.

 

Reden te meer om duidelijke doelen te stellen en te verwezenlijken. Niets is funester dan ondernemen met continue geldzorgen. een optie is dan in de startperiode een parttime baan er bij te hebben als vaste bron van inkomen. Maar of dat ideaal en te combineren is?

 

Belangrijk is dat je tijd investeert in jouw netwerk, niet zozeer om direct naar opdrachten te hengelen maar dat mensen weten waar je mee bezig bent. tegenwoordig beschik ik over een ruim netwerk waar ik zelf veel in investeer wat zich uiteindelijk ook weer uitbetaald.

 

Wat dat betreft kan ik je "Calimero Marketing" van Karen Romme van harte aanbeveling. Haar eerste boek uit 2004 heb ik tot de draad versleten en versie 3.0 neem ik soms nog wel eens ter hand om mijn kennis "fris" te houden.

 

en een mooie definitie van netwerken komt van Mikky Vrolijk: Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

 

Ja netwerken is superbelangrijk, ik ben er al druk mee bezig :-).

 

Superbedankt voor alle tips, ik zal Calimero Marketing zeker bekijken!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.